overdag niet slapen in de avond/nacht wel...? HELP!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Muurbloempje, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muurbloempje

    Muurbloempje Fanatiek lid

    Hoi lieve mensen,

    Onze knul is bijna 1 mnd oud...vanaf het begin slaapt hij in de nacht heel erg goed ...hij wordt wakker, omdat hij honger heeft, we geven hem de fles, verschonen hem en gaat dan weer naar zijn bedje en hij slaapt als een roos.

    In de ochtend nemen we hem af en toe in ons bed, omdat hij dan vanaf half 8/8 uur niet wil slapen...dan slaapt hij wederom als een roos tot ongeveer half 11.

    Daarna slaapt hij NIET meer tot in de avond rond een uur of 9....we hebben van alles al geprobeerd...het enige is dat hij wel slaapt bij ons op de borst...heel vreemd...hij vindt het heerlijk om te tukken op onze vinger en valt dan ook meestal in slaap...een speentje wil hij niet !

    En als we hem bijvoorbeeld na een fles in bed leggen omdat hij dan zo moe is, wordt hij daarna zo weer wakker en krijst dan weer het hele huis bij elkaar dan laten we hem even huilen ...troosten hem en leggen we hem weer in bedje...maar hij blijft huilen....

    Herkent iemand dit en/of heeft tips voor ons.....

    PLEASE ....zien we wat over het hoofd? Hij moet toch in ieder geval 1 slaapje overdag doen?

    Ik hoor graag van jullie!

    Groetjes van ons
     
  2. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Misschien eens een ander merk speentje proberen? Ons meisje wou toen ze zo klein was alleen een bibi speen en geen andere. Verder misschien even checken of de kamer waar hij slaapt overdag donker genoeg is?
     
  3. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Jeetje, de hele dag niet slapen is is wel extreem.
    Weet je, soms als je alles hebt geprobeerd is dan enige optie laten huilen. In het begin zal dat wel heel lang zijn. Maar je zal zien dat dat steeds korter en korter gaat worden. Je kunt hem moeilijk de hele dag op je borst hebben. Hij moet leren om zelfstandig in te slapen. En soms moet het op een manier die voor de ouders niet prettig is, maar dat is wel noodzakelijk blijkbaar bij hem.
    Ons zoontje huilde in het begin ook veel toen in zijn bed werd gelegd, maar na een week waren we het zo zat (hij wilde nl. ook niet slapen overdag, wel supermoe) dat we hem gewoon hebben laten huilen. Zo moeilijk, maar nu is hij 7 weken en huilt 7 van de 10 x helemaal niet als hij op bed ligt en de keren dat ie huilt, duren maar 2 minuutjes. Wij zijn zooo blij dat we dit zo hebben opgelost, want als zo'n kleintje niet slaapt is het niet goed voor zijn ontwikkeling. Ik zou zeggen even door een hele zure appel bijten, als het goed is merk je na een week resultaat. En oh ja, als je hem gaat troosten haal hem dan niet uit zijn bed, want voor hem is het dan heel verwarrend en zo leert ie niet dat zijn bedje is om te slapen.

    Heel veel succes.
     
  4. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Inderdaad een ander speentje kan wonderen doen. Louise wilde alleen maar die platte van Avent.

    Anders een draagzak/draagdoek en lekker zoveel mogelijk tegen je aanhouden en dan heb je zelf ook je handen vrij.
     
  5. Sopje

    Sopje Lid

    31 jul 2008
    58
    0
    0
    Ik heb het sinds een paar weken ook met Lana, ik leg haar gewoon in bed en laat haar dan gewoon even huilen, dara wordt ze wel moe van hoor.
     
  6. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Slaapt je kindje dan overdag helemaal niet zo'n 10 uren lang? :confused: Dat is wel erg lang!
    Heeft hij last van krampjes, huilt ie erg veel?
    Babytjes die nog zo klein zijn hebben juist veel aandacht en warmte nodig. Ik pakte Louiza erg vaak bij mij op de schoot of zelfs bij mij in bed.
    Heb je al eens proberen inbakeren? Bij L helpt het inbakeren nu nog steeds erg goed want ze houdt zichzelf wakker door met armpjes te zwaaien. Inbakeren heeft ook een veilig geborgen gevoel, net zoals in de buik!
    L sliep aan die leeftijd nog bijna voortdurend overdag...
     
