Gonal F na Clomid, 2e zwangerschap

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Evelijne, 26 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    ******
    UD Lijst:

    19 mei 2018: Star2017 - Meisje!
    30 juni 2018: DanielleG - Meisje!
    1 augustus 2018: Caro25 -
    2 augustus 2018: Goldie1987 -
    Meisje!

    Afspraken:

    Februari
    7: Goldie 2e afspraak verloskundige
    8: DaniëlleG 20 weken echo
    16: Star controle VK
    16: Goldie Geslachtsbepaling echo
    19: Star controle VK zkh
    20: DaniëlleG afspraak verloskundige


    Maart
    1: Star 3D pretecho
    8: Goldie afspraak verloskundige
    14: Star controle gyn + verpleegkundige
    16: Goldie 20weken echo
    20: DanielleG afspraak verloskundige

    April
    11: DanielleG 3D pretecho

    ******
    Lijst bijwerken? Klik op 'reageer' onderaan dit bericht en verwijder de quote code vóór en achteraan het bericht (niet dikgedrukte tekst tussen [..]) en vul je gegevens bij!
    ******
     
  2. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    ******
    UD Lijst:

    19 mei 2018: Star2017 - Meisje!
    30 juni 2018: DanielleG - Meisje!
    1 augustus 2018: Caro25 - Verassing!
    2 augustus 2018: Goldie1987 - Meisje!

    Afspraken:

    Februari
    20: DaniëlleG afspraak verloskundige

    Maart
    1: Star 3D pretecho
    8: Goldie afspraak verloskundige
    8: Star controle verloskundige
    14: Star controle gyn + verpleegkundige
    15: Caro25 20 weken echo
    16: Goldie 20weken echo
    20: DanielleG afspraak verloskundige


    April
    11: DanielleG 3D pretecho

    ******
    Lijst bijwerken? Klik op 'reageer' onderaan dit bericht en verwijder de quote code vóór en achteraan het bericht (niet dikgedrukte tekst tussen [..]) en vul je gegevens bij!
    ******
     
  3. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Leuk dat jullie ook een 3D echo laten doen rond de 28 weken! Ik mag loop volgende week al!
    Jammer he zo weinig echo's als je bij de verloskundige loopt!
    Echt een voordeel van medisch zijn iedere controle een echo.

    Hier vandaag weer in het ziekenhuis geweest voor controle, weer een goede echo gehad!
     
    DanielleG vindt dit leuk.
  4. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Blij om te lezen dat alle controles weer goed waren!! :)

    Hebben jullie al een mooie meisjesnaam gevonden?
    Meisjesnaam hebben wij al jaren, jongensnaam staat ook al vast maar ik twijfel nog een beetje. Naam van neefje verschilt maar 1 letter. Bijvoorbeeld Tim en Pim ;)
    Ik vraag mij steeds af of het dan niet een beetje Kwik, Kwek en Kwak idee wordt.
    Neefje zien wij overigens niet vaak en ze wonen ook niet in de buurt.
    Lastig haha... Vind jongensnamen sowieso erg lastig! Ik hoop op een meisje :D;)
     
  5. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    @Caro25 herken ik heel erg! Jongensnamen vind ik ook erg lastig! Dus ook erg blij dat het dit keer een meisje is! We hebben de naam nog niet vast staan naar wel 2/3 hele leuke. 1 daarvan hebben we ook al jaren.

    Als het een hele andere naam is zoals je voorbeeld dan zou ik het gewoon doen. Is het dezelfde naam met een andere schrijfwijze zou ik het zelf ook niet doen.
     
  6. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Wat leuk! Ik ben benieuwd haha. Hoe gaat het verder met je? Schiet al mooi op!

    Hoe is het met de rest van de meiden?

    Hier alles goed! Bijna 18 weken alweer. Helaas blijft savonds de misselijkheid nog wel. Ik kan de geur van gebakken vlees niet verdragen en supermarkt bezoekjes vind ik een ramp. Al die etenswaren om mij heen o_O Overdag gaat het wel goed gelukkig haha. (zolang ik maar niet met vlees in aanmerking kom :cool:)

    Laatste dagen ook best wel buikpijn. Herkennen jullie dat ook? Ik denk bandenpijn als ik dat zo op internet lees. Nare steken. Zal vast over een paar dagen wel weer wegtrekken hoop ik.
     
    DanielleG vindt dit leuk.
  7. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Hier gaat alles goed! Idd nog maar een paar weekjes te gaan. Nog 8wkn tot het bandje verwijderd word en ik mag afwachten tot het begint!

    Wij hebben deze week een 3D echo ben heel erg benieuwd!

    Fijn dat bij jou ook alles goed is! Alleen balen van die misselijkheid zeg! Ik heb daar gelukkig nog nooit last van gehad. Hier wel last van maagzuur.
    Kun je wel gewoon vlees eten? Neem aan dat je er alleen last van hebt met bakken ofniet?

    Hier met momenten last van een zeurende buik, kan het groeien van de baarmoeder zijn. Steken herken ik ook wel vooral richting me lies.
     
    DanielleG en Goldie1987 vinden dit leuk.
  8. Goldie1987

    Goldie1987 Actief lid

    2 jul 2017
    232
    64
    28
    Vrouw
    Noord Holland
    Hier ook alles goed, ook bijna 18 weken. Ik vind het ontzettend leuk dat we nu weten wat het word dat praat toch makkelijker Haha. Hier verder niet zoveel kwaaltjes behalve dat ik nu wel steeds opgeblazen gevoel heb maar ja begint nu natuurlijk ook te groeien. Wij hebben een druk meisje. Elke echo of hartje luisteren is ze druk in de weer. Alsof ze voelt dat er gekeken wordt.

    Wat vervelend dat je toch nog misselijk bent. Maar aan de andere kant mogen we toch niet klagen!

    Hebben jullie al nagedacht over kinderopvang? Of een cursus? Daar ben ik nu druk mee Haha. Hebben van het weekend de kinderkamer gekocht. Eind maart schilderen en in elkaar zetten.
     
    Star2017 en DanielleG vinden dit leuk.
  9. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Wat leuk!! Inmiddels de 3D echo al gehad? Hoe was het?
    Nu aftellen naar het verwijderen van het bandje haha. Alles verder al bijna klaar?

    Vooral inderdaad last met vlees bakken. Ik kook ook al weken niet, kan echt niet in de keuken zijn haha. Gelukkig vind manlief koken ook erg leuk en neemt het met plezier over;)
    Vlees eten hou ik ook niet meer zo van. Eet nu vaak die goedkope kipschnitzels van de Aldi. Volgens mij zijn die dingen enorm slecht, maar ze stinken tenminste niet zo:p
    Heb al een paar keer helemaal geen vlees gegeten, maar dan heb ik na een uur alweer zin in iets. Vlees vult dan toch net iets meer.
     
  10. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Haha superleuk hoor! Ja, je kunt het nu over 'haar' en jullie 'dochter' spreken. Klinkt alweer iets persoonlijker haha. En lekker shoppen!:D
    Leuk dat ze voor de echo ook zo druk is. Leuk om naar te kijken!

    Voel jij haar al? Ik heb sinds deze week nu heel af en toe het gevoel dat ik de baby voel. Het is net of in mijn onderbuik een soort luchtbelletje tegen de wand komt en dan 'plopt' een paar seconden later vaak nog wel een paar keer. Geen idee of dit al iets is, of dat het gewoon mijn darmen zijn haha :roflmao:
     
  11. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    Ik ben in jan 2017 bevallen van zoon na eerste rondje gonal f. Het was destijds wel een lange cyclus omdat er elke keer opgehoogd werd. Daarvoor slikte ik clomid, maar dat werkte op een gegeven moment niet meer bij mij. Ik zit nu weer in de mmm omdat we voor een tweede willen gaan. Momenteel zit ik op het wachtbankje. Ben heel benieuwd. (Ronde 1)
     
  12. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Wat spannend! Vanaf wanneer kun je testen?
     
