invloed draagdoek op baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kiddie, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiddie

    kiddie Niet meer actief

    Wie o wie weet het? Mijn dochter spuugde veel en heeft vaak in de draagdoek gezeten. Ook zette ik haar altijd in de wipstoel bij me als ik boven oid bezig was. Niet alleen achterlaten zeg maar. Deden jullie dit ook? Mijn dochter kan nl heel moeilijk zelf spelen. (zie: andere topic, baby 7,5 maand.) Nu krijg ik vaak het (onuitgesproken) verwijt dat dit mede daardoor komt. Hoe is dit bij jullie?
     
  2. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ik vind het niet meer dan normaal dat je een baby van jonger dan 7,5 maand niet alleen in een ruimte achterlaat als het wakker is. Ook niet in de box, want daar heb je allerlei speeltjes liggen waaraan je kind zich ook kan bezeren.
    Ook hier heeft Thirza veel in de draagdoek gezeten en zat ze altijd bij mij in de buurt in de wipper, en Thirza kan prima zelf spelen.
    Ik denk dus dat het in jullie geval eerder een kwestie van karakter is... pas als ze wat ouder zijn, zou je kunnen spreken van gewenning volgens mij.
    Wat overigens niet wegneemt dat het nu wel de tijd is om niet op elke jengel te reageren, maar ze af en toe ook even zelf te laten.
     
  3. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Heb je trouwens geen box?

    Mijn zoontje kan nog steeds heel lief in de box spelen, hij moet wel, want ik moet ook weleens het huishouden doen.

    Soms morrelt hij een paar minuten, maar gaat dan echt lief met zijn favo speelgoed aan de gang.

    Als ik maar in de buurt ben en bezig ben, als ik klaar ben, gaan we samen op de bank wat eten en drinken en mag hij weer rond gaan rennen.
     
  4. kiddie

    kiddie Niet meer actief

    Jaa natuurlijk heb ik een box. Ze gaat er zonder mopperen in maar begint na 5 min en wil nauwelijks speelgoed meer. En ook op de grond. Dus, weer iemand die zegt, ze zal wel moeten, ik moet ook wat doen.. Niet kwetsend bedoeld hoor! Zelf dacht ik dit ook altijd maar echt, ze houd niet op. Het is niet jengelen. En of ik boven ben of er bij wijze van spreken boven op zit maakt niet uit..
     
  5. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Hee hallo, ik probeer jou zowel in dit als in je andere topic vriendelijk van advies te voorzien. Ik zeg helemaal niet wat JIJ MOET doen, ik vertel alleen MIJN EIGEN VERHAAL!

    Als je niet wil luisteren naar adviezen en ervaringsverhalen van anderen en reageert als de gebeten hond, waarom post je dan, wat wil je horen???:(
     
  6. syllix

    syllix Lid

    7 jul 2009
    36
    0
    0
    Mijn zoontje kon ook heel slecht zelf spelen. En ja, ik heb hem ook veel in de draagdoek gehad, maar ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft. Hij was juist veel gezelliger als ik hem veel gedragen had op een dag!
    Ik moest altijd naast hem zitten op de grond, anders ging hij echt niet spelen en alleen maar zeuren. Ik heb hier gewoon aan toegegeven met de gedachte: hij zal het wel nodig hebben. Het huishouden deed ik dan wanneer hij sliep.

    Hij is nu 1,5 jaar en inmiddels kan hij prima zelf spelen. Ik heb de afgelopen tijd zelfs weer een boek uitgelezen:)

    Volg gewoon je gevoel en geef haar de aandacht die ze nodig heeft. Het gaat vanzelf beter.
     
  7. kiddie

    kiddie Niet meer actief

    Hee dat is geweldig om te horen. Er is dus hoop. Fijn!
     
  8. kiddie

    kiddie Niet meer actief

    Ik heb het idee dat je een beetje overdrijft. Hoezo niet luisteren naar anderen, ik doe niet anders! Ook heb ik al verschillende antwoorden aan anderen gegeven. Je zinnetje stak even omdat dat nu juist het punt was waar het om draait in dit topic, dat het MIJN EIGEN SCHULD is. Niet verwonderlijk dat ik dan denk, weer één! Ik heb er bij gezet dat het tegen jouw niet bedoeld was.
     
  9. klarinet

    klarinet Fanatiek lid

    23 apr 2007
    2.980
    131
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Milan heeft kan nu rpima alleen spelen maar er zijn ook periodes geweest waarin hij dit niet kon.
    Hij heeft overigens niet veel in de draagzak gezeten toen hij klein was.

    Ik heb geleerd om gewoon aan sommige dingen toe te geven en me er niet al te druk over te maken. Vaak zijn het fases die na een tijdje weer veranderen. Ook met slapen (en bijhorende problemen) heb ik vaak zo gedacht.
     
  10. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Dat heb ik helemaal niet gezegd, je rukt dingen uit z'n verband!
    Ik vertel puur en eerlijk MIJN VERHAAL, hoe kom je erbij dat ik zeg dat het je eigen schuld is, quote het ff, wil je???
     
  11. redu

    redu Bekend lid

    30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    Ik heb mijn meisje in het begin bijna dag en nacht in de draagzak gehad en ze speelt prima zelf in de box hoor!
     
