Gordijnen babykamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door 077, 5 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 077

    077 Nieuw lid

    22 mei 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke gordijnen hebben jullie voor de babykamer gekocht en waar? Wij vinden dit erg moeilijk, zijn diverse zaken afgeweest maar zagen alleen wat wij meer "woonkamer"gordijnen vonden, of meer kleutergordijnen met Cars en prinsessen en zo.

    Wij zijn vooral op zoek naar grijze gordijnen met een werkje of zo. In ieder geval wat donkere met wat kleur. Wie heeft er leuke tips? Foto's zijn van harte welkom! Verder zou ik ook graag willen weten wat jullie voor gordijnen voor 1 raam kwijt waren.
     
  2. 123miesje

    123miesje Bekend lid

    5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier konden we ook niets vinden en heb toen bijpassende gordijnen bij het behang gekocht bij de schilder. Is wel een stuk duurder maar er is hier maar een heel klein raampje en ik had iemand die ze kon naaien. De lamp daarentegen vond ik bij Praxis voor een habbekrats.
     
  3. DJ Momo

    DJ Momo Fanatiek lid

    23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb de babykamer gordijnen bij de roobol vandaan. vond het ook heel moeilijk, want vaak idd schreeuwerig disney-karakter patroon. Maar nu hebben we toch échte kinder-gordijnen, zonder de schreeuwerigheid. Ze zijn van dik katoen, achtergrond kleur is wit, en er staan grote beesten (oa leeuw, zebra, giraf, krokodil, papagaai, olifant) op in sprekende, heldere kleuren (rood, groen, blauw, geel).
     
  4. charity2010

    charity2010 Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Mijn dochter heeft hele simpele maar rustige gordijnen van de Leenbakker. Beetje gebroken wit kleur en doe er zelf een roze lint om als ze open gaan. Lekker simpel maar wel rustig en toch leuk. Hou persoonlijk niet zo van die drukke gordijnen voor een baby.
     
  5. mamv1

    mamv1 Niet meer actief

    Ik hou zelf niet van die drukke gordijnen, maar ik heb de mijne(dikke aquablauwe) bij de leenbakker vandaan, en daar hingen wel van die gordijnen met een werkje
     
  6. luukske

    luukske VIP lid

    5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    heb de onze van de Kwantum, paars en verduisterend!!
    als je zo niks vindt, eventueel op de markt kijken, die hebben ook vaak veel soorten/kleuren/kwaliteit etc...
     
  7. SupernovA

    SupernovA Fanatiek lid

    27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    De Ikea heeft erg leuke stofjes, vind ik! Prijs / kwaliteit verhouding is ook erg goed, mooi stevig katoen voor 5 euro per meter.
     
  8. AnkeM

    AnkeM Fanatiek lid

    21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Heb stof gekocht, mijn moeder heeft er gordijnen van gemaakt, met verduisteringsstof erachter. Het zijn grijsblauwe gordijnen met kabouters, erg schattig! Stof was ongeveer 30 of 40 euro, als je dat laat maken bij een atelier ben je denk ik nog zo'n 30 a 40 euro kwijt voor het maken en de verduisteringsstof.
    Als je naar een interieurzaak gaat ben je ook zoiets kwijt denk ik.
     
  9. AnkeM

    AnkeM Fanatiek lid

    21 mei 2011
    2.278
    1
    0
  10. Beebiej

    Beebiej Actief lid

    2 mrt 2010
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vitrage, met als overgordijnen
    ook vitrage :D
     
  11. blondi

    blondi Fanatiek lid

    3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Cottonbaby ruit stof - Stof per meter - Villa uk

    Ik heb lila.
    Wel erg duur, deze stof en nog verduisteringstof erbij totaal 150 euro. Gelukkig ken ik mensen die erg handig zijn met de naaimachine anders had het op maat laten maken ook nog geld gekost.
    2x zo duur als de gordijnen beneden terwijl die raam dubbel zo groot is. ;)
     
  12. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij zijn voor een wit verduisterend rolgordijn gegaan en gewoons simpele roze gordijnen van Leen Bakker. Hebben expres niet voor een werkje gekozen omdat het behang al druk genoeg was
     
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.508
    8.358
    113
    Wij hadden gordijnen van de Kwantum. Fuchsia met verduisterende stof erachter. Ik heb geen idee meer hoe duur het was.

    Hema en V&D hebben ook mooie gordijnstoffen.
     
  14. ingrid130

    ingrid130 VIP lid

    14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Wij hebben simpele gordijnen van de kwantum, de oudste slaapt nu op onze oude kamer en daar hangen antraciet kleur gordijnen, de jongste heeft fel blauwe gordijnen en de baby heeft lime groene gordijnen. Passen bij de rest van de kamer maar zijn niet te druk.
     
  15. Tord

    Tord VIP lid

    26 okt 2009
    7.304
    298
    83
    Wat een mooi kamertje, Kaatje85!
    Wij moeten nog kijken, óf verduisterd rolgordijn en vitrage, óf verduisterende gordijnen. Ik wacht nog op inspiratie :D.
     
  16. Ingrid76

    Ingrid76 Actief lid

    5 jun 2010
    124
    1
    0
    NULL
    Gelderland
    Wij hebben ook gordijnen van de Kwantum.
    Kleur is grijs met zilvergrijs (in banen) en zijn verduisterend.
    We waren er 117,- voor kwijt, gemaakt en al.
     
  17. Natas79

    Natas79 Fanatiek lid

    28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Wij hebben groene gordijnen van de kwantum, voor een raam van 2.20 breed en 1.62 hoogte en waren 110 euro kwijt.
     
  18. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Wij hebben gekozen voor in-betweens omdat het kamertje vrij klein is (dan worden overgordijnen zo propperig) en er sowieso al een rolluik én een verduisterend rolgordijn hangen. De gordijnen zijn meer voor de gezelligheid, anders vind ik het zo kaal.

    Heb ze van de Hema, zo'n goeie E 60,- kamerhoog en 150 cm breed. Enkele plooi, aan een rail. Vind 't erg mooi geworden.
     
  19. Anna27

    Anna27 Fanatiek lid

    7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Wij hebben op het toekomstige babykamertje nu ook een wit verduisterend rolgordijn. Ik denk dat ik, als het kamertje straks klaar is, wil gaan kijken of er voor de gezelligheid nog iets overheen moet.
     
  20. soley

    soley Actief lid

    11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij hebben donkerbruine van de Ikea, van plafond tot vloer en van muur tot muur. Waren geloof ik iets van 35 euro, de roede iets van 15. Van die kant-en-klaar gordijnen met ringen zijn het.
    Ik hou ook niet van al te druk gedoe op de kinderkamer, de oranje muur en wagonlading knuffelbeesten doet al genoeg :)
     

Deel Deze Pagina