  13. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Ja dat valt me echt heel erg tegen. Ik krijg alleen om de 4 weken haar hartje te horen. Nu nog even wachren word er zo onzeker van.

    Jaa ben benieuwd de pretecho hopelijk zien we dan al van hoe ze eruit komt te zien zoo spannend! Hoe was de echo bij jullie geweest?
     
  14. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Jaa we hebben al een mooie meisjes naam dus we waren er ook zo uit gelukkig. Meisjesnamen zijn idd makkelijker dan die jongens namen. Gelukkig hadden wij ook al 2 jongens namen gevonden waar we samen overeens waren haha.
    Ik denk dat het best mee valt hoor 1 letter verschil en je ziet te bijna nooit en als het voor jullie goed voelt zou ik het gewoon doen!
     
  15. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Het gaat best snel he! Soms van het van mij nog wel iets sneller gaan haha..

    Hier gelukkig ook al heel de zwangerschap nergens geen last van gehad super blij mee.. 23 weken alweer.

    Kan je wel gewon gezond blijven eten of is dat voor jou erg moeilijk? Lastig lijkt het me als je misselijk bent.. valt ook niet zoveel aan te doen volgens mij.. nou hopelijk gaat de misselijkheid alsnog over!
     
  16. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    @Goldie1987 leuk dat jullie ook al een kamertje hebben gekocht!
    Wij gaan naar een info avond over bevallen en over borstvoeding.
    Opvang is ook al geregeld. Moet je in sommige plaatsen al heel vroeg bij zijn lees is soms op internet!

    @Caro25 De 3d echo was leuk! Een paar mooie plaatjes gekregen, ze heeft echt al bolle wangetjes enz! En ook al haartjes op der hoofd. En zo leuk om te zien hoeveel groei er in 2 weken tijd weer is!
    De kamer staat dit weekend hoop ik helemaal in elkaar. Dan even goed laten luchten, duurt vaak wel ff voordat de nieuwe lucht eraf is. En dan wil ik vanaf 31weken alles gaan wassen. En nog nadenken over decoratie!

    Vervelend zeg dat het eten van vlees ook niet zo gewéldig gaat! En op een gegeven moment is die kipsnitzel ook niet meer lekker lijkt mij haha..

    @DanielleG krijg jij straks nog een groeiecho bij de verloskundige? Dat is ook niet standaard bij elke praktijk.
    Vanaf 24 weken mag je volgens mij iedere 3 weken naar de verloskundige. Dan kun je weer wat vaker luisteren! Begrijp je onzekerheid goed hoor! Voel je haar al bewegen?
     
  17. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    Zeker spannend! 15 maart is mijn NOD!
     
  18. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Ja duurt dan lang he? Steeds 4 weken wachten! Wanneer heb je de pretecho?
    Zo bijzonder dat je dan al zoveel kan zien en misschien al wat kenmerken op wie ze lijkt, of ze haartjes heeft. Leuk!
     
    DanielleG vindt dit leuk.
  19. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Super spannend! Dit zijn altijd van die lange wachtweken. Gelukkig heb je een zoontje rondlopen die wel voor afleiding zorgt. Hopelijk mag je volgende week al een positieve test vasthouden!
     
  20. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Heb je de info avond over bevallen en borstvoeding al gehad? Lijkt mij erg interessant.
    Oh wat leuk dat je al zoveel van jullie meisje hebt kunnen zien. Heerlijk zo'n bolle toet!
    En leuk om lekker bezig te zijn met decoratie en het kamertje haha
     

Deel Deze Pagina