Vraag over Provera

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Dreamer78, 31 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer78

    Dreamer78 Lid

    24 feb 2008
    45
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hallo,

    Met een cyclus van inmiddels meer dan 75 dagen en op een inwendige echo wel genoeg follikels maar nog niks dat aan het rijpen is, heb ik 1,5 week geleden bloed moeten laten prikken en daaruit blijkt dat een verstoorde hormoonhuishouding de oorzaak hiervan is.

    Sinds dinsdag slik ik Provera om een bloeding op te wekken en dan mag ik op cyclusdag 3 met Clomid 50 mg beginnen.
    Maar...de afgelopen dagen heb ik toch mijn temperatuur steeds genomen en nu loopt hij ineens op! :confused: :(:
    Vorige week vrijdag 22 aug nog 36,49 en langzaam opgelopen tot vandaag op 37,07 graden celcius.
    Wat betekent dit? Kan het zijn dat Provera voor een temperatuurstijging zorgt of is dit alsnog een eisprong? En als dit tot de mogelijkheden hoort, moet ik dan niet als de wiede weerga stoppen met dat spul? Ik verwacht sowieso niet zwanger te zijn want FF zet een stippelkruis op maandag 25 aug en we hebben daarvoor de laatste keer geklust op vrijdag 22 aug.

    Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en enig idee?

    Groetjes, Dreamer
     
  2. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    hoi!
    Ja je temp stijgt behoorlijk door Provera. het is tenslotte progesteron wat je slikt en dat komt normaal vrij na je eisprong. Dus vandaa rdie temp stijging!
    Ik kreeg daardoor ook altijd netjes een kruis van ff, terwijl er in dew ijde omgeving geen eitje te bespeuren was!

    Succes met de clomid!
     
  3. Dreamer78

    Dreamer78 Lid

    24 feb 2008
    45
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hey,

    Tja, ben nog echt een leek, dat zie je wel... :oops:
    Haha, maar ik dacht: toch ff vragen! Bedankt voor je antwoord, nu ga ik weer met een gerust hart verder.

    En jij super proficiat met je zwangerschap! Leuk om te zien, vooral met al die andere minder leuke onderschriften van daarvoor! Geniet ervan meid! :D

    Liefs, Dreamer
     
  4. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ben blij dat ik je kon helpen! en ja, je ziet het....het kan wel hoor, zwanger worden. Ik heb wat geduld moeten tonen maar uiteindelijk bleek spuiten voor mij de truc te zijn...ik reageerde totaal niet op clomid. Ik meot altijd net effe anders doen dan de "doorsnee vrouw"...hoor precies bij die 20% die niet op clomid reageerd!

    Nogmaals succes!
     

Deel Deze Pagina