Gezellige Moslima`s

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Ongeduldig26, 6 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MotherPrincess

    MotherPrincess Actief lid

    19 okt 2014
    274
    165
    43
    Amin op alle dua's hierboven :D:)

    Ik ben 30 en heb twee dochters (net 4 en de jongste bijna 2).
    Ik vind 2 kids echt druk, heb bijna geen tijd voor mijzelf. Mijn eigen ik bestaat niet meer eens. Haha.. En stiekempjes wil ik toch een derde. Mijn man weet het nog niet, hij wil nog even wachten. Maar ja, hayirli insallah.

    ProudMommy, diep respect voor je :cool: Voor meerdere mama's trouwens. Hoe doen jullie het met meerdere kinderen? Waar ik het meest tegenaan loop is het aandacht. Ze willen beiden (vaak op het zelfde moment) aandacht, wat ik ook begrijp. Maar op het moment dat ik de een aandacht geef, vraagt de ander negatief aandacht. En ga zo door (weer) :confused:

    Ondertussen vertelde / vroeg de oudste net tegen mij met dag afsluiten; 'mama, mijn vriendjes (ze heeft vooral Nederlandse vrienden) kennen Allah niet. Waarom kennen zij Allah niet'.
    Ja, ze begint nu langzaam aan achter te komen dat ze toch anders is dan anderen.
    Hoe gaan jullie kinderen daar mee om?

    Lieve dames..
    Ik wens jullie allen een heel mooi en gezegend Beraat Kandili
     
  2. zainab2

    zainab2 Lid

    25 apr 2017
    41
    1
    8
    Vrouw
    Haha jij heb het al met 2 kinderen, ik heb het soms al met 1 kind. Ik wil graag nog meer kinderen In sha Allah maar ik vraag me nu al af hoe ik dat ga doen haha.
    Ghair In sha Allah , komt allemaal wel goed. Als ze wat ouder zijn dan zullen ze waarschijnlijk wel minder aandacht vragen en meer met elkaar gaan spelen.
    Ik zie bij mijn zus dat haar zoontjes elkaar vermaken en eigenlijk haar niet echt aandacht vragen (ze zijn 6 en 3).

    Ben ook wel benieuwd hoe andere daar mee omgaan. Zelf ben ik er nog niet echt tegenaan gelopen. Mijn familie zijn geen moslims maar als hij bij mijn ouders is of bij mijn zus dan helpen ze hem wel herinneren om Bismillah te zeggen voor het eten enz. Dus hij heeft tot nu toe niet het gevoel dat hij 'anders' is.

    Hoe hebben jullie de basisschool uitgekozen? Ik moet er een gaan kiezen en weet gewoon niet waar ik op moet letten.
    Wij hebben 1 islamitische basisschool en die schijnt goed te zijn maar mijn man heeft zijn twijfels erover en heeft hem liever op een school waar alles gemengd is , gelovigen en niet gelovigen
     
  3. Moeder2017

    Moeder2017 Actief lid

    2 jan 2017
    281
    2
    18
    Salaam

    Ben tijdje weg geweest

    Zainab2 ik zou toch kiezen voor een islamitische school ik ben zelf ook een bekeerling en mijn kids zitten er ook op
    Er worden met veel dingen rekening gehouden zoals de feestdagen gym zwemles is gescheiden ik ben er heel tevreden over

    Mischien moet je gewoon is een kijkje nemen en dan kiezen waar je jd goed bij voelt
     
  4. Moeder2017

    Moeder2017 Actief lid

    2 jan 2017
    281
    2
    18
    Ik heb zelf ook meerdere kids van 10,8,6 en 2 jaar

    Ze vermaken elkaar haha vooral mijn dochter van 8 doet voor mijn jongste eten geven aankleden spelen etc ze hebben altijd iets te doen

    Ik ben dan ook best veel tijd kwijt aan huishouden koken wassen etc maar maak soms echt even tijd voor ze lekker speeltuin help ze met huis werk

    Je rolt er van zelf in
     
  5. Moeder2017

    Moeder2017 Actief lid

    2 jan 2017
    281
    2
    18
    Ik ben 30 jaar 4 kids Alhamdoulilah
    Ben nu bijna 8 jaar geleden bekeerd Alhamdoulilah
     
  6. Evelien80

    Evelien80 Niet meer actief

    In het begin is het even puzzelen maar op een gegeven moment vind je er een ritme in.

