Goede omtwikkeling

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mi2017, 14 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Nou ik weet niet of het wel zo'n goed idee is om 'even' bij de huisarts je hele DNA na te laten kijken op erfelijke ziektes. Wil jij er op je 25e achter komen dat je een hoge kans op Alzheimer hebt? Willen jij en je partner wel kinderen met iemand waar je een slechte DNA match mee bent? En wat als verzekeraars en pensioenfondsen met die gegevens aan de haal gaan?

    Dus of dit een goede ontwikkeling is, valt nog maar te bezien.
     
    chrystel73, lies276, Manque en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Jessie80

    Jessie80 VIP lid

    3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Tja, ik ga hierbij denk ik wel mee met de CU dat dit alleen beschikbaar moet zijn voor wensouders waarbij vanuit de familie verhoogde kans is op 1 van deze ziektes. Ik vind het een lastige kwestie...
     
    lies276 vindt dit leuk.
  3. fafa

    fafa Niet meer actief

    Ik denk dat ik zelf niet had bestaan als deze test er 40 jaar eerder al was geweest. Dan waren mijn ouders er namelijk misschien al voor mijn conceptie achter gekomen dat ze beide drager waren van een hele ernstige ziekte.

    Dus voor mij persoonlijk ben ik blij dat het toen nog niet bestond.
    (Al kan ik er niet rouwige om zijn dat ik niet besta, als ik niet besta. Maar dat is weer een hele andere, filosofische, kwestie ;))
     
    lies276, Athina, Jackie87 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.582
    1.203
    113
    randstad
    Ik vind het ook wel een beetje valse veiligheid. Ook zonder dat je drager bent kun je een zorgintensief kind krijgen. De wereld is niet maakbaar.
     
    lies276 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina