Warm maaltijd in de middag?

Discussie in 'Voeding' gestart door flippy, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flippy

    flippy Actief lid

    16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Armin gaat woensdag voor het eerst de hele dag nar KDV.
    Thuis eet hij 's ochtends 1 boterham met 100ml melk, tussendoor
    fruit mar niet altijd omdat hij dan slaapt anders tussen de middag
    Middag 12.30-13.00uur ook 1 boterham met 100 ml melk
    tussendoor cracker/stengel/ontbijtkoek, tussendoor drinken water,diksap
    17.30-18.00uur warm eten en fruit, voor het slapen 200ml fles

    Maar op KDV eten ze in de ochtend( 9.00uur) fruit ,
    11.30 warm maaltijd, 15.30uur boterham. Dan zou ik als hij thuiskomt (18.00uur) een stengeltje of zo kunnen geven en fruit.Ik vind het wel belangrijk dat hij 2 stuks fruit eet.
    Ik vraag me af hoe jullie het doen ? Houden jullie zich ook aan de schema van KDV thuis of gewoon verder met je eigen?
    Ik was al van plan om warm maaltijd in de middag te doen omdat hij beter uitgerust is en beter eet en de boterham met fruit dan maar als avondeten.
    Wat vinden jullie ervan?Nog meer kindjes met warm maaltijd in de middag?
     
  2. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Hier niet maar dat is toch geen enkel probleem? "Vroegah" at men altijd warm tussen de middag...
     
  3. randi

    randi Niet meer actief

    de onze eten ook s'middags warm, ze krijgen dan rond 3a4 uur hun fruit en rond 7u a 7.30 nu nog hun fles maar als ik merk dat ze s'morgens goed hun boterhammetje eten ga ik dat s'avonds ook invoeren. wij zelf eten ook warm s'middags op ons werk en de grote eten warm op school zodat ik s'avonds niet achter de kookpotten moet staan en mijn huishoudelijk werk kan doen want met een gezin van 6 moet je dat toch goed bij houden
     
  4. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    dan geef je hem op de dagen dat hij naar de opvang gaat toch savonds een snee brood en eventueel fruit.
     
  5. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Hier eten we de ene week tussen de middag warm en de andere week dus 's avonds. Dit omdat papa onregelmatig werkt.
    Kylian weet dus niet beter en ik heb er ook nooit problemen mee ondervonden.

    Wat ik wel met verbazin lees is dus dat ze ook al warm eten krijgen op een kdv en op school, echt nooit geweten.
    Ik dacht altijd dat je op school tussen de middag gewoon thuis kwam of met een boterham overblijft en op een kdv dat ze s'middags een boterham kregen maar gewoon thuis warm eten.

    Groetjes anita
     
  6. randi

    randi Niet meer actief

    weet natuurlijk niet hoe het in nederland gaat pluk maar hier in belgie heb ik altijd geweten dat de kinderen ( nuja de ouders) konden kiezen tussen warm eten, boterhammen of thuis eten en in de opvang is het hier normaal dat ze zowel warm als fruitpap kunnen eten en waar dat onze 2 gaan krijgen ze zelfs boterhammetjes s'morgens. dus thuis hun fles en dan een uurtje later in de opvang een boterhammetje
     
  7. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Tja aangezien ik helemaal geen ervaring heb met kdv en scholen grijp ik eigenlijk altijd terug naar hoe het was toen ik kind was ( en dat is me daar lang geleden ;) :) :oops: ).

    Heb trouwens helemaal niet op de woonplaatsen van de diverse mensen gelet dus het kan heel goed zijn dat er tussen de landen verschillende dingen zijn.

    Groetjes Anita
     

Deel Deze Pagina