Gewoon veel spugen of ruflex? Is er verschil?

Discussie in 'Voeding' gestart door DaphneenEstelle, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DaphneenEstelle

DaphneenEstelle Fanatiek lid

17 jul 2008
    4.495
    0
    0
    Flevoland
    Onze dochter heeft altijd veel gespuugd en nu met de vaste voeding gaat het eindelijk gewoon echt een stuk beter. Ik werd er weleens wanhopig van, vooral tijdens de bv (lastig om Nutriton aan toe te voegen :rolleyes: ), maar kreeg van de ha alleen het advies vaker korter te voeden. Het maagklepje is nog niet volgroeid/gerijpt, dus ik had gewoon pech en het komt heel vaak voor. Dat vond ik niet echt ergens op slaan, dus dat heb ik in de wind geslagen en ben gewoon met veel doekjes en vaak verschonen verder gegaan.
    Nu mijn vraag, die wat algemener van aard: wat is nu het verschil tussen een kindje dat erg veel spuugt en een reflux-kindje?

2. Ik heb geen idee eigenlijk. Hier ook een hele flinke spuger.
    Ik had gehoopt dat vaste voeding beter zou gaan, maar ik moet alles indikken. Zelfs een bord dikke pap komt er nog uit als ik er geen nutriton door doe.

3. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Hallo,
    Ik weet niet of ik het helemaal goed uitleg, maar de kinderarts heeft het mij als volgd uitgelegd.

Alle baby's worden geboren met het maagje recht onder de slokdarm hierdoor spugen ze makkelijker als de kinderen ouder worden gaat het maagje in een soort knik onder de slokdarm hangen. Dat maag klepje waar over gesproken word is de knik tussen mag en slok darm. Het verschil tussen gewoon spugen en reflux is vooral dat je baby er last van heeft en niet alleen na het eten spuugd maar ook vlak voor de volgende voeding en niet alleen voeding maar ook maag zuur. Het terug spugen van het zuur zorgt voor de klachten dit beschadigd namelijk de slokdarm en is erg pijnlijk.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord. En je er wat aan hebt.

Annemarie

4. nou dat heeft Ymke gewoon Reflux als ik dat zo lees...

5. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Heb je er ook medicijnen voor. Dit gaf michelle erg veel rust en ik kreeg een heel ander kind.

Helaas gaat het nu opeens weer even slecht. Als het volgende week nog zo is ga ik KA bellen of medicatie omhoog moet. Had eigenlijk gehoopt dat ze er een nu zo'n beetje overheen gegroeit zou zijn.

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hier ook zware reflux, flessen melk en pap moeten ingedikt met 8 scheppen Nutriton. Medicatie; Losec en Motillium en nog alles eruit gooien. Gelukkig geen last meer van het zuur, spugen blijft hij nog wel doen helaas.

Deel Deze Pagina