Uitdroging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Baby81, 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby81

    Baby81 Actief lid

    7 mrt 2008
    249
    0
    0
    Ik ben toen in 7 weken zwanger was, opgenomen in het ziekenhuis ivm uitdroging.
    De misselijkheid is begonnen met 7 weken en 2 dagen.
    Hoe komt uitdroging?
    Ik merkte er niks van, ik was niet eens misselijk.
    Wie heeft ook zoiets meegemaakt.
     
  2. Maaike1982

    Maaike1982 Actief lid

    7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Ik had het ook maar moest alleen nog maar kotsen dus ik merkte het wel..
     
  3. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Wat bedoel je precies met dat je het niet merkte? Ik neem aan dat je toch veel moest overgeven. Uitdroging ontstaat doordat je veel moet overgeven en geen eten en drinken kunt verdragen. Daardoor gaat er alleen maar vocht uit en komt er niets bij. Maar door de misselijkheid merk je ook niet echt dat je dorst hebt. Plus dat je door de uitdroging niet meer zo helder bent.
    Het kan natuurlijk ook ontstaan doordat je geen trek hebt en niets meer eet of drinkt (of te weinig eet en drinkt).

    Ik ben zelf 3 keer opgenomen wegens uitdroging, de eerste keer had ik pas door hoe erg het was toen ik aan het infuus lag (wat ze er amper in kregen doordat mijn aders smaller waren geworden).
     
  4. jeanney5

    jeanney5 Bekend lid

    9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ja ik ben ook benieuwd; hoezo heb je het niet gemerkt?

    Ik lag ook in het ziekenhuis aan de infuus bij mijn laatste zwangerschap wegens uitdroging. Maar toen kon ik niks binnen houden. Zelfs water spuugde ik gelijk weer uit. En ben zelfs rond 17 kilo in de eerste 3 mnd afgevallen...
     
  5. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Ik ben ook opgenomen wegens uitdroging, met 9 weken.

    Bij mij kwam t doordat ik niet meer kon drinken door verschrikkelijke misselijkheid. Ik kon t wel binnenhouden, hoefde niet zo vaak te k*tsen. Maar kreeg gewoon niet meer weg dan max 2 glaasjes per dag. Was kennelijk te weinig.

    Na 4 dagen 3 liter per dag via t infuus voelde ik me een stuk beter en lukte t drinken opeens ook beter.
     

Deel Deze Pagina