    Ik heb zelf mijn kinderen op de islamitische basisschool gedaan destijds.
    Idd onze feestdagen hoefde je niet moeilijk te doen om vrijbrief.
    Geen sinterklaas kerst etc.
    Gescheiden gym/zwemlessen idd.
    Toch het beetje geloof er standaard inhouden.
    Anders moet je steeds uitleggen aan een kind van 4 5 of 6 jaar carnaval sinterklaas is niet van ons .
    Op die leeftijd kunnen ze nog niet alles supergoed begrijpen en onderscheid maken tussen bepaalde dingen.
    Daarrbij krijg je dat andere klasgenootjes toch dingen gaan zeggen/vragen en ze daarmee in de war raken.
    Liefs ♡
     
  7. Evelien80

    Evelien80 Niet meer actief

    Even een upje .
    Waar zijn jullie lieve zusters
    Liefs
     
  8. zainab2

    zainab2 Lid

    25 apr 2017
    41
    1
    8
    Vrouw
    Shukran voor de informatie.
    Inderdaad gewoon even langs wat scholen gaan is het beste.

    Hoe was jullie weekend?
     
  9. Evelien80

    Evelien80 Niet meer actief

    Salam aleikom lieve zusters.
    Ik heb hier geprobeerd in huis wat op te ruimen.
    Samen met mijn dochter hebben we de was weggewerkt want er lag me toch een even een mount everest aan kleren.
    Gisteren heb ik wat gestreken en heeft de oudste het afgemaakt.
    Ze neemt me veel uit handen want net een wandelende zombie op dit moment.
    Ga nu even wat proberen te dutten.
    En dan zien we wel wat we gaan doen
     
  10. zainab2

    zainab2 Lid

    25 apr 2017
    41
    1
    8
    Vrouw
    Haha ja met zo'n groot gezin betekent ook veel was haha. Wel fijn dat je dochter je zo goed mee helpt.
    In sha Allah krijg ik ook een dochter. Mijn zoontje is heel lief en wilt nu helpen met alles maar denk dat als hij ouder is dat stopt haha
     
  11. MotherPrincess

    MotherPrincess Actief lid

    19 okt 2014
    274
    165
    43
    Daar ben ik weer :)

    Mijn oudste dochter zit op een katholieke basisschool. Islamitische scoort regelmatig zwak/matig. En is ook een eindje verderop voor ons.
    Wij wonen echt in een 'blanke' buurt. Bijna geen niet-westerse gezinnen.
    Dagelijks doen we wel iets aan geloof. Ik denk dat als haar basis goed is, het wel goedkomt (insallah). Hayirli :)

    Wat fijn dat het thuis bij jullie goed gaat met kinderen. Hier ook wel, maar vind het zelf gewoon lastig omdat ik niemand tekort wil doen :oops:

    Over twee weken begint Ramadan. Ik heb er zin in, maar aan de andere kant gaat het moeilijk worden (Nefis toch ook o_O Die moet ik echt gaan drillen. Haha) Gaan jullie nog iets knutselen met jullie kinderen? Ik wil wel.. Maar ben inspiratieloos. #pinterestopenen

    Ik kom af en toe even neuzen hier. Spreek jullie snel lieve dames
     
  12. SnowAngel

    SnowAngel Niet meer actief

    Selaam alaikum

    Heel tijd niet op de website geweest
    Druk druk druk
    Wat leuk zoveel nieuwe schrijfsters erbij, Welkom zusters
    Website is ook helemaal veranderd het is wel even wennen zo hihi
    Nog 9 dagen dames dan begint de ramadan! Gaat snel allemaal
     
    Esila vindt dit leuk.
  13. Evelien80

    Evelien80 Niet meer actief

    Screenshot_2017-05-13-12-17-44-1.png
     
    Esila vindt dit leuk.
  14. Moeder2017

    Moeder2017 Actief lid

    2 jan 2017
    281
    2
    18
    Salaam aleikoem

    Gaat heel snel SubhanAllah de ramadan is bijna ja ik heb zin in In sha Allah !!!

