Karo in de MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Karo, 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karo

    Karo Lid

    9 nov 2006
    97
    0
    0
    financial expert
    België
    Tijd om ook even mijn eigen topic te starten denk ik. Ook al is het maar om zelf een beter zicht te hebben op de mallemolen waar we in beland zijn.

    Even ons verhaal:

    In 2000 kreeg ik een eileiderontsteking. Er werd echter eerst aan een cyste gedacht en dus niet meteen ingegrepen. Tijdens een kijkoperatie (zo'n 2 maanden later) bleek dan dat ik een ontsteking had. Omdat de diagnose zo laat gesteld werd, is de kans op vergroeiing enorm en er werd ons dan ook aangeraden om, bij een kinderwens, na een half jaartje zelf proberen en volop klussen meteen terug de gyn. te raadplegen.

    Zo gezegd, zo gedaan. Ik ben in oktober gestopt met de pil en heb in juni de gyn. geraadpleegd. De kans dat we moeten overstappen naar IVF is 90%. De laatste onderzoeken moeten nog plaats vinden.

    Onderzoeken tot op heden:

    Eisprong & baarmoederomgeving zijn ok.
    Vrijdag 20/07 vindt HSG plaats en dan vellen ze een verdict.
    Mannetje's zaad is niet optimaal (laag tot normaal) ook hij moet nogmaals op onderzoek.

    Maar het goede nieuws van de dag: ben vanmorgen naar de gyn geweest en zij vertelde me dat, wanneer na de HSG beslist werd dat overgegaan moet worden naar IVF, dat ze er bij de volgende cyclus in AUGUSTUS al aan gaan beginnen. Spannend en ondanks alle ellende toch wel een positieve gedachte.

    Fingers crossed nu!
     
  2. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Dat is fijn, heel veel succes!
     
  3. MissGin

    MissGin Fanatiek lid

    1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Fijn dat jullie al zo snel geholpen worden!

    Succes meid!
     
  4. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Veel succes met de HSG. Leuk dat jullie zo snel geholpen kunnen worden!
     
  5. Karo

    Karo Lid

    9 nov 2006
    97
    0
    0
    financial expert
    België
    Dankjulliewel allemaal!

    Het is inderdaad top dat er zo snel overgegaan wordt tot actie. Spijtig genoeg wil dit niet zeggen dat we snel zwanger gaan zijn, maar we blijven hopen.

    Wat de HSG betreft, best wel beetje zenuwachtig omdat ik geen idee heb wat komen gaat. De gyn. heeft me aangeraden om op voorhand een pijnstiller te nemen en dat verontrust me toch wel wat. In een ander topic hier op t forum las ik al dat het helemaal geen aangenaam onderzoek is. Nu ja, afwachten maar.
     
  6. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Het onderzoek is te doen. Die pijnstiller is wel nodig. Het is geen prettig onderzoek, maar de pijn die je voelt duurt maar even. Er zijn ook vrouwen die niets voelen, hangt ook een beetje van de gevoeligheid van je baarmoeder af.
     
  7. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ik heb ook een HSG 4 dagen na jou... en ik kijk er ook een beetje tegenop. De gyn had tegen mijn gezegd dat de HSG toch wel pijnlijk kon zijn en ze raadde me ook aan pijnstillers in te nemen (Neurofen of zo want Dafalgan was niet sterk genoeg volgens haar).

    De meesten zeggen dat de pijn achteraf gezien wel meevalt.

    In welk ziekenhuis loop je eigenlijk?
     
  8. Karo

    Karo Lid

    9 nov 2006
    97
    0
    0
    financial expert
    België
    Ai, tegen mij zei ze Dafalgan, maar ga dan toch ook maar net iets sterker nemen. Volgens mij diende het ook alleen maar om de baarmoeder wat soepelder te maken en niet speciaal voor de pijn.

    Wij volgen heel de procedure in het Virga Jesseziekenhuis in Hasselt.

    Jij?
     
  9. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ja, bij mij zeiden ze wel degelijk tegen de pijn... maar ik ben dan ook heel kleinzerig :D

    Wij lopen in het Middelheim in A'pen.
     
  10. Karo

    Karo Lid

    9 nov 2006
    97
    0
    0
    financial expert
    België
    Veel succes met het onderzoek alvast Marisha!

    Voor mij is het dat eventjes pijn lijden alvast waard omdat we dan weten waar we aan toe zijn. Dit is immers het enige onderzoek waar ik een negatieve uitslag van verwacht. De andere onderzoeken waren, zoals verwacht, allemaal positief (behalve hubbie's zaadtest dat, die was ietsje minder).
     
  11. Karo

    Karo Lid

    9 nov 2006
    97
    0
    0
    financial expert
    België
    Vrijdag dus de HSG gehad. Niet alleen pijnlijk, maar ook niet al te best nieuws.

    Beide eileiders zitten zo goed als volledig verstopt. De rechtereistok helemaal, de linker zo goed als helemaal.

    Nu twijfelt de gyn. of ze een operatie gaan uitvoeren om het terug open te maken of direct over te schakelen op IVF. Ikzelf prefereer eerlijk gezegd het tweede. Heb echt geen zin in een nieuwe operatie waarna dan hoogstwaarschijnlijk, omdat hubbie's zaad toch niet optimaal is, toch nog medische hulp moet komen omdat een spontane zwangerschap dan hoogstwaarschijnlijk niet nodig is.

    Was toch wel even van de kaart vrijdag. De gedachte dat een "liefdesbaby" er niet inzit maar dat het echt een gepland kind wordt is toch wel even schrikken. Langs de andere kant is het natuurlijk maar best dat alle medische hulp bestaat, maar toch... ook al waren we voorbereid, het was even schrikken.

    Donderdag weten we meer over de te volgen procedure. Afwachten dus...
     
  12. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat is rot nieuws zeg!
    Maar... je baby zal een liefdesbaby worden hoor, hoe dan ook verwekt!

    Sterkte met de beslissing!
     
  13. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hey Karo,

    Kl*te zeg, zo'n uitslag! Kan je mening begrijpen dat je liever het zekere voor het onzekere neemt (hoewel, zekere?) en meteen wil beginnen met IVF.

    Maar net als Natasja zegt, het is en blijft een liefdesbaby... mss nu nog meer omdat je er zoveel moeite voor moet doen... Laat je ons weten hoe het gesprek ging donderdag?

    Ik morgen mijn HSG... na al die negatieve verhalen... dat beloofd.
     
  14. Karo

    Karo Lid

    9 nov 2006
    97
    0
    0
    financial expert
    België
    Kop op Marisha! Heb hier ook al veel positieve verhalen gelezen hoor. Trek je daar maar aan op.

    Het doet soms echt goed om de zaken hier op t forum een beetje te volgen en te zien hoe meiden die al enkele jaren proberen zwanger te worden dat plots ook effectief zijn. Echt hoopgevend!

    Laat je even weten hoe het geweest is?
     
  15. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hey Karo,

    Zelf zo'n negatieve HSG en dan ben je mij nog een beetje aan het opbeuren... dat is pas lief van je!

    En idd, als je hier de topics een beetje volgt gebeurt het heel regelmatig dat meiden die al een hele tijd proberen eindelijk zwanger geraken dus ik ben er zeker van dat onze tijd ook nog komt...

    Met de vooruitgang van de wetenschap... wie weet steken ze binnenkort gewoon een baby in onze buik :D
     
  16. Karo

    Karo Lid

    9 nov 2006
    97
    0
    0
    financial expert
    België
    Haha,

    Uhm, toch liever niet. T is volgens mij al pijnlijk als het eruit komt, laat staan het er dan eerst nog eens insteken :)
     
  17. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Dag Karo,

    Het is vandaag donderdag en je hebt dus vandaag je gesprek... ik hoop dat het gesprek goed verloopt en dat je dus snel met IVF mag beginnen!

    Succes!
     
  18. Karo

    Karo Lid

    9 nov 2006
    97
    0
    0
    financial expert
    België
    Net de gyn. aan de lijn gehad en ze was zeer direct: ongetwijfeld IVF.

    Even goed ademgehaald en... we gaan er dus voor! Hubbie's zaad was ietsje beter, maar nog steeds niet om over naar huis te schrijven en een operatie aan mijn eileiders zagen ze niet zitten.

    Volgende week donderdag een afspraak bij de fertiliteitsdeskundige. Ben benieuwd en tegelijkertijd ook wel nieuwsgierig.

    Geen idee hoeveel afspraken er voorafgaan aan de effectieve start van het IVF-proces. Kan iemand hier meer over vertellen?
     
  19. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Heb geen idee maar ben heel blij voor jou dat je met IVF mag beginnen...

    Ik hoop dat er geen wachttijden zijn en dat je zo snel mogelijk erin kan vliegen. ;)
     
  20. Karo

    Karo Lid

    9 nov 2006
    97
    0
    0
    financial expert
    België
    @ Marisha: heb ik al gevraagd en er zijn idd geen wachttijden. Goed dat alles zo volgens mijn cyclus verloopt.

    Vindt het toch allemaal best wel spannend.

    Wordt ongetwijfeld vervolgd..
     

Deel Deze Pagina