Gonal-F vraagje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Annalise74, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annalise74

    Annalise74 Fanatiek lid

    6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ladies,

    Ik ga vanavond beginnen met de Gonal-F en het toch nog even een vraagje hierover. Ik heb 2 voorgevulde pennen gekregen:
    1x 900IE (1,5 ml/66 microgram) = rode pen
    1x 300IE (0,5 ml/22 microgram) = lichtblauwe pen

    Ik moet 150ie gaan spuiten. Dus met de rode pen kan ik 6x spuiten, en met die blauwe 2x, dus in totaal voor 8 dagen, toch?

    Maar in de bijsluiter staat dat ik ook nog voor het 1e gebruik de pen gebruiksklaar moet maken. Dan spuit je er 37,5 IE uit. Zit er dan nog genoeg in voor 6x en 2x spuiten of kom ik dan te kort? Ik neem aan dat de fabrikant wat extra vloeistof in die pennen stopt om deze reden, of niet? Wie weet dit?
     
  2. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Annalise,

    Je kan inderdaad gewoon 8 dagen spuiten. Ook kan je de pennen gebruiksklaar maken, er zit namelijk altijd wat extra vloeistof in de pennen. Dat zal je ook zien als je bijvoorbeeld 6x met de 900IE pen hebt gespoten.

    Succes met spuiten.

    Groetjes
    Elvira
     
  3. Annalise74

    Annalise74 Fanatiek lid

    6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ok, dank je, ik dacht het al, maar nu weet ik het zeker! Thanx.
     
  4. diaantje1

    diaantje1 Bekend lid

    2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ ANNALISE74: hey meid, ik kwam toevallig bij je terecht. Ik ben afgelopen vrijdag begonnen met Gonal F, dus loop bijna gelijk met je. Vrijdag bij de prikinstructie heb ik de pen meteen op 300 moeten zetten en moeten spuiten, dus niks moeten klaarmaken. Wel zei de verpleegkundige dat ik de pen 3x kan gebruiken (inhoud is 900, dus dat klopt wel), maar moet 'm daarna meteen weggooien omdat er idd meer inzit. Ze heeft het echt niet over klaarmaken gehad. Wens je in ieder geval heel veel sterkte met de IVF!
     
  5. Annalise74

    Annalise74 Fanatiek lid

    6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Di Diaantje,
    Ik heb 'm inmiddels al gespoten en 'm ook van tevoren gebruiksklaar gemaakt. Als er toch meer inzit kan het vast geen kwaad.
    We liggen inderdaad bijna gelijk. Spannend is het hè? Is het voor jou ook je 1e (en hopelijk laatste) IVF/ICSI? Hoe voel jij je verder?
    Trouwens, wat moet jij veel spuiten, 300 per keer?!
     
  6. Eef16

    Eef16 Bekend lid

    7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    Hoi Annalise,
    het klopt wat je zegt, in mijn ziekehuis hoefde ik niet eerst 37,5 eh uit mijn gonal F pen te spuiten, dat vionden ze niet nodig, en toen ik er 6x150 mee gespoten had, heb ik getest hoeveel er dan overbleef: ruim 37,5 eh!

    veel succes met prikken!

    Eef
     

Deel Deze Pagina