  7. Meerkat

    Meerkat Actief lid

    1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Ah.. zielig he zo'n kleintje dat moe is en niet de slaap kan pakken. Weet je 1 maand is echt nog heel klein en dat hebben ze veel huidhonger. Ze zijn pas net uit de buik, dus ik kan me voorstellen dat ie liever lekker bij jou ligt. Misschien is een draagdoek wel lekker voor hem. Heb je je handen ook vrij. Als hij wat onrustig is in bed en zichzelf wakker slaat dan zou je kunnen inbakeren, maar ik zou het wel ff op het cb navragen hoe je dat het beste kunt doen. Wij hebben onze dochter vanaf 6 weken ingebakerd en zij heeft er heel veel rust bij gevonden. Ook heb ik haar veel in de draagdoek bij me gehad.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft ook altijd veel moeite gehad met in slaap vallen en blijven slapen. Ik heb haar heel veel bij me op de borst laten slapen toen, heerlijk! Of lekker in de draagdoek.
    En dat baby's die weinig slapen zich niet goed ontwikkelen, dat is niet helemaal waar. Eva heeft altijd weinig geslapen (vandaag zelfs maar 1x 45 minuten) en ze ontwikkelt zich heel snel. Juist doordat ze zoveel wakker is volgens mij. 's Nachts slaapt ze wel meer dan het klokje rond.
     
  9. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Lena was ook heel veel wakker in het begin, zeker toen ze echt zo heel klein was... Vandaag ook weer wakker van 8:30 tot 17:00 ofzo. En om 18:30 weer :D En ze ontwikkelt zich prima hoor het is een lekker spekje en voor haar leeftijd kan ze echt al veel.

    Neem aan dat je nog zwangerschapsverlof hebt... is het een idee om hem gewoon lekker dicht bij je te houden? Te slapen leggen in de kinderwagenbak in de kamer, als je daar zelf ook bent? Of naast je op de bank...? Of met hem naast je in jullie bed gaan liggen, deed k met Lena ook wel eens, dan ging ze redelijk snel slapen, eraf rollen doen ze toch nog niet dan (wel in het midden leggen dan ;)) Misschien is helemaal alleen in zijn eigen grote bed en de stilte nog even wat te veel omschakeling voor hem? Weet niet hoor, ik roep ook maar wat :-s

    Succes ermee!
     
  10. stef82

    stef82 Actief lid

    6 nov 2006
    298
    0
    0
    hoi diddl

    is dat sinds kort dat je baby'te overdag net slaapt?
    want dan kan het een sprongetje zijn. Mijn dochter heeft tot eergisteren heel goed geslapen maar is nu ineens veel meer wakker! ik pak de gulden middenweg, eerst troosten dan kijken of ze een vieze broek heeft boertje laten doen en dan terug in bed en dan maar even laten huilen!

    moeilijk is dat wel hoor.. ze zijn nog zo klein maar merk wel dat ze iets meer om aandacht vraagt sinds ik haar trooste en 's morgens mee in bed neem. dus nu ben ik weer wat strenger.. oh zielig he maar ja ze moeten wel slapen en heel de dag bij je houden slapen ze ook onrustig van als je aan het bellen bent bij vivite geluiden van het verkeer etc..

    succes!
     
  11. Anna71

    Anna71 Actief lid

    31 jul 2008
    269
    0
    0
    Senna sliep en slaapt nog steeds erg weinig.
    In het begin was ik daar heel erg onzeker over en werd er soms zelfs wanhopig van.
    Constant gehuil en maar niet in slaap willen vallen.
    Ik vroeg heel veel om raad en wat andere moeders zouden doen en ik werd erg onzeker van de verschillende antwoorden die verschillende moeders gaven.

