Goed kattenvoer hoeft niet duur te zijn

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Loeki2, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fladdertje

    Fladdertje Niet meer actief

    De mijne krijgen Felix! Die vind ik grappig en niet zo heel duur :)
     
  2. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Die verwende nesten van ons eten alleen Felix blikvoer in gelei en Tompoes brokjes. Ik heb wel eens andere blikjes geprobeerd (Hollander he) maar tot nu toe hebben ze dat weer uitgekotst. 1 x was toeval, 2x ook nog, maar na 5-6 keer kattenkots opruimen, per kat (en dan nog op de bank ook, ipv de makkelijk te dwijlen vloer of buiten) zijn we nu voorgoed aan de Felix. Bovendien lijkt onze kater erg op die zwartwitte poes op de blikken en onze poes lijkt erg veel op die rooie van de droge brokken.

    Nog eentje die ik zelf ook belangrijk vind: Ik vind de blikken van de Felix minder vies ruiken dan een ander merk.

    Groet van Kiki
     
  3. Waar staat de hele uitslag/lijst dan? ben ik wel benieuwd naar. Poes krijgt hier Felix brokjes.
     
  4. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hier eten ze alleen maar tompoes brokjes anders vinden ze niet lekker en dan eten ze het echt niet.
     
  5. Mariekje

    Mariekje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Hier voer zonder kleur- en geurstoffen, anders heb ik een sfinxkat... Dus goedkoop voer gaat hier niet op...
     
  6. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief


    Das allicht te proberen, alleen vraag ik me af of hij dan echt niet te weinig krijgt. Want hij krijgt nu 3 x 20 gr. per dag. 60 gram voer dus voor een kat van 6 kg. Is dat al niet weinig? Volgens het pak moet je hem minimaal 45. gr blijven geven.
     
  7. Mariska121

    Mariska121 Actief lid

    2 jul 2007
    415
    0
    0
    Mijn kat is een carnivoor en eet dus vlees en geen granen :)
     
  8. Madelon84

    Madelon84 Niet meer actief

    goed gezegd mariska! als je je een beetje in kattevoer verdiept weet je heus wel dat als er bij ingredienten staat bevat 4% vlees :confused: dat dat niet normaal is om te voeren aan een dier dat alleen maar vlees eet. (daar zijn zn darmen op gemaakt)
    sorry dat ik het zeg hoor maar vind het behoorlijk naief om te zeggen ik geef ze gewoon wat ze lekker vinden, ik eet toch ook alleen wat ik lekker vind.
    nou, ik vind mc donalds en pizza ook het lekkerst, ga ik toch ook niet elke dag eten. ik weet nl dat het niet gezond is.
    van whiskas wist ik allang dat het rotzooi is.
     
  9. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    je hebt ook katten die stukjes vlees niet hoeven......
    gekookte kipfilet geprobeerd maar daar likt hij wat aan en dan is het klaar en miauwt meneer om zijn droogvoer.
    bovendien is droogvoer compleet voer ? dus mist hij geen belangrijke stoffen.

    ik ben er van overtuigd dat een groot deel van de bezoekers hier hun kat uit liefde het soort voer geven wat ie nou eenmaal eet, de intentie is goed. dat voelt een kat ook wel aan.
     
  10. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    nou ja wat is naief.ik kan ze voer neer zetten van 80 euro per zak(bij wijze van) en ze zullen het niet eten hoor en ze zijn zo eigenwijs dat ze zo een dag of 4 niet eten dan zit ik met graat magere katten.ik heb hier voor 2 katten gehad die aten wel vlees van biefstuk te kipfilet deze willen dat niet ze laten het staan dus ben ik dan zo naief als ik wil dat mijn beesten gewoon goed eten?ben ik dan zo naief als ik ze geen versvlees voor zet omdat ze het toch niet eten.
     
  11. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ja dat bedoelde ik een beetje te zeggen. Sommige katten hebben duidelijk een voorkeur voor droogvoer. Ik dacht eerst ook het is een vleeseter dus ik schotel hem echt vlees voor uit respect voor zijn natuur, maar hij wilde het gewoon niet. Dan ga ik hem niet dwingen. Soms probeer ik het tussendoor nog weleens, maar hij vindt het niet lekker. Dan vind ik compleet droogvoer wat hij ook nog lekker vindt het beste alternatief.
    Mijn kat is een asielkat, hij was al bijna 8 jaar toen ie bij mij in huis kwam. Ik weet ook niet wat hij gewend is van zijn vorige baasjes.

    Voorlopig wordt hij deze maand 10 jaar, is kerngezond op zijn overgewicht na, spint, speelt, dus ik ben dik tevreden.
     
  12. Madelon84

    Madelon84 Niet meer actief

    nee dat bedoel ik niet. ik bedoel dat ik het naief vind om te denken dat als hij het lekker vindt, het dan ook wel goed zou zijn. als het moeilijke eters zijn snap ik ook wel als het niet anders kan.
     
  13. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Waar staat die lijst? Hebben ze ook het zoutgehalte getest, want vaak, hoe goedkoper de brok, hoe meer zout er door zit, want dat is een goedkope smaakmaker. Helaas hebben katten gevoelige nieren.
    Onze kat krijgt wat er in de aanbieding is, Whiskas lust hij trouwens niet, maar meestal light-voer, want hij is te dik. Helaas voert een vrouwtje hem in de buurt namelijk (al wat van gezegd, ze luistert niet), dus tja, Joost mag weten wat zij er allemaal in stopt. Hij krijgt van ons echt heel weinig voer nog. En uitsluitend harde brokjes. Hij had eerst vaak gebitsproblemen of stonk uit zijn bekkie, maar sinds we gestopt zijn met zacht voer heeft hij daar nooit meer problemen mee gehad.
     
  14. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

  15. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier vijf jaar geleden na veel gezeul naar de dierenarts overgegaan op Hill's. Twee poezebeesten tussen de 4,5 en 6,5 kilo, ze krijgen per dag 2 * 20 gram elk (ja, wij wegen het af ;) en meer niet. Geen snoepjes, tussendoortjes oid. Sindsdien geen problemen meer gehad, schitterende vacht en een kattenbak die we niet meer ruiken (zonder kap :confused:). Ze doen het goed, alleen wat zijn die brokken duur :(
     
  16. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    hehe, ik weeg het ook af hoor.
    kattenbak meurt nog steeds. heeft dat met voer te maken dan ?
     
  17. Eva1983

    Eva1983 VIP lid

    2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Onze kater krijgt speciaal voer ivm met blaasgruisdieet. Dat voer is erg duur, maar net goedkoper dan het speciale dieetvoer van Royal Canin. Daarbij wordt onze kater ook heel snel dik, dus nu hebben we de blaasgruisbrokjes gemixt met de ligthbrokjes.
    Elke dag krijgt hij een half zakje natvoer, meestal van RC blaasgruisdieet, maar soms ook van Felix of ander merk. Whiskas haal ik maar niet meer in huis.....

    Dit onderzoek, was dat alleen gedaan naar het droogvoer of ook het natvoer?
     
  18. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hier ruik ik de bak ook niet meer dat ligt echt aan het voer.eerder had ik voer en als die kleine dan op de bak ging leek het wel of er een gier ton werd los getrokken nu ruik ik ze niet meer gelukkig
     
  19. Dragonfly

    Dragonfly Niet meer actief

    Onze je-weet-wel-katers krijgen kittekat. Eerder hadden we whiskas, maar toen leek het net of ze altijd honger hadden. De bak ging meteen leeg en ze zaten overal bij.
    Sinds ze kittekat krijgen, verdelen ze het weer over de dag. Ze krijgen 's morgens en 's avonds wat in de bak, die bijna nooit meer helemaal leeg is. Ze zijn lekker actief, veel buiten en hun gewicht is prima.
     
  20. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Mijn ouders voeren hun katten tegenwoordig voer van het merk Fokker. Is hoog kwaliteit voer (vergelijkbaar met royal canin) en zeker de helft goedkoper. Het is helaas niet overal verkrijgbaar.
     

Deel Deze Pagina