Weer zwanger willen worden na miskraam, buitenbaarmoederlijke zwangerschap of verlies kindje...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gezond, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Het topic: verder na een miskraam bij zwanger worden bestaat al... Een superleuk topic met superlieve meiden... Maar zij hebben geen problemen met zwanger worden en zijn dan in ronde 1 of 2 of in ieder geval al weer heel snel weer zwanger...

    Voor mij is dit best moeilijk omdat ik niet zo snel weer zwanger wordt...

    Terwijl ik na anderhalf jaar eindelijk zwanger werd, maar helaas een mk kreeg... Meer dan een jaar later weer zwanger maar dat werd een bbz die operatief verwijderd moest worden en nu alweer een jaar bezig en nog niet zwanger...

    Wie heeft het nog meer? En wie weet kunnen we hier ook een gezellige hechte groep hebben waarin we lief en leed delen...
     
  2. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Wishgirl,

    een leuk initiatief.
    Alhoewel ik ook graag klets met de meiden die ik bij het miskramen topic heb ontmoet.
    Je deelt tenslotte al heel wat maanden lief en leed.
    Verder klets ik nu ook mee bij het IVF/ICSI topic.
    Omdat wij inderdaad ook wat meer moeite hebben om een kindje te krijgen.
    Bij ons ligt het niet aan de vruchtbaarheid maar aan de chromosoomafwijking.

    Mocht er genoeg animo zijn om in dit topic te praten, klets ik graag mee ;)
    Al zal ik mijn "kostbare" vrije tijd dan wel wat moeten verdelen tussen alle topics :)

    Groetjes Hope
     
  3. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Ik hoop het wel Hope dat het hier goed gaat lopen... Ik zou hier dan ook graag een lijst gaan bijhouden van wanneer mensen weer hun NOD gaan hebben en wie het gelukt is...
    Achter de namen even de ronde zetten waarin ze zitten...

    Doen we in dat andere topic ook.. en we kletsen daar eigenlijk over van alles en nog wat...
    Gewoon gezellig en als er iemand tegen de nod aanloopt zijn we daar ook mee bezig...
    etc.

    Ik moet mijn kostbare tijd ook altijd verdelen tussen de topics waar ik bij schrijf ;)
    Maar dat doe ik graag ;)

    Ik begrijp dat jullie al bezig zijn met IVF/ICSI?

    Mag ik vragen hoe lang het geleden is dat jullie een mk of een bbz gehad hebben of kindje zijn verloren?
     
  4. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    We zijn nog niet bezig aan de IVF, nog 5 weken wachten.................

    Ik heb mijn 1e MK op 9 mei 2006 gehad en de 2e MK op 30 juni 2007.
    Sinds augustus 2007 weet ik dat ik een chromossomafwijking heb en ik daardoor meer kansen heb op een miskraam of nog erger een kindje wat niet levensvatbaar is.
    Het "kan" eens goed gaan, maar wij wilde dat risico niet meer nemen.
    Dus vandaar onze keuze voor IVF met PGD ( controle op de embryo)

    En jij?
    Welke stappen gaan jullie nu ondernemen?

    Hope
     
  5. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    @Hope - Ik ben alleenstaand... maar dat is een detail ;)

    Ik ben nu nog bezig met KID via het ziekenhuis en heb binnenkort intakegesprek voor IVF in eigen cyclus...

    Is een mooie oplossing he: IVF met PGD!
    Daar kan je zoveel ellende mee voorkomen! Ik hoop dat het heel snel zal lukken...
     
  6. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik heb precies het zelfde, na de bbz in maart 2007 lukte het niet meer. De gyn had met de operatie al gezien dat de rechtereileider (die nu al het werk alleen moet doen) ontzettend verkleeft lag. Na een hsg onderzoek in oktober werd er besloten om met ivf te beginnen. Ik ben gisteren begonnen met lucin te spuiten, dus zodra ik ongesteld wordt begint bij ons de behandeling. Ontzettend spannend.
    Ik vind het soms ook moeilijk om te lezen, maar ik put er ook stiekem nog wat kracht uit dat het bij ons ook nog gaat lukken.

    Ik vind het een leuk topic, met lotgenoten.

    knuffel
    conny
     
  7. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Heee conny...

    Ik ben blij dat je het ook een leuk topic vindt.. ;)

    Is het al ongeveer bekend wanneer je ongesteld moet worden? Ik bedoel: hebben ze dat gezegd?

    Wel fijn dat je nu met IVF mag beginnen... Wie weet ben je snel zwanger dan!
     
  8. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik heb dinsdag de laatste pil dus zal rond donderdag ongesteld worden, dan moet ik gronal f er bij gaan spuiten en begint voor hun de behandeling. Voor ons is het twee dagen geleden al begonnen toen we met lucrin moesten beginnen.

    Ik hoop ook dat ik snel zwanger mag raken, het begint me nu te lang te duren. In totaal zijn we nu bijna twee jaar bezig en heb alleen de bbz gehad.
     
  9. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    @conny - Precies.. dan wordt het idd wel tijd ja...

    Maar goed.. het begin is er... ;)

    Het zou fijn zijn als het de 1e ronde meteen raak zou zijn!
     
  10. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Conny, ook welkom hier.
    Veel succes met deze poging.

    En eh..............wishgirl, sorry dat ik er "zomaar" vanuit ging dat je een partner had, dat was slordig van me :oops:
    Knap van je dat je het "alleen" doet.
    Is het heel erg brutaal van me, om te vragen hoe je tot zo`n beslissing komt?

    Mijn ongi is vandaag flink doorgezet.
    Ik heb in tijden niet zo`n last gehad van mijn ongi.
    Maar goed, nog een paar dagen en dan start ik weer de pil.
    En dan duurt het niet lang meer voordat de IVF start. :whistle:

    Ben benieuwd of er nog meer meiden hier mee gaan klesten :)

    Liefs Hope
     
  11. triessie

    triessie Bekend lid

    4 nov 2007
    961
    0
    0
    Ha...ik stuitte op dit topic...weet niet zeker of ik hier op het juiste plekje zit maar dat gaat wel blijken dan!

    Ik heb in nov'07 een bbz gehad waarbij ze mn linker eileider hebben moeten verwijderen...heftige tijd geweest maar we willen wel weer verder vandaar ik me hier meld ;)

    Ik heb jullie namen en soms verhalen al voorbij zien komen in verschillende topic 's, zat in dubio om me te melden bij ' zwanger worden na miskraam' maarrrr....en toen zag ik deze...

    Nogmaals...spannend Conny...hoop dat het donderdag je ongi netjes op de stoep staat hoor...duim duim duim...
     
  12. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Hoi Triessie....

    Je bent hier ook van harte welkom hoor!

    Ik heb helaas ook een bbz gehad... Hoe voel je je?
     
  13. triessie

    triessie Bekend lid

    4 nov 2007
    961
    0
    0
    Ha Wishgirl...
    Het gaat over het algemeen best goed...tuurlijk af en toe besef ik wat er is gebeurd en heb ik het moeilijk...lichamelijk is alles goed aan het genezen en mijn ongi kwam netjes na 4 wkn.
    Soms is het net alsof het allemaal niet gebeurd is...maarrrr dat is niet zo... ik ben me nu veel bewuster wat ik allemaal voel in mn lichaam en heb overal vraag tekens bij...ben nu bijv ongi maar na 2 dgn niets meer te spotten (normaal en vorige maand gewoon 6/7 dgn?!).
    En natuurlijk de vraag: gaat het ons lukken met 1 eileider?

    Ik las al een tijdje mee op het andere forum...tis spannend voor jou nu he?
     
  14. Katrien Duck

    Katrien Duck Fanatiek lid

    15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Leuk initiatief... Ook ik klets graag met jullie mee. We zitten inmiddels 3,5 jaar in de MMM. In september 2006 waren we zwanger met behulp van hormonen, maar dit is na bijna 11 weken misgegaan....

    Inmiddels alweer vele hormoonkuren achter de rug, zonder resultaat. Deze maand zijn we overgestapt op een andere hormoonsoort, dus hopen dat dat wat meer geluk brengt.

    Het moeilijk zwanger worden maakt het al niet echt makkelijk, maar de angst op weer een miskraam is ook erg groot... Maar daar weten jullie natuurlijk alles van!
     
  15. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Hoi katrien,

    Welkom hier! ;)

    Ik ben blij dat je het ook een goed initiatief vindt... Zo zijn we toch al met 5 of niet?

    Het is idd wat je schrijft.. Tis al moeilijk zwanger worden.. we doen er al zooo veel voor en dan gaat het mis..... en dan weer al die moeite en dan weer die angst...

    Ik zit ook bij een topic voor mensen die mk gehad hebben en weer zwanger willen worden. Hartstikke lieve mensen, maar de meesten zijn in ronde 1 of 2 alweer zwanger... eentje ronde 4, maar dat is nog snel... En soms doet dat wel even pijn.. vandaar dit topic! ;)

    Ik hoop voor je dat die hormonen het gaan doen meid en dat je snel weer zwanger mag zijn....
     
  16. Katrien Duck

    Katrien Duck Fanatiek lid

    15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Ik zou me bijna schuldig voelen als het deze maand raak zou zijn... ;) :)

    Je wilt toch ook een overzichtje maken? Is wel handig, kunnen we inderdaad precies zien wie er meekletsen en wanneer de 'spannende' dagen zijn.
     
  17. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Precies... dat doen we in de andere lijst ook.. en die komt regelmatig langs..

    Dat is leuk...! ;)

    Dus als iedereen even doorgeeft wanneer NOD is en welke ronde ze bezig zijn na mk, bbz, etc. kan ik een lijst gaan maken...

    Wie er mee wil doen dan he... ;)
     
  18. Katrien Duck

    Katrien Duck Fanatiek lid

    15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Ik heb het maar even in een pb gedaan voor het gemak! ;)
     
  19. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    oke katrien!
     
  20. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    [​IMG]

    Tot nu toe:
    nog niets, maar dat duurt vast niet lang ;)

    Zwanger in januari!
    nog niemand


    NOD januari 2008
    nog niemand

    NOD februari 2008
    03 - Wishgirl (ronde 8 )
    06 - Katrien Duck (ronde 1)


    Wil je ook op deze lijst? Geef dan even de gegevens door aan Wishgirl zodat ze je op de lijst kan zetten. Kijk een in de lijst wat we nodig zijn...
     

Deel Deze Pagina