Gevolgen ziekmelding percentage loon verlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Mamaindekraam, 12 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaindekraam

    Mamaindekraam Nieuw lid

    12 sep 2018
    1
    0
    1
    Hallo uwv team, wat fijn deze mogelijkheid. Ik heb zojuist gesprek op werk gehad. Ik word vanwege klachten 75% ziekgemeld en kreeg te horen dat mijn contract per 1 dec niet verlengd wordt waarschijnlijk.
    Waarschijnlijk ben ik dan nog gedeeltelijk ziek of volledig ziek. Wat betekent dit voor de 6 weken die nog voor mijn verlof zitten. Ik ga pas 18 ja uari met verlof (34 weken dan). Krijg ik dan 70% doorbetaald tot verlof en dan tijdens verlof ook 70% of dan wel 100% van mijn verdiende loon van afgelopen jaar?
    Mijn contract loopt dus iets meer dan 6 weken af voor mijn verlof i gaat. En is er nog verschil als ik 25% werkzaam blijf of als ik helaas toch, zoals de verwachting is, volledig ziekgemeld zal zijn.
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Mamaindekraam,
    Goed dat je navraagt hoe het gaat als je ziek bent ten gevolge van zwangerschap en je contract niet verlengd wordt.

    Ik beantwoord je vragen hier graag!

    Als je ziek bent ten gevolge van zwangerschap dan betaalt de werkgever je salaris gewoon door. Hij meldt je ziek bij UWV en krijgt hiervoor 100% van je dagloon vergoed. De uren dat je nog wel werkt, worden verrekend met de uitkering aan de werkgever.

    Ben je nog ziek als je uit dienst gaat? Dan meldt de werkgever je ziek uit dienst. UWV neemt dan de betaling van de Ziektewet over. De hoogte van de uitkering blijft 100% van je dagloon. Je kunt zelf het verlof aanvragen door te bellen met onze klantenservice. Je kunt zelf bepalen wanneer je verlof ingaat: 6 tot 4 weken voor de uitgerekende bevallingsdatum. Ben je nog ziek ten gevolge van zwangerschap, dan zullen de dagen dat je ziek bent in de flexibiliseringsperiode, van je verlof na de bevalling worden afgetrokken.
    De hoogte van de WAZO ( de zwangerschaps- en bevallingsuitkering) is ook 100% van je dagloon.

    Ik wens je een voorspoedige zwangerschap verder.

    Met vriendelijke groet,

    Petra
    UWV WebcareTeam
     

Deel Deze Pagina