Gonal F na Clomid, 2e zwangerschap

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Evelijne, 26 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evelijne

    Evelijne Lid

    2 nov 2015
    33
    0
    6
    Vrouw
    Hoi Allemaal,

    Ik ben op zoek naar moeders die in hetzelfde schuitje zitten als ik..

    Onze dochter is geboren na 7 maanden clomid 150 mg.
    Nu bijna een jaar later zijn we weer in de MMM voor een 2e kindje.
    Clomid heeft 2 maanden niks gedaan, geen groeiende folikel te vinden, helaas.

    Nu aan de provera, en dan op CD 3 gaan beginnen met Gonal F. 50.
    Heeft iemand hier succes of juist slechte ervaringen mee ?
    en na hoeveel maanden waren jullie zwanger van Gonal F ?
    Ik ben heel benieuwd, want ik lees ook wel hier en daar dat hierna de optie IVF komt.. dat lijkt me
    echt een ver van me bed show, of gaat dat echt zo snel als dit niet werkt ?

    Ik heb PCOS. vandaar dit traject.

    Ik hoor heeeeel graag jullie ervaringen, alles is welkom!

    liefs, Evelijne
     
  2. candl

    candl Lid

    15 feb 2017
    32
    6
    8
    NULL
    NULL
    Hoi @Evelijne

    Hier ook PCOS. Clomid gaf ook bij mij geen reactie helaas, wel een hoop bijwerkingen. Vandaar de overstap op Gonal F. Bij mij heeft dit wel een goede werking en het spuiten valt me hartstikke mee. Bij de Gonal F alleen vermoeidheid als bijwerking gehad. Dit is mijn eerste ronde, dus het was even zoeken naar de juiste dosering. Ben begonnen met 75IE, cd10 was er nog helemaal niks te zien. Cd15 een follikel van 12mm, die dag opgehoogd naar 100IE. Op cd18 een follikel van 16mm, moest nog 2 dagen door spuiten en op cd21 mocht ik de Pregnyl spuit zetten. Zit nu op het wachtbankje inmiddels 15dpo en voor nu nog geen menstruatie te bekennen. Wel heb ik vanaf het moment dat ik de Pregnyl heb gezet pijnlijke borsten en vanaf 7dpo menstruatie achtige krampen iedere dag. Toch blijven de testen negatief, nu wachten tot 18dpo als ik dan nog geen menstruatie heb gekregen terug naar de gyn. Het is natuurlijk bij iedereen verschillend hoe snel en goed je er op reageert, maar het voordeel van Gonal F vind ik dat je tussentijds kan ophogen en er niet weer een maand voor niks is geweest. Heb nog niet veel ervaring maar misschien heb je er wat aan. Hoop voor jou snel een zwangerschap!
     
  3. Waiting4baby

    12 okt 2016
    13
    1
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi Evelijne & Candl,

    Ik was nu aan het google op spuitinstructie Gonal-F en toen zag ik de zwangerschapspagina. Had hier al een x een account aangemaakt, maar vond de website eerst wat on overzichtelijk en niet echt iets waar ik goed bij aan sloot.

    Hoe gaat het met jullie? Al verdere ontwikkelingen?

    Bij mij is in februari 2015 PCOS geconstateerd. Afgelopen jaar een jaar gehad met Clomid en mijn schildklierwaarden waren iets te hoog, dus moest eerst dat een goede waarde hebben. Van Clomid niks geen last gehad. In maart 2017 evaluatie gehad en moest eerst een HSG (wat ik best wel pijnlijk vond) en afhankelijk wat daaruit kwam kon ik gaan beginnen met Spuiten Gonal-F. En vandaag is het dan zover, HSG was in orde, vanochtend mijn startecho gehad en vandaag mag ik dan de eerste spuit gaan zetten. Ben erg benieuwd of dit zijn vruchten af gaat werpen. Clomid zorgde er ook voor dat er eitjes groeiden, maar helaas geen zwangerschap mogen plaats vinden. De hoop ligt nu hierop.

    Succes, Groetjes Daniëlle
     
    Evelijne vindt dit leuk.
  4. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Hier ook Clomid en Gonal F gebruikt.
    Geen reactie op de Clomid 50 tm 150, daarna ben ik begonnen met Gonal F op alle doseringen ook geen reactie. Ik heb toen gekozen voor een Leo operatie + Hsg. Daarna ben ik opnieuw gaan starten met Gonal F en was ik met 3 rondes zwanger! Helaas is de zwangerschap bij 23 fout gegaan door een vroeggeboorte. En zal ik binnenkort ook weer gaan staren met Gonal F.
    Ik heb overigens een heftige vorm van PCOS vandaar slechte reactie op de medicatie in het begin.
     
  5. Evelijne

    Evelijne Lid

    2 nov 2015
    33
    0
    6
    Vrouw
    He meiden,

    Danielle, balen dat het zo lang duurt alelmaal zeg, ik vond de HSG juist helemaal niet zo pijnlijk als ik van te v oren verwacht had. Wat Candl al zegt, met Gonal F wel echt een pluspunt dat je kunt ophogen tussen door. dat vond ikook echt waardeloos met Clomid, elke keer die maand voor niks..

    afgelopen 28 dagen Gonal F gespoten, begonnen op 50 uiteiendelijk geeindigd op 100 E. 28 da gen... ik vond het echt zo lang duren.. alsof er geen goede follikel aan leek te komen... en eergisteren de Ovitrelle gezet... Nu dus 2 weken wachten.. pff nu 2 dagen verder en ik ben nu al aan het af tellen..
    Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat..volgens mij zitten we alle 3 in hetzelfde schuitje op t moment, dus lijkt me leuk om elkaar op de hoogte te houden ??

    groetjess Evelijne..
    Succes jullie ook X
     
  6. Waiting4baby

    12 okt 2016
    13
    1
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi hoi meiden,

    Inderdaad in hetzelfde schuitje, dus inderdaad leuk om elkaar op de hoogte te houden.
    Ik ben vorige week woensdag gestart met Gonal F 50, prikken valt me eigenlijk mee. Gisteren weer voor het eerst naar het ziekenhuis en bij was er al een eiblaasje van 17.5 en mocht gisteren al de Ovitrelle zetten. Dit had ik totaal niet verwacht, dus was wel helemaal happy :).
    Nu natuurlijk aan de arbeid, dus mijn mannetje moet straks wel thuis komen :p.
    Ik ben overigens ook erg moe van de spuiten, dus hij moet niet te lang wegblijven, haha.
    Die wachtweken vind ik ook altijd verschrikkelijk kan de tijd wel wegkijken.

    @Star, heftig zeg. Ze zeggen wel dat je 3 maanden na de HSG extra vruchtbaar bent. Wat heftig dat het met 23 weken fout is gegaan. Dan ben je eindelijk zwanger en gaat het mis. Ik hoop voor je dat het gauw weer raak mag zijn en goed mag gaan. Blijft een wondertje.

    Succes meiden en hoor graag van jullie.

    Groetjes
     
  7. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    @Waiting4baby, Wauw wat een goed nieuws dat je al zo snel een mooie follikel had zitten!
    Nu 2 weken in spanning afwachten dus! Hopelijk vliegt de tijd voorbij!

    Het blijft idd een wonder om een kindje te mogen krijgen!
    Wij gaan vanaf juli starten! Kan al niet meer wachten. Volgende week eerst beginnen met Primolut om een menstruatie op te gaan wekken.
     
  8. Waiting4baby

    12 okt 2016
    13
    1
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Star2017 ja wij zijn ook verrast dat het zo snel ging & nu idd wachten, maar veel leuke dingen doen, zodat we niet te veel stil staan bij de tijd.

    Spannend dat jullie in juli gaan beginnen. In maart hebben we een maand gehad waar ff niks was qua behandeling & daar had ik best veel moeite mee. Hoop dat je er niet teveel last van hebt en positief kan kijken naar weer de behandelingen. Succes & voor nu fijn weekend.
     
  9. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    @Waiting4baby idd maar veel dingen gaan doen om de 2 weken door te komen!

    Ja lastig he als je ff geen behandelingen hebt! Net of je helemaal stil staat omdat een zwangerschap niet mogelijk is zonder medicatie. Dat is hier tenminste het geval zonder eigen cyclus.
     
  10. Goldie1987

    Goldie1987 Actief lid

    2 jul 2017
    232
    64
    28
    Vrouw
    Noord Holland
    Goedenavond dames,

    Leeft dit forum nog? En mag ik mee kletsen?
    Ik ben nog geen moeder maar zit wel in dezelfde MM.
    Eind 2016 begonnen met clomid. Dit tm april gebruikt maar uiteindelijk resistent geworden. Nu begin juni begonnen met Gonal F 50. Helaas niet aangeslagen en onderbroken vanwege vakantie. Nu duphaston en daarna beginnen met 75. Hoe is het nu bij jullie?
     
  11. gipskruid

    gipskruid Lid

    11 mrt 2015
    68
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    Ook ik wil graag meeschrijven! Is hier nog actie op dit onderwerp?