    Hier ook veel was met een groot gezin ik draai dagelijks 2a3 ben nooit klaar ermee haha


    Tegenwoordig scoren de islamitische scholen juist steeds beter die van ons hier scoort echt super met de Cito toetsen etc ze hebben echt een goed leersysteem

    Moge Allah onze zondes vergeven en onze vasten accepteren !!

    Is leuk om hier tips uit te wisselen om toch veel aan deze heilige maand te profiteren ondanks een druk groot gezin want dat schiet er nog wel is bij in

    Ik heb me voorgenomen om echt niet uitgebreid te gaan koken

    Wil net iftar een soepje shake dadels en water doen en wat fruit

    Dan na taraweeh gebed een kleine gezonde maaltijd zoals rijst aardappels groentes vlees of vis etc

    En dan met shuhr wat muesli met yoghurt fruit en brood met kaas en melk

    Had gelezen dat dit soort maaltijden beste zijn en vooral frisdrank en koffie vermijden
     
    Esila vindt dit leuk.
  15. Evelien80

    Evelien80 Niet meer actief

    Had eerst ook hele plannen.
    Maar weet niet ofdaar nu veel van terecht gaat komen.
    Ben echt supermisselijk en heb een afkeer om te koken.
    Als ik het kant en klaar voorgeschoteld krijg kan ik nog wat hapjes nemen.
    Zolang ik het niet zelf hoef te koken en in de kookgeur moet staan.
    Ameen op de dua's
     
    Esila vindt dit leuk.
  16. MotherPrincess

    MotherPrincess Actief lid

    19 okt 2014
    274
    165
    43
    Nog een paar dagen voor het vasten dames :):)

    Hoe is het met de voorbereidingen? In mijn omgeving zijn ze echt bezig met het vullen van de diepvries.
    As vrijdag ga ik een Ramadan (advent)kalender maken met mijn dochters. Had ik vorig jaar ook toen gedaan. :D
     
    Esila vindt dit leuk.
  17. zainab2

    zainab2 Lid

    25 apr 2017
    41
    1
    8
    Vrouw
    Salaam ou alaikoem,

    Alhamdoelillaah nog paar dagen inderdaad :)

    Ben helemaal niks aan het voorbereiden, geen idee wat ik zou moeten voorbereiden. Het enige wat ik denk ik vrijdag ga maken is alvast was soep.
    Ik hoef alleen voor mijn man en mij eten te maken maarja ik kan bijna niks eten op dat tijdstip dus echt veel koken etc zal het toch niet worden. Door de weeks moet ik gewoon werken dus voor mij beetje soep en dadels is genoeg. Mijn man is gelukkig ook niet de moeilijkste.
    Ik zal proberen kleine gezonde hapjes neer te zetten en inderdaad fruit zodat je en vitamines en vocht binnen krijgt.
    In sha Allah komt allemaal wel goed :) voor we het weten is het alweer voorbij haha
     
    Esila vindt dit leuk.
  18. MotherPrincess

    MotherPrincess Actief lid

    19 okt 2014
    274
    165
    43
    Jaaa.. Morgen is het zover! Gaan jullie in de avond naar Terahvi gebed? Ik niet.. :oops:

    Wat gaan jullie eten met Sahur? Soms ben ik inspiratieloos. Laten we menu's en foto's met elkaar delen :D

    Ondertussen heb ik een countdown Ramadan kalender gemaakt met dochter. Ik kan hem niet uploaden hier, bestand te groot o_O misschien in avond?

    We hebben er zin in!
     
    Esila vindt dit leuk.
  19. SnowAngel

    SnowAngel Niet meer actief

    Wij wensen iedereen een mooie fijne gezegende Ramadan toe!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Esila vindt dit leuk.
  20. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Ramadan Mubarak dames! Op naar een gezegende maand.
     
    Esila vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina