Gezocht! Iemand die onlangs is gestart in EMC IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door verkap, 21 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verkap

    verkap Lid

    5 feb 2017
    27
    0
    1
    Hallo allemaal,

    Ik zou graag in contact willen komen met iemand die onlangs is gestart voor IVF/ICSI.

    Ik heb een vraag over het protocol dat zij daar volgen.

    Groetjes!
     
  2. verkap

    verkap Lid

    5 feb 2017
    27
    0
    1
     
  3. Secretangel

    Secretangel Fanatiek lid

    28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Hoi, ik heb tot aan de punctie in het sfg gelopen. De eicellen zijn nu in het Emc waar hopelijk zaterdag een tp is. Wat wil je weten?
     
  4. Iejoor57

    Iejoor57 Lid

    12 jun 2016
    56
    9
    8
    Hi Verkap,

    Wij zijn afgelopen maandag gestart met IVF (hormonen spuiten). Maar niet in het EMC. Misschien dat ik je toch kan helpen...
     
  5. verkap

    verkap Lid

    5 feb 2017
    27
    0
    1
    Hoi,

    Dank voor jullie reacties.

    Wij staan voor begin nov op de lijst voor de voorlichtingsavond, daarna afspraak met de fertiliteits arts en verpleegkundig voor de medicatie (zo werd ons in aug vertelt door de gynaecoloog). Nu blijkt dat we al 30 okt ingepland zijn bij de fertiliteit arts. Ik neem aan voor medicatie? klopt het dat je dan eerst moet beginnen met de pil slikken? Ik moet namelijk net voor die datum ongesteld worden en ik dacht misschien kan ik dan gewoon met de pil beginnen. Anders moet ik misschien weer een maand wachten.

    is dit een heel gek idee?

    Graag jullie ervaring/mening
     
  6. verkap

    verkap Lid

    5 feb 2017
    27
    0
    1
    Btw oorzaak onvruchtbaarheid is slechte kwaliteit zaad, bij mij is niets mis (pcos oid)
     
  7. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Je kan het ziekenhuis bellen en daar de situatie aan geven. Of je de pil wel of niet moet slikken ligt eraan of je het lange of korte protocol doet.
     
  8. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Wij zitten in de combi Amphia-EMC, het is verschillend welk protocol je krijgt. Wij hadden een lang protocol (dus met pil). Je zou de poli kunnen bellen en vragen of je kort of lang protocol krijgt en of je gelijk bij je periode mag beginnen met de pil als start. Bij lang protocol is het minimaal 15 dagen de pil.
     
  9. verkap

    verkap Lid

    5 feb 2017
    27
    0
    1
    Hoi,

    Ja idd. Ik heb het idee dat de meesten een lang protocol krijgen. Ik lees ook veel dat er op dag 3 van de menstruatie wordt gestart met de pil (dan zou ik net goed uitkomen).

    Welke pil wordt er voorgeschreven? Mircogynon 30?
     
  10. verkap

    verkap Lid

    5 feb 2017
    27
    0
    1
    Hoi,

    Volgen jullie een lang of kort protocol?
    Wanneer (na het gesprek met fertiliteitsarts) mocht je beginnen met de medicatie?

    Groeten
     
  11. Secretangel

    Secretangel Fanatiek lid

    28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb het korte protocol gevolgd. Tijdens ons startgesprek de medicatie meegekregen. Ik zat toen nog in de wachtweken van de laatste IUI. Toen ik ongesteld werd ben ik begonnen met de decapeptyl. Ik zou idd even bellen om te overleggen. Het is zonde als je voor die paar dagen straks weer een maand moet wachten.
     
  12. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik moest op dag 1 beginnen met de pil.
     
  13. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Ik heb bij het sfg gelopen en alleen de tp in het emc gehad. Super lieve mensen daar :). Ik kreeg het korte protocol. Toevallig was ik 4 dagen voor de intake ongesteld geworden en daardoor had ik mazzel en mocht ik gelijk dezelfde avond de eerste spuit erin zetten. Het kan dus wel heel snel gaan.

    Maar aangezien je nu al weet dat je rond het gesprek je menstruatie moet krijgen zou ik zoals @Secretangel al zegt gewoon even bellen. Met een beetje mazzel kun je dan direct door pakken.
     
  14. verkap

    verkap Lid

    5 feb 2017
    27
    0
    1
    Hoi Inge,

    Wat een positief bericht! Fijn dat je goede ervaringen hebt.

    Begrijp ik het goed dat je dan op dag 4 oid mocht beginnen? Ik zat ook nog te denken om deze maand de pil te nemen en dat ik dan mijn menstruatie een paar dagen verschuif (dus dat mijn menstruatie net na het gesprek met fertilitietsarts begint). Of zou ik dan de boel in de wat brengen?

    Ik wil gewoon heel graag snel kunnen beginnen.
     
  15. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Ja, ik mocht op dag 4 beginnen. Eigenlijk had 't op dag 3 moeten zijn. Maar op de echo was alles nog rustig en daarom vond ze het geen probleem dat 't een dagje later was. Geen idee of je met de pil de boel in de war kan brengen. Denk dat je dat beter even kunt overleggen.

    Ik snap heel goed dat je zo snel mogelijk wil beginnen. Het wachten op alles duurt al lang genoeg. Maar alles gaat afhangen van het protocol waar ze je op zetten. Je hebt niet alleen een lang en kort protocol maar ook binnen die protocollen zijn weer verschillende schema's.
     
  16. Barbje

    Barbje Actief lid

    1 okt 2016
    294
    208
    43
    Hoi! Ik loop ook in het emc. Begin juli de punctie gehad.
    Heb geen pil hoeven slikken, hangt af per situatie, of je bijvoorbeeld een eigen cyclus hebt.

    Mooi dat je voor de informatieavond al een afspraak hebt bij de arts.
    Welke vragen heb je nog meer?
     
  17. verkap

    verkap Lid

    5 feb 2017
    27
    0
    1
    Hoi,

    Oké. Ik dacht dat een lang protocol eigenlijk standaard is. Blijkbaar niet. Ik heb een eigen (redelijk) regelmatige cyclus. Verder geen bijzonderheden.

    Ik heb gister trouwens een brief van Erasmus gekregen dat we 2 okt al naar de info avond mogen.

    Zoals ik al tegen inge84 zei wil ik gewoon zsm starten met de medicatie. Maar ik heb volgens mij niet zoveel te willen:). Verder laat ik het op mij afkomen. Heb jij verder nog tips?
     
  18. Barbje

    Barbje Actief lid

    1 okt 2016
    294
    208
    43
    Na de informatieavond gaat het best snel vond ik! Althans, ik had mij ingedekt want ging er van uit dat ik daarna weer maanden moest wachten...

    Er wordt daarna een afsprakenmiddag gepland, dan heb je 3-4 afspraken achter elkaar ,ook een deel in een groepje. En die dag haal je ook je medicijnen op.
    Bij de eerst volgende menstruatie kon ik starten met decapeptyl , en na dag of 15 kwam daar een tweede dagelijkse spuit bij.
    Mijn tip: schrijf alles goed op, ook al krijg je allles op papier.
    Ik had/heb altijd mijn notitieblokje bij mij met mijn vragen.
     
  19. verkap

    verkap Lid

    5 feb 2017
    27
    0
    1
    Ja wij hebben die 3 afspraken dan staan op de 30e (moet dan de 28 ongesteld) worden.

    Goede tip van het boekje. Ik ga dat zeker doen. Heb je verder nog last van de hormonen?
     
  20. Barbje

    Barbje Actief lid

    1 okt 2016
    294
    208
    43
    Ik heb nauwelijks last gehad van de hormonen tijdens het spuiten. Dat verschilt wel per persoon trouwens.
     

Deel Deze Pagina