    Ik ga binnenkort weer beginnen met spuiten + IUI voor een tweede. Ik weet wat mij te wachten staat en zie niet echt uit naar de hormonen, maar een tweede zie ik wel zitten!

    Zijn er nog meer hier die IUI krijgen? Of alleen spuiten?

    Ik ben benieuwd hoe we gaan beginnen, of ik eerst nog aan de primolut moet.
     
  12. gipskruid

    gipskruid Lid

    11 mrt 2015
    68
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hoe is het met degene die vanaf het begin meeschrijven? Is er al iemand zwanger? Zijn er nog veranderingen in de behandeling?

    En hebben jullie het aan anderen verteld dat je bezig bent? (werk en/of naasten)
     
  13. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Het is hier stil he!
    Ik ben inmiddels ook gestart met Gonal F 75 na de kuur Primolut. Heb maandag de eerste follikel meting. Dit is onze eerste ronde na de vroeggeboorte. Ben benieuwd hoe ik dit keer reageer, vorig jaar reageerde ik pas op 125 IE.
    Hier ook IUI gipskruid!
     
  14. Goldie1987

    Goldie1987 Actief lid

    2 jul 2017
    232
    64
    28
    Vrouw
    Noord Holland
    Het is hier inderdaad stil!
    @gipskruid Ik heb het een paar collega's verteld. En mijn beste vriendinnetje en jij?
    En ik doe alleen spuiten

    @Star2017 dat is dan wel weer spannend!
    Succes
     
  15. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    @Goldie1987 Wanneer kan jij gaan starten met spuiten? Heb je vorige maand alleen 50 IE gespoten zonder op te hogen? Ook voor jou straks weer spannend hoe je nu gaat reageren.
     
  16. Goldie1987

    Goldie1987 Actief lid

    2 jul 2017
    232
    64
    28
    Vrouw
    Noord Holland
    Ja zeker spannend. Vorige keer inderdaad alleen 50 gespoten en daarna gestopt omdat ik op vakantie ging. Zit nu te wachten op menstruatie na 5 dagen duphaston. Daarna beginnen met 75 en dan wel ophogen als het nodig is.

    Ben benieuwd hoe je FM is maandag, hopelijk is het in beweging.
     
  17. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    @Goldie1987 , ah dus nog ff in afwachting op je menstruatie! Maar die gaat vast snel komen na het stoppen van de kuur!
    Ik verwacht maandag nog niets op de echo, helemaal aangezien de "lage" dosis. Maar je weet nooit hoe ik dit keer reageer.
    Vorig jaar heb ik onder de 125 nooit een reactie gehad. Daar ga ik nu ook maar vanuit dan kan het altijd beter gaan!
     
  18. gipskruid

    gipskruid Lid

    11 mrt 2015
    68
    1
    8
    NULL
    NULL
    @Star2017: Spannend voor jou. Hopelijk snel de juiste dosering zodat het wat doet.

    Goldie1987: Hopelijk komt je menstruatie snel op gang en kan je weer beginnen met spuiten!

    Ik krijg volgende week te horen wanneer we gaan beginnen (natuurlijke menstruatie afwachten of bijv. primolut) en waarmee ik ga spuiten.

    Ik heb niemand verteld dat we hier mee bezig zijn. Ben benieuwd hoe lang ik dat kan volhouden.
     
  19. Goldie1987

    Goldie1987 Actief lid

    2 jul 2017
    232
    64
    28
    Vrouw
    Noord Holland
    @Star2017 ja nog even afwachten, duurt bij mij meestal een week na kuur. En heb ook al eens gehad dat 5 dagen niet genoeg was dus ben benieuwd. Wil graag weer snel beginnen!

    Ik hoorde dat het elke keer anders kan zijn met die dosering dus wie weet. En het fijne van spuiten vind ik wel dat je het tussendoor kan ophogen. Haha ja dat is inderdaad voor jezelf wel beste om teleurstelling zoveel mogelijk is voorkomen
     
  20. Goldie1987

    Goldie1987 Actief lid

    2 jul 2017
    232
    64
    28
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik heb het ook heel lang voor me gehouden maar op gegeven moment is het toch ook wel fijn om het met een vrouw te bespreken. Is toch anders dan met een man

    Hopen dat je snel mag beginnen!

    Ik vind de tijd van menstruatie opwekken altijd zo zonde van de tijd Haha, maar ja helaas wel nodig. Hopen dat mijn lichaam snel reageert.
     

Deel Deze Pagina