Goede borstkolf

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Pitahaya, 28 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Bij mijn zoontje heb ik 13 maanden borstvoeding gegeven maar ik had enorm veel moeite met het kolven. Ik kreeg tijdens het kolven geen goede toeschietreflex.
    Ik had eerst een medela swing, daar lukte het niet mee. Toen een elektrische enkele kolf van Avent van een vriendin geleend. Daar ging het ook niet mee. Uiteindelijk heb ik gekolfd met een enkele handmatige kolf van Avent, dan kon ik het zelf een beetje regelen. Maar ook hiermee kreeg ik niet een TSR. Ik haalde er dan alsnog wel wat uit maar het was echt een ramp.

    Nu wil ik dus voor nr. 2 (ja, ben er vroeg bij) een dubbele, elektrische kolf kopen, in de hoop dat ik het kolven nu iets fijner ga vinden.

    Wat is nou echt een goede kolf? Ik hoor het graag.
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heel tevreden van mijn medela Freestyle. Maar het is niet de goedkoopste optie.
     
  3. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Hier ook de medela freestyle, heel tevreden over!
     
  4. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Geen ervaring met een elektrische kolf, maar ik vraag me af of het type kolf echt uitmaakt voor het wel of niet krijgen van een tsr? Zou je niet meer hebben aan oxytocine neusspray?
    Ik heb alleen een handkolf, hoef hem ook niet vaak te gebruiken, maar als de tsr moelijk gaat helpt het bij mij om vooraf te masseren, met de hand kolven, pogen zo goed mogelijk te ontspannen en filmpje van baby kijken. Maar als dat niet voldoende werkt zou ik de neusspray eens proberen, via de huisarts volgens mij. Hoor wel vaker van vrouwen dat ze alleen daarmee met kolven een tsr krijgen.
     
  5. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Ik zou idd ook kijken naar een oxytocine neusspray.
    Verder heb je niet veel aan mij, ik vind mijn handkolf vele malen fijner dan elektrisch kolven.
     
  6. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik ben blij met mijn Medela Freestyle. Met 20% korting bij de Prénatal en 75 euro terug via de zorgverzekering was de aanschaf te overzien. Ik kolf er bijna dagelijks mee. Maar, wat de rest zegt: ik weet niet of het type kolf nu zoveel uitmaakt voor de toeschietreflex.. Ik zou ook de neusspray overwegen. Collega van mij was er heel blij mee!
     
  7. Miepjezenuwacht

    4 jul 2016
    85
    6
    8
    Lansinoh is erg fijn en niet zo duur!
     
  8. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Hier ervaring met de neussspray!

    Ik heb er heel erg veel aan gehad! Het gaf mij enorm veel rust onder mijn drukke werk en korte tijd om te kolven. Een nadeel is dat het lijkt alsof je lichaam eraan gewend raakt en niet meer zonder kan. De spray moet je ruim van te voren regelen bij de apotheek (recept bij de ha). Ik heb meerdere malen gehad dat ik de spray kwam ophalen en ze deze niet in huis hadden, en dat zorgde uiteraard voor stress. Voor de volgende hoop ik de spray niet te hoeven gebruiken, maar als het moet dan maak ik er dankbaar gebruik van.
     
  9. Stephanievivian

    5 jan 2015
    26
    0
    1
    Je zou eens kunnen kijken naar de Horigen Chicture elektrische dubbelzijdige kolf. Ik had ook moeite met TSR in het begin, maar deze kolf is zo ontzettend fijn!De schilden zijn van siliconen, heel zacht en niet koud, hij masseert als het ware. Hij is aan de prijs, maar goedkoper dan de freestyle van Medela (195 euro). Ik heb hem ook te koop, ik geef geen borstvoeding meer (helaas, helaas).

    Maar echt, echt een aanrader! Hij heeft ook de baby innovation award gewonnen dit jaar.
     
  10. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Ja, toevallig zit ik nu naar deze te kijken! Lees er veel positieve verhalen over!
     

Deel Deze Pagina