Bevallen, PCO en de PIL

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door , 25 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Ik heb een vraagje, maar weet niet of je die kan beantwoorden.

    Ik heb de pil alweer klaar liggen, maar wil hem eigenlijk niet slikken! Want we hebben nu een zoon na 2,5 jaar ziekenhuis in en uit ivm het PCO maar het is gelukit niet waar.

    Maar ik slik nog niets en we hebben al wel 4 x sex gehad zeg maar (dom ikweet het, want ik wil NU echt nog niet zwanger worden)

    De pil staat me zo tegen moet ik zeggen al die rommel wat er in zit en wat je er van kan krijgen bah! Maar een condoom is ook alweer zo wat, klinkt raar, maar dat zien we ook niet zitten en een spiraal heb ik gehad toen ik 19 was maar die moest met spoed verwijderd worden omdat het niet goed zat toen.

    Ik weet niet meer wat ik moet doen eigenlijk, 1 ben nog niet ongesteld geworden.

    wordt dat waarschijnlijk ook niet omdat ik toch nog wel het PCO heb, dus kan wachten totdat ik een ons weeg denk ik.
    2. wil nog niet zwanger worden want ben er nu wel achter gekomen dat ik echt volop van Joaquin wil genieten minstens 2 jaar en dan evt een kleintje, maar als ik zo doorga en het PCO is opeens "genezen" wat vele ook hebben gehad dan zit ik daar met een beebje niet waar... niet erg op zich alles is welkom! Maar toch...

    Zijn er evt andere veilige opties? En wat de PCO niet erger maakt, weet niet of dat kan maar toch.

    Thanks

    Gr Brigitte
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Brigitte,

    er zijn wel andere opties als de nuvaring en implanon. Kijk een sop www.anticonceptie.nl en ga naar je huisarts om te overleggen.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina