goedkope of dure kleding voor je kind?

Discussie in 'De lounge' gestart door beauty2012, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beauty2012

    beauty2012 Fanatiek lid

    4 mei 2012
    3.174
    16
    38
    Hoi dames,

    Ik had net een beetje een 'discussie' met mijn man.
    Ik heb vandaag kleding gekocht voor ons dochtertje voor de zomer alvast.
    2 complete setjes van een merk en nee goedkoop was het absoluut niet.
    Mijn man zegt: "je kan toch beter voor dat geld goedkope kleding kopen bij primark bijv.? heb je veel meer voor hetzelfde geld."
    Maar ik denk dan merkkleding doe je langer mee en vind ik ook nog eens mooier... dus geef ik liever meer geld daar aan uit dan dat ik voor hetzelfde geld heel veel kan kopen bij een goedkope winkel.
    Mijn man snapt dit niet;)

    Wat hebben jullie liever?
     
  2. Delta

    Delta Niet meer actief

    Ik koop zelf liever h&m/zara voor mijn dochter.. Niet heel duur dus. Al is zara ook niet altijd heel goedkoop. Maar vind het wel leuke dingetjes. Verder ben ik niet van het merk, ook niet voor mezelf.
     
  3. Delta

    Delta Niet meer actief

    En trouwens, als jij het leuk vind, het geld ervoor hebt, waarom niet? 2 setjes wat duurder valt toch wel mee :) Kan wel eens een keer hoor.
     
  4. takhen

    takhen Fanatiek lid

    13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik vind het zelf gewoon echt zonde om veel geld uit te geven aan kleding, alleen maar omdat het toevallig een merknaam heeft. Het komt vaak bij dezelfde fabrieken vandaan als niet-merk.
    Ik koop vrij veel bij H&M maar ook Hema, Zeeman, Primark etc. Als ik iets moois tegen kom en het lijkt degelijke kwaliteit, dan koop ik het (mits ik het echt nodig heb want we zitten beiden in de WW).
     
  5. Jurassic

    Jurassic Actief lid

    13 jan 2014
    475
    68
    28
    Het is ieder voor zich. Maar met kleine kinderen doe je sowieso niet lang met kleding, omdat ze groeien. Ik koop daarom kleding bij Zeeman en wibra en de uitverkoop van V&d, omdat ik erg van disney truitjes houd. Maar goed, als je het geld hebt liggen en je wil het, dan moet je het doen, toch?
     
  6. nijntje1983

    nijntje1983 Fanatiek lid

    21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    beide, maar veel meer goedkoop/uitverkoop. Ik heb liever meer kleding (wel van degelijke kwaliteit) dan een paar setjes dure. Hoef ik niet alles meteen weer uit te wassen
     
  7. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Merkkleding is absoluut geen garantie dat het langer mee gaat.

    Ik koop bijvoorbeeld voor mijn zoontje tegenwoordig spijkerbroeken bij de Hema, kost 11 euro en gaan echt heel lang mee.

    Vind het altijd zo maf dat mensen denken dat duurkoop gelijk het beste is.
     
  8. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ieder voor zich en ik kan bij niemand in de portemonnee kijken maar hier hebben de kinderen alleen maar merkkleding. Dit omdat ik het mooier vind en de kwaliteit gewoon beter vind. Ik zal nooit iets kopen bij de H&M, Zeeman, Hema of dergelijke.
     
  9. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    ik heb het liefst een mix.. 1 of 2 "dure" setjes voor speciale gelegenheden. Een stapeltje h&m en shoeby voor gewone dagen. En nog een restje krijgertjes voor spelen in de modder.

    ik vind het zonde om heel veel geld uit te geven aan merkkleding, maar tegelijkertijd zie ik wel dat (veel) merkkleding wel echt mooier en degelijker is dan sommige goedkopere kleding
     
  10. beauty2012

    beauty2012 Fanatiek lid

    4 mei 2012
    3.174
    16
    38
    Ben ik niet helemaal met je eens. je voelt aan het stof wel of het goede kwaliteit is of niet.
    Als je bijv. shirtjes van name-it vergelijkt met niet-merk shirtjes dan voel je duidelijk verschil. Name-it is bijv. veel rekbaarder.
    Zo heb je meer voorbeelden.
    Ook heb ik vaak met kleding dat goedkoop was dat ik het na een paar keer wassen niet meer mooi vind.

    Maar ik koop zelf ook wel bij zara en soms h&m.
     
  11. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Als ik al bij Hema binnenloop voor kinderkleding zie ik nooit broeken hangen voor €11. Ligt ook wel aan de maat maar onze zoon heeft 104 en als ik dan zie dat ze daar €25 voor vragen laat ik het mooi hangen. Dat geld besteed ik liever aan een merkbroekje :)
     
  12. Fransa

    Fransa Niet meer actief

    De broeken haal ik tegenwoordig in een wat goedkopere prijsklasse maar voor shirtjes, bloesjes, truien, etc betaal ik wel meer dan de gemiddelde H&M en C&A prijs zeg maar. Ik vind het belangrijk dat ze er netjes en verzorgd bijlopen en bij bepaalde merken/ketens komt dat voor mijn gevoel beter tot z'n recht. Wat betreft broeken ben ik iets minder kritisch geworden, die gaan toch wat minder lang mee (overleven vaak net 1 kind).

    Blijft dat het een persoonlijke keuze en kwestie van smaak is natuurlijk.
     
  13. Minnimouse

    Minnimouse Actief lid

    15 nov 2009
    311
    0
    0
    Ik koop veel bij Kleertjes.com super makkelijk, verder Hema, Zara, H&M, v&d
     
  14. banjabes

    banjabes Fanatiek lid

    29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Het meest koop ik bij de hema of h&m en de jongste draagt gewoon ook heel veel oude kleding van haar zus. En als ik iets echt heel graag wil, dan wacht ik op de aanbiedingen. Zoals bij z8 bijvoorbeeld, of didi.
     
  15. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.505
    873
    113
    Ik koop een mix. Zo heb ik merk maar ook gerust zeeman. Liep vanmorgen nog bij de zeeman tegen een leuk t shirt aan voor 2.95. Kwaliteit is het vast niet maar wel een lekker shirt om van de zomer mee te viezeriken buiten. Ik kijk wat ik mooi vind en of het prijskaartje daar naar mijn zin bij past.

    Maar ik realiseer me dat ik die keuze ook heb. Als je weinig te besteden hebt zou ik ook veel meer goedkopere kleding gaan ipv enkele duurdere. Want duur wil echt niet altijd zeggen dat het kwaliteit is!

    Had laatst bijv een longsleeve v z8 die er na 3x wassen uit ziet of hij al heel oud en afgedragen is. Zonde van het geld dus.. Terwijl hij van de v&d ook longsleeves heeft en die zijn nog mooi van stof en kleur voor 1/3 van de prijs van z8.
     
  16. miis

    miis VIP lid

    8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik koop bij beide, gewoon wat ik leuk vind…en ja ik vind het onzin om tig spijkerbroekjes te kopen van 30 euro per stuk….ik koop skinny jeans van h&m bijv…15 euro, niks mis mee.. gaat net zo lang mee als dat ze de maat hebben.

    Jassen en schoenen geef ik wel meer aan uit.
    Verder koop ik geregeld ff wat hier en ff wat daar of uitverkoop. Wat doet ie er mee, op knoeien? in spelen? in huis mee lopen? Zonde als je het mij vraagt Altijd dure kleding te dragen.
    Maar dat geldt ook voor mezelf.
     
  17. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Het is een vaste prijs van de Hema, ze zijn er echt hoor voor 11 euro. Het is geen speciale actie ofzo.

    die van 25 laat ik ook hangen maar dat zou ik voor een merk broek ook niet uit geven.
     
  18. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Ik heb van alles wat voor mijn meiden van Zeeman, H&M, tot Carbone en Tumble 'N dry, Virgino etc....
    Ik koop gewoon wat ik leuk vind.
    Net als voor mezelf eigenlijk.
    Ik let nietzo op kwaliteit, mijn dochters groeien momenteel nogal snel, echt lang zullen ze het dus sowieso niet dragen.
     
  19. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik koop wat ik mooi vind (en de kinderen nu ook nu ze een echt eigen smaak ontwikkelen) en kijk ook zeker naar wat ik het waard vind. Koop graag in de uitverkoop of met leuke acties en ben daardoor meestal erg goedkoop uit.

    Merk of geen merk, duur of goedkoop.. Soms zie je het er misschien aan af, maar langer mee gaan etc dat is zeker niet altijd zo. De van origine dure schoenen van mijn dochter (€139,- > €25,-) waren binnen de kortste keren kapot, terwijl de normaal goedkopere van van haren/Bristol bijv prima een heel seizoen (of twee) meegaan. Andersom weleens een legging gehad van de primark die snel verwassen was en een iets duurdere van Next/Zara/Lief! bijv weer niet, maar de keer erop is het weer compleet anders.
     
  20. takhen

    takhen Fanatiek lid

    13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Daarom zei ik dus ook "en het lijkt redelijke kwaliteit". Ja dat van de Zeeman verwast soms snel maar de maillots daar zijn super, beter dan van de V&D en die kosten toch al het dubbele. En spijkerbroeken, spijkerrokken en ribrokken zijn echt overal dezelfde kwaliteit hoor
     

Deel Deze Pagina