  12. cookiediva

    cookiediva Actief lid

    6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Ik heb altijd precies hetzelfde gedaan. Mijn zoontje had veel behoefte aan 'bij mama zijn' en het voelde verkeerd om daar niet aan toe te geven, dus ja, ik heb hem altijd bij me gedragen. Hij is nu 15 maanden en speelt nog steeds het liefste met papa en mama. Hij gaat naar het KDV, waar hij zich (nu) prima vermaakt. Toen hij jonger was, ging het daar ook wat moeizamer. Ik denk dat het puur het karakter van je kind is, en anders niks. Ik vind het belangrijk om hem veiligheid te geven als hij daarom vraagt, dat heeft wat mij betreft niets te maken met verwennen. Ik kan ook heel goed onderscheiden wanneer hij alleen maar zeurt en wanneer hij zich echt niet prettig voelt. Verwennen is voor mij dingen geven die hij niet nodig heeft (overdreven veel speelgoed, bijvoorbeeld).

    Gewoon doen wat je moedergevoel je ingeeft, dat is volgens mij het beste advies. En andere mensen hebben altijd wel een mening over hoe jij opvoedt, dat hou je toch. Het blijft jouw kind en jouw verantwoordelijkheid, dus jij bepaalt ;)
     
  13. kiddie

    kiddie Niet meer actief

    Ik zeg niet dat jij beweer dat het mijn eigen schuld is. Ik wil daar ook geen discussie over.

    -ik schreef dit topic omdat mij verweten wordt dat mijn dochter niet speelt omdat ik daar er te snel uit haal
    -ik ben benieuwd naar reacties, of dit klopt of dat het karakter is.
    -er komt een zin voorbij: mijn zoon speelt lief in de box, hij moet ook wel want ik moet ook weleens wat doen.
    -mijn conclusie uit deze zin is: mijn zoon speelt zo lief omdat ik hem LAAT spelen en er niet uit haal ook haal wil hij niet.
    - Ik voel me gestaafd in mijn mijn mening dat het dus idd mijn schuld is dat mijn kind niet speelt.
    -ik denk achteraf zie je wel, zo denkt iedereen er over. ik baal er van dat het zo is.

    Ws heb jij het zo niet bedoeld, ik te snel conclusie getrokken, dus neem ik iig mn woorden terug en houd het hierbij.
     
  14. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    "Hij moet ook wel" moet je niet zo opvatten als jij nu doet.
    Ik heb een halve kinderboerderij en voordat hij de vloer op gaat, moet er hier gezogen en gedweild worden, zeker met dit weer! Verder ben ik hemelaal geen poets, maar iedere ochtend na het ontbijt moet mijn uberdrukke dreumes voor zijn eigen veiligheid even in de box. Wij laten nooit huilen, dus ik ben blij dat hij het accepteert. In de box ligt speelgoed dat niet buiten de box komt, waaronder een plastic ding met knoppen en muziekjes en daar is hij dan wel even zoet mee.

    Hoor jij in je omgeving verwijten dat je kind niet zelfstandig kan spelen?
     
  15. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    #15 Elke1984, 23 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 aug 2010
    Ons zoontje wordt ook véél gedragen maar kan ook heel goed alleen spelen, vaak WIL hij ook gewoon lekker alleen spelen. Dus: ik geloof niet dat het aan het dragen ligt. Elk kindje is nu eenmaal anders...;)

    Edit: ons zoontje gaat hier ook wel nooit de box in, hij ligt altijd op (of naast :D) zijn speelkleed op de grond.
     
  16. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.240
    113
    Ik heb mijn kinderen ook altijd bij mij gehouden als ik in het huis bezig was (niet dmv de draagzak maar in de wipstoel) Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat je een baby bij je in de buurt houd.

    Kylian kan ik al wel een tijdje alleen laten beneden terwijl ik boven wat doe maar ja die is dan ook 4 en kan mij altijd achterna komen.
    Vandaag ben ik voor het eerst even naar boven geweest (was in de machine stoppen) terwijl Kinley even alleen in de kamer was (en dan nog niet eens in de box) En dat ging goed want Kinley kan zich sinds ongeveer een week heel goed even zelf vermaken, daarvoor was het drama zodra ik uit zicht was.

    Groetjes anita
     
  17. Pila79

    Pila79 Bekend lid

    4 dec 2007
    978
    0
    0
    Hier heeft mijn dochter heel erg lang in de draagdoek bij me gedragen. Ze wilde in het begin ook niet slapen behalve in de draagdoek. Ik heb me nooit ook maar iets aangetrokken van wat andere wel niet denken wat goed of slecht is voor MIJN baby, dat weet ik zelf toch het best ;)

    Ik denk dat het onzin is dat kindjes moeilijk alleen kunnen spelen omdat ze in de draagdoek hebben gezeten (oke, misschien als je het tot 4 jaar doet dat het dan anders is, maar zo klein toch zeker niet). Ik heb tot een maand of 9 op elk huiltje gereageerd en meteen heen gegaan en heb een kind wat heel goed zelf kan spelen (scheelt weer in het commentaar ;)) Denk dat het eerder door het karaktertje komt en misschien moet je de speeltjes die ze heeft afwisselen. Mijn dochter vond het op een speelkleed op de grond wel leuk en begon met 7 maanden ook met kruipen. De box heeft zij ook nooit wat gevonden.

    Probeer iets te vinden wat ze wel leuk vind. Hier vond ze het speelkleed dus altijd leuk, ook toen ze met een maand of 3/4 begon met omrollen, begon ze soms wel te mopperen, maar dan liet ik haar wel eventjes, gewoon om te kijken of het lukte en dat lukte dus ook vrij snel. Ik liet haar niet liggen als ze echt aan het huilen was hoor, maar dat verschil weet je vast wel goed van je eigen kind.

    Ik geloof dus echt niet dat het door de draagdoek of het wippertje komt. Je hebt nu eenmaal kindjes die moeilijker alleen zijn dan andere. Niks van aan trekken, gewoon lekker in de draagdoek doen en zo af en toe ook ff laten proberen om alleen te spelen. Ze zal het vast een keer leren.
     

Deel Deze Pagina