Meten luchtvochtigheid en temperatuur babykamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door papaEric, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. papaEric

    papaEric Nieuw lid

    22 aug 2008
    4
    0
    0
    Hallo,

    In de talrijke lijsten van 'noodzakelijke' baby uitzet, kwam ik ook tegen dat je de temperatuur en luchtvochtigheid in de kamer in de gaten moet houden.

    Overdreven of zijn er hier mensen die dit daadwerkelijk doen?
     
  2. inge1983

    inge1983 Bekend lid

    27 jul 2006
    675
    0
    0
    luchtvochtigheid houden wij niet in de gaten.
    Toen Nils net geboren is (was winter) hielden we wel de temp op zijn kamer in de gaten (via de babyfoon), zodat er niet te koud werd.

    In de zomer houden we het ook wel in de gaten, maar ja, tegen warmte kun je toch weinig doen, tenzij je rolluiken hebt.

    En voor de rest het kamertje dagelijks goed ventileren. Hier staat zodra Nils uit bed is de raam open en als hij naar bed gaat is die weer dicht.
    In de winter zal die natuurlijk minder ver openstaan dan nu. En als het warm is buiten is overdag ieder raam dicht en 's avonds open.

    Zo een heel verhaal, maar mss heb je er iets aan.

    Groetjes Inge
     
  3. sjudith

    sjudith VIP lid

    19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Beiden nog niet gedaan!
    Nu is Giulia ook 1 aug geboren, niet erg koud :)

    Maar ik geloof dat je vooral op je gevoel moet af gaan ;)
     
  4. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb in de winter de temperatuur amper gecontroleerd. zijn badthermometer gaf wel een idee, maar we deden het met name op gevoel. luchtvochtigheid? pfff... daar begin ik niet aan haha

    hier slaapt sven met het raam op een kiertje en als hij op is gaat deze verder open.
     
  5. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Lijkt mij niet echt practisch? Als je nu in een nieuwbouwhuis woont dat een hele winter heeft volgeregend en je kindje moet er dan net in gaan slapen zou ik zeggen... effe in de gaten houden en de ramen openzetten ofzo.

    En temperatuur... kleed Lena aan zoals ik mezelf zou aankleden als ik alleen in bed lag. Lakentje, dekentje, broekje en een shirtje met lange mouwen. Dat het koud wordt kan ik weinig aan doen en liever te koud dan te heet! Isolatie hadden ze toen dit huis werd gebouwd helemaal nog nooit van gehoord.

    Idd wat Judith zegt, beetje op je gevoel af gaan je kan lijstjes checken en dingen controleren en alles willen regelen... je merkt het vanzelf aan je kindje of er iets niet goed is hoor! :D
     
  6. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Die luchtvochtigheid wordt belangrijk als je kindje een aandoening aan de luchtwegen heeft, ik kan me verder niet voorstellen dat ik het zou meten, enkel dan wanneer ons kindje moeite met ademhaling zou hebben, (bij ons wel enigszins voorstelbaar omdat m'n schoonvader astmatisch is en stiefdochter aanleg had destijds (gelukkig overheen gegroeid).

    Als de longetjes normaal ontwikkeld zijn, krijgen ze hun lucht wel binnen en verder kun je aan het nekje voelen of ze warm genoeg dan wel te warm/koud zijn, (dat zou ik tegen die tijd je even uit laten leggen door de kraamverzorgster).
     
  7. sjudith

    sjudith VIP lid

    19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Het cb zei bij ons juist dat je aan het buikje kan voelen (midden van het lichaam) of ze het warm of koud hebben.

    Maar je moet altijd 1 laagje meer aan doen dan jij zelf aan hebt.

    Loop jij in een shirt en korte broek dan is voor de baby een romper er onder voldoende (1 laag)
     

Deel Deze Pagina