Gouden Tip tegen schimmel/kalknagels

Discussie in 'De lounge' gestart door Vitamientjuh, 19 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Heeft er iemand de gouden tip tegen schimmelnagels? Helaas kan ik geen pillen slikken en ik word langzaam aan gek van die lelijke nagels. Binnenkort is het weer sandalentijd, dus iemand dé tip voor mij?
    :D
     
  2. Rombely

    Rombely Niet meer actief

    Hier: niet meer zwanger zijn....:) week 4 dat ik zwanger was is het begonnen, kindje is nu 7,5 maand en het gaat vanzelf over. Ik snap er ook niks van (maar ben er zoooo blij mee). Als het echt hardnekkig is helt volgens mij alleen medicatie en ook daarbij schijnt het weer terug te kunnen komen; (.
     
  3. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Je kan ze laten laserpen. Mijn zusje laat het nu doen. Resultaat weet ik nog niet. Maar is de moeite om eens naar te kijken.
     
  4. Babystew

    Babystew Niet meer actief

    Hier hielp het alleen door 2 a 3 maanden antibiotica te slikken.. Je kan de pilletjes evt ook prakken en met vla eten of met water anders? En ze hebben ook antibiotica poeders.. maar weet niet of ze die ook hebben om langdurig te gebruiken.

    Hier is het (tot nu toe.. is nu een jaar of 5 geleden denk ik?) niet teruggekomen gelukkig. Het zat ook maar op 1 teennagel
     
  5. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Zwanger ben ik niet. Het is wel begonnen tijdens mijn zwangerschap en het word steeds erger helaas.

    Laseren? Wat kost dat en waar doet ze dat?

    Die pillen mag ik niet helaas.
     
  6. Onyx

    Onyx Bekend lid

    10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nagels behandelen met b.v. nailner pen

    Om te voorkomen is het raadzaam om thuis met blote voeten te lopen en na het douchen goed je tenen droog te maken.
    Koop ook goede schoenen die goed ventileren en laat ze niet langer aan dan nodig.
     
  7. Modra

    Modra Fanatiek lid

    24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Ik heb één keertje een schimmelnagel gehad op één van mijn teentjes. Die heb ik een tijd behandeld met een nailnerpen. Ik vond het echter wel wat agressief. Op een gegeven moment werd de huid eromheen echt geïrriteerd. Maar...Hij is daarna wel weggegroeid! Maar het was geen heel ernstige schimmelnagel, ik weet niet of het ook werkt voor wat hardnekkigere schimmelnagels. Succes iig, is vervelend!
     
  8. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik heb goede schoenen en draag ze ook niet langer dan nodig. Wel heb ik bijna altijd sokken aan omdat ik het altijd koud heb. Is het beter de sokken uit te laten? Of maken sokken niets uit?
     
  9. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Oh en bedankt allemaal voor de reacties! ;)
     
  10. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Volgens mij is dat laseren bij een pedicure en de ziektekostenverzekeraar vergoed bijna alles.
     
  11. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Bedankt! Ik ga het navragen bij de pedicure.
     
  12. Pluisje88

    Pluisje88 Niet meer actief

    Qua medicijnen kun je ook een zalf van de HA krijgen tegen kalknagels, mits deze niet te erg is. Van huis- tuin- en keukenmiddeltjes zou je teatree olie kunnen proberen, dit schijnt bij veel mensen heel goed te werken. Mengen met een beetje water en dan 2/3 keer per dag met een watje op je nagel smeren. Als het een milde kalknagel is kan hij binnen een week al weg zijn, is ie hardnekkiger kan het iets langer duren.

    Iets extremer (maar als niks anders werkt); je kunt de nagel ook laten verwijderen.

    Ik heb zelf al een tijd lang last van een kalknagel, hij wordt erger naarmate de winter op z'n einde loopt. In de zomer is ie beduidend minder of helemaal weg, ik denk omdat ik dan geen sokken/schoenen draag maar slippers en het dus meer ademt zeg maar.

    Nog een tip (die je denk ik zelf al wel zal weten): geen nagellak dragen op je nagels!
     
  13. Onyx

    Onyx Bekend lid

    10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja sokken kun je beter uitlaten. Schimmels houden van vochtige en warme omgeving, en dat kun je dus voorkomen om je sokken uit te doen.
     
  14. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Nagellak ben ik inderdaad mee gestopt. En ik heb idd het idee dat het in de winter erger is, komt denk ik door de sokken. Die laat ik voortaan uit, ook al heb ik het koud haha.

    Bedankt voor alle tips dames ;)
     
  15. Pluisjee

    Pluisjee Fanatiek lid

    15 mrt 2012
    4.592
    19
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik heb wel die pillen kuur gedaan meerdere keren zelfs maar wat is dat troep zeg en het komt gewoon weer terug. Heb echt van alles geprobeerd maar mij er nu bij neergelegd. Ga elke 6 weken in de winter en 4 weken in de zomer naar de pedicure en dan zie je er niks meer van ;)

    Heb ze overigens aan 1 voet , en die voet heeft ook eczeem. Andere voet is mooi geen kalknagels geen ezeem heel stom ;)
     
  16. Marihi

    Marihi Fanatiek lid

    3 dec 2012
    1.203
    506
    113
    Ik heb het laatst aan mn pedicure gevraagd (hele goeie schijnt) en zij zei dat al die dure middeltjes onnodig waren, AZIJN schijnt net zo goed of nog beter te helpen. Nagel deppen met azijn of wat in een pipetje doen en elke dag 1 of 2 x je nagel natmaken. Zelf doe ik nu vaak `s avonds een pleister waarvan ik het gