goede rugdrager, wie heeft er tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sas26, 10 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

    Sas26 Fanatiek lid

    14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi meiden,

    over 2 weekjes gaan we op vakantie naar Limburg. We houden erg van wandelen, maar met de wandelwagen is dan niet echt handig...Nu dacht ik dus aan een rugdrager, aangezien ze voor een buikdrager te zwaar wordt (10 kilo is ze bijna). Ik heb hier al een topic gelezen maar daar waren niet veel reacties. Dus bij deze:


    Wie kan me tips geven over een goede, stevige rugdrager? Mijn man en ik zijn 1.80/1.85 m. en hebben een redelijk stevig postuur. Het gaat om een drager die geschikt is voor wandelingen van een of meerdere uurtjes (als ze wat ouder is denk ik dat we weer wat langer gaan lopen).
    Ik zie dat er dragers zijn waarbij je het rugdeel kunt verstellen (zoals bij een backpack). We gaan er een tweedehands kopen, op marktplaats zag ik mooie staan van Nomad en van Deuter.

    en nu zitten we vaak nog met de slaapuurtjes, als we dan gaan wandelen slaapt ze even in de wagen. Wat is jullie ervaring slapen ze in zo'n rugdrager ook? Neem aan dat je dan wel een goede stevige moet hebben anders hangen ze er scheef in?

    Bedankt vast voor jullie tips hoor! Groetjes, Sas
     
  2. Sas7

    Sas7 Fanatiek lid

    23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    De Deuter kids comfort 2 hebben wij. Ideaal ding. Ik ben fors en mn man een gespierde spijker, maar we kunnen er allebij goed meelopen en goed instellen op je eigen rug. Voordeel van deze rugdrager is ook dat er een heel ruim opbergvak onder zit, waar je alle babyspullen in kwijt kunt. Wij hebben hem wel nieuw gekocht bij Bever Zwerfsport. Want we gebruiken hem vaak. De kleine zit er ook comfortabel in en kan er zelfs heel lekker in slapen. Ik zou zeggen eerst passen en dan pas kopen en koop een goede.
     
  3. Diadeem

    Diadeem Fanatiek lid

    2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier heb ik een rugdrager van nomad, de wat luxere die je ook neer kan zetten. We vonden hem vorig jaar in Zwitserland ideaal, onze dochter was toen 14 maanden oud. Maar echt in slapen vind ik niet echt ideaal hoor ze gaat toch naar mijn zin wel erg heen en weer en ze deed het bijna niet. Ze bleef uren langer wakker en sliep daarna dan in de auto als we terug naar het appartement gingen. En verder naar achteren af stellen dat ze een beetje kon liggen vonden wij niet praktisch want dan werd het dragen veel zwaarder, omdat dan het gewicht te ver naar achteren hing. Dus ik zou adviseren alleen te wandelen als ze wakker is. We vinden het ideale aan de wat luxere dat je hem neer kunt zetten als je even ergens wil zitten of wat wil drinken onderweg. We hebben met de oudere kinderen de nomad lichtgewicht gehad en die kan je niet neer zetten en er zit geen vakje om bijv. een luier en een vestje en zonnehoedje, zonnebrand in te stoppen.
    Enige nadeel vinden wij aan de luxere versie dat het nog een best groot ding is om mee te nemen, aangezien ik het hele huis altijd mee wil nemen op vakantie.:D

    Effe offtopic: Je kan die van mij overnemen want wij gaan van de zomer niet naar de bergen en het jaar daarna kan ze prima zelf lopen. Is de luxere uitvoering in het zwart , bij intresse of foto's moet je maar pb.
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik heb sinds gisteren een beco butterfly, dus nog niet echt ervaring mee, maar je kunt hem zowel op de buik als op de rug gebruiken en gaat tot 20 kg. Hij is ook heel makkelijk mee te nemen, want weegt niks en is klein opvouwbaar.
     
  5. Sas26

    Sas26 Fanatiek lid

    14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Mineke heeft PB!

    Ik heb op MP nu ook een active leisure gevonden, die ik voor 40 euro kan overnemen. Daar zit ook een soort standaard aan dat je hem neer kunt zetten. iemand idee over dat merk misschien? Want ik zie ook veel nomads voorbij komen op mp die zien er ook goed uit!
     
  6. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Wij hebben de deuter kidcomfort II, echt een aanrader!!

    Hier een link van een zeer betrouwbare webwinkel die een snelle levering heeft:

    Kinderdragers

    Succes! enneh een fijne vakantie!!
     
  7. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Wij hebben ook al de deuter kidcomfort II, wij vinden hem ook erg fijn. Slapen kan je er volgens dochter ook prima in. Dochter is dol op de drager, in het bos of in de stad eerst lekker lopen en als je moe wordt lekker zitten. Echt een aanrader!
     
  8. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Wij hebben een rugdrager van Vaude. Overgenomen via mp en erg handig en makkelijk te verstellen. Wij hebben de drager in september gebruikt in Canada en het ging perfect. Er in slapen lijkt me overigens niet handig, maar dit was bij ons niet van toepassing, want wij planden om de slaapjes heen.
     

Deel Deze Pagina