    Ik heb geleerd om datgene te doen wat voor mij goed voelt. In het begin was dat heel erg vaak Senna bij me houden in een draagdoek of babybjorn. Ook hebben we haar ingebakerd, eerst in de pacco en nu in de puckababy. Hierdoor maait ze zichzelf niet meer wakker met haar armen.

    We hebben Senna op aanraden van het CB ook wel eens laten huilen. Ik hield er een overstuur kind aan over met een hele schorre keel maar niet een kind dat in slaap viel. Daarom blijf ik nu lekker bij haar zitten als ze moeite heeft met in slaap komen.

    Senna pakte alleen de speen van Avent en geen ander. Nu wil ze geen speen meer en als ze erg overstuur is, is haar enige troost tegen mamma aanliggen met haar hoofd op mijn borst en mijn vinger. Die kan ze dan krijgen!

    Ik kan je alleen aanraden om bij je gevoel te blijven en niet teveel verschillende dingen te gaan proberen tegelijk.
    Als je het op kan brengen om je baby dicht bij je te houden, doe dat dan. Je kan je kind daar echt niet mee verwennen. Wellicht wel gewennen, maar mijn ervaring is dat je dat ook weer kan afleren.
    Je gaat door een hele onzekere periode, eerlijk gezegd vond ik de eerste maanden enorm zwaar. Dat wordt allemaal anders als je je kindje beter leert kennen en jezelf ook wat zekerder wordt.
    Komt allemaal goed, zolang je maar bij jezelf blijft.

    Heel veel succes.
    Anna
     
  12. Muurbloempje

    Muurbloempje Fanatiek lid

    Hoi Stef82....

    Ja hij sliep in het begin nog weleens in de middag maar niet super lang hoor maar nu de laatste dagen gewoon helemaal niet ..wanneer maken ze een sprongetje dan? ik dacht juist bij 10 dgn en 6 wkn? Mmm maar ik ben dus nu ook streng aan het worden ja ik kan niet anders er moet echt regelmaat komen anders wil straks niemand op mijn kleine vent passen... :( hij slaapt overdag meestal een half uurtje wordt dan weer wakker, moet dan huilen en slaapt weer echt van die hazeslaapjes...ken jij dat ook?

    Heb je nog meer tips voor me?

    Ik hoor het wel..je mag me ook mailen via de prive mail hoor....

    Gr marielle
     
  13. stef82

    stef82 Actief lid

    6 nov 2006
    298
    0
    0
    heb je pb gestuurd!
     
  14. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    @ Diddl9, of je streng wilt zijn tegen je kindje moet je helemaal zelf weten maar het worden echt geen draakjes als ze niet met 4 weken een keurig eten-slapen-poepen-badderen-slapen-eten ritme hebben hoor.

    Lena is captain Chaos maar die is juist supermakkelijk, ik neem haar overal mee naartoe, ze vindt alles leuk en het is een super tevreden meisje en ja mensen vinden het leuk om op haar te passen. Zelfs ook al doet ze dingen niet volgens een 'schema'. ;)

    Enneh je mannetje is pas een maandje oud he... ;) Er verandert nog zo veel! 't Is voor hem ook wennen...
     
  15. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Persoonlijk zou ik een baby van 1 maand absoluut niet laten huilen. En waarom zou je streng zijn tegen zo'n klein hummeltje die helemaal niet beseft waarom hij zo alleen wordt gelaten?

    Die regelmaat komt wel, nu moet ie vooral wennen aan de grote boze wereld ... en daar heeft ie mama voor nodig! Ik zou zeggen, lekker bij je nemen/houden en een draagdoek kopen. Die kan de oppas dan ook gewoon gebruiken ;)
     
  16. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Bekend probleem, hier ook "last" van gehad in het begin. Het niet willen slapen en daardoor huilerig en jengelig zijn, in combinatie met mijn eigen slaaptekort en het depressieve gevoel maakte me in het begin ook totaal wanhopig. Ik wist niet meer waar ik het zoeken moest. Ik was totaal gefocusd op hoe ik hem meer kon laten slapen maar dat lukte gewoon niet. Naar mate hij "ouder" werd, ging het gelukkig beter. Op een gegeven moment sliep hij vast elke ochtend anderhalf uur en 's middags een dik half uur. Inmiddels is dat in de middag ook iets langer geworden, nu meestal een dikke uur. En 's nachts een uur of 10, 11. Met de maand merk ik dat hij beter tegen wat minder slapen kan en nu is hij dan ook gewoon vrolijk, hij huilt practisch nooit meer en is heel vrolijk.

