Gezellige Moslima`s

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Ongeduldig26, 6 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Ik heb mij voorgenomen om elke avond een smoothie te maken en daarnaast iets kleins te eten. Vanavond kippenbouten In Sha Allah. Met shor wat yoghurt en een stuk watermeloen gegeten.
     
  2. Rodaina

    Rodaina Bekend lid

    9 mrt 2013
    609
    48
    28
    Ramadan Mubarak lieve zusters. Ik vast dit jaar niet mee en het is echt wennen.

    Succes in deze warme dagen!
     
  3. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Hier hetzelfde , ik had ook grootste plannen net als vorig jaar. Maar helaas niks van terecht gekomen. Met pijn en moeite voor de kids Een ramadan- hoekje klaar Gemaakt met wat cadeautjes en activiteiten.

    Was echt van plan dit jaar de Koran in Arabisch plus vertaling te gaan uitlezen. Maar ben Zo moe en misselijk. Moet Blij zijn met alles wat ik kan.
     
  4. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Ik kreeg geen meldingen meer van dit topic :confused:
    Heleboel gemist.
    Maar iedereen Een gezegende Ramadan gewenst :rolleyes::)
     
    Evelien80 vindt dit leuk.
  5. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ramadan mubarak lieve moeders!
     
    Evelien80 en Esila vinden dit leuk.
  6. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Fijne ramadan dames!
     
    Evelien80, LolaBloem en Esila vinden dit leuk.
  7. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Hoe was de dag bij jullie vandaag gegaan? Nog 3 kwartier, iedereen zal vast bezig zijn haha.
     
    Esila vindt dit leuk.
  8. Evelien80

    Evelien80 Niet meer actief

    Was zwaar maar alhamdolillah heb het volgehouden.
    Ben echt blij dat het toch gelukt is alhamdolillah.
    Op naar de volgende dag.
    Heb toch wat gemaakt wat gevulde brood en aardappelschotel en fruit en verse jus de orange
     
    Esila vindt dit leuk.
  9. zainab2

    zainab2 Lid

    25 apr 2017
    41
    1
    8
    Vrouw
    Ramadan mubarak! :D

    Gister was pas mijn eerste dag , ging best goed Alhamdoelillaah.
    Vandaag weer werken dus hoop dat het zo goed blijft gaan.
     
  10. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Salam alaikum dames, ramadan mubarak!!!! In sha Allah gaat het goed met jullie, het vasten en jullie geliefden..
     
  11. MotherPrincess

    MotherPrincess Actief lid

    19 okt 2014
    274
    165
    43
    Ja... vandaag 4e dag van Ramadan. Gelukkig gaat het tot nu toe goed. Zondag had ik even een dipmomentje, omdat ik te enhousiast bezig was met mijn was (een berg wasgoed gestreken :cool:).
    Eigenlijk moet je je energie over de hele dag verspreiden. Heb ik dat ook geleerd.. haha :rolleyes:

    Gisteren was ik op kantoor, maar toen had ik bijna geen concentratie. Heb gewoon makkelijk ontwerpen dingen gedaan ipv hele verslagen. Vandaag heb ik intentie om meer te doen (ben dan ook thuis aan het werk). Middag even naar kantoor insallah.

    Ondertussen heb ik steeds intentie om de Koran te lezen, maar op de een of ander manier lukt het mij niet. Of de kinderen vragen aandacht, of ben te moe (vooral s'avonds) om op te staan, of onverwachte visite.. ga zo maar door. Inplannen is al niks voor mij omdat mijn timemanagement niet zo optimaal is :(
    Vandaag insallah Fetih soera lezen. Mijn doel voor vandaag. (you can do it!)

    Hoe gaat het met jullie??

    Take care! :)
     
  12. Zjowies

    Zjowies Lid

    24 jun 2014
    45
    6
    8
    België
    Heb de eerste 4 (warmste) dagen mee kunnen doen, maar gister en vandaag toch mijn vasten moeten verbreken. Ben 7 maand zwanger en voelde me wat te zwak worden. Ik eet en slaap veel te weinig. Vind het een beetje dubbel want zwangere vrouwen zijn vrijgesteld als ze gevaar voor de baby vrezen, maar ik weet dat de baby alles pakt wat hij nodig heeft. Maar ik heb geen reserves meer en dus blijft er voor de mama niks over. En er lopen hier nog 2 kinders rond, man heeft zwaar werk en het huishouden moet gebeuren. Jongste heeft met de hitte van de laatste dagen ook superslecht geslapen (en mama dus ook) en overdag bijslapen gaat in principe wel (ben thuis) maar bij elk geluidje schrik ik wakker en we wonen in een appartement met dunne muren, dus veel lawaai. Buiten het niet kunnen slapen en weinig eten heb ik me ook nog niet kunnen toeleggen op het lezen vd Koran, ik heb geen concentratie.

    Man steunt me hierin en vond beter dat ik helemaal niet meedeed, maar ik heb er zo'n dubbel gevoel bij. Het is de mooiste tijd van het jaar voor ons hé. Ik wil het inshallah nog wel proberen en dag per dag bekijken. Wat eten jullie bij suhr? Misschien lukt het beter als ik mijn maag 's morgens wat meer kan vullen...
     
  13. Zomervlinder

    4 jun 2017
    14
    3
    3
    Vrouw
    Studente
    Noord Holland
    Hier nog een moslima die zich wil melden. Ramadan mubarak voor iedereen.
     
  14. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Welkom!
     
  15. Evelien80

    Evelien80 Niet meer actief

    Ivm privacy is de inhoud van dit bericht verwijderd.
     
    Esila vindt dit leuk.
  16. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.177
    18.914
    113
    Assalamu alaikum,

    Ik meld me hier ook weer...

    Hopelijk gaat alles goed met jullie.
     
    Esila vindt dit leuk.
  17. MotherPrincess

    MotherPrincess Actief lid

    19 okt 2014
    274
    165
    43
    We zijn op de helft!

    Hier gaat het goed met het vasten. Eerste paar dagen was idd even doorzetten, maar nu zit ik in mijn ritme.
    Komende paar dagen is mijn man in buitenland voor zijn werk. Komt zaterdag weer terug. Ik denk dat ik met iftar naar mijn ouders ga (wonen 3 min fietsen) en dan een babyfoon meeneem. Ik hou er niet van om het vasten in mijn eentje te verbreken.
     
  18. MotherPrincess

    MotherPrincess Actief lid

    19 okt 2014
    274
    165
    43
    Hoe gaat het met je Proudmommy? Ik denk aan je...
     
    Esila vindt dit leuk.
  19. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Ik ook..
     
  20. Evelien80

    Evelien80 Niet meer actief

    Ivm privacy is de inhoud van dit bericht verwijderd.
     

Deel Deze Pagina