    Probeer gewoon te doen wat voor jou goed voelt, verwennen kan écht niet op die leeftijd hoor. Dax heeft in het begin ook heel veel tussen ons in gelegen in bed bijv. de ochtenden en nu slaapt hij heerlijk in zijn eigen bedje. Hij huilt zelfs nooit wanneer hij naar bed gaat. Zowel overdag als 's nachts. Dus hou hoop en doe wat je zelf prettig vindt. Het komt écht allemaal goed!
     
  17. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Niet geloven!

    Onze Ian slaapt ook nooit overdag.
    In het begin sliep hij al vroeg door. Wanneer hij wakker werd, was het van honger! Na 4 weken sloeg hij de nachtvoedingen zelfs over!

    Overdag sliep hij ook nooit. Het kindje van mijn nichtje is 3 weken jonger dan hem, en hij sliep altijd. Ik ben toen in paniek naar de kinderarts gelopen omdat mijn baby "nooit wou slapen"
    Wanneer we samen overliepen wanneer de baby wél sliep ('s nachts dan) kwamen we aan heel wat uren uit.

    Ian is nu juist 3 maanden oud, en hij slaapt van 20u tot 8u. De hele klok rond! Voor de rest slaapt hij overdag ook niet.
    De kinderarts heeft trouwens gezegd, dat wanneer Ian écht nood zou hebben aan slaap, hij dit wel zou laten merken :)

    Niet te ongerust van zijn meid... Komt wel goed :)
     
  18. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Hai,Morris is 3 maanden dus wel wat ouder,maar die is ook de hele dag wakker!En lachen joh..
    Gister van 20.30 naar bed tot 22.30 ff eten{bv}en weer verder slapen tot 6.00 uur.Weer eten en verder slapen tot 10.00 uur.Toen heeft hij om 13.30 een half uurtje geslapen en wakker gebleven tot 20.00 uur!Ik hoop dat het een periode is!
    Groetjes Linda en veel succes met jouw kindje,ik heb helaas geen tips voor je.. :cry:
     
  19. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wat is niet te geloven? Dat ieder voor zijn ding kiest? Hier hielp het even laten huilen toevallig erg goed. Mijn zoontje is tevreden, blij en huilt bijna nooit meer. Hij heeft geleerd om zelf in slaap te vallen zonder toeters en bellen. Als hij wakker is krijgt hij alle aandacht van de wereld, maar als hij naar bed gaat, moet hij slapen. Als moeder herken je verschillende huiltjes toch? Je weet wanneer je kindje huilt als hij ergens last van heeft en uiteraard laat ik hem dan niet huilen.
    Iedereen doet wat voor hen goed voelt.
     
  20. mizzy

    mizzy Actief lid

    26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    ben het ook eens met kiwi

    je moet manieren zoeken om je kind wel te laten slapen, ons zoontje sliep op die leeftijd ook haast niet, (ook s'nachts niet)

    ALs ouder moet je je kind toch die slaap kunnen geven wat hij heel hard nodig heeft!

    je kindje zit al in een negatieve circel die je heel moeilijk kan doorbreken.

    bij ons helpt inbakeren goed, maar daar hoort ook regelmaat en laten huilen bij.
    en dat is niet zielig!ons zoontje is al 6 weken ingebakerd en nog steeds huilt hij even om in slaap te vallen.
    Je moet het natuurlijk alleen doen als je er zelf ook goed bij voelt.
     

Deel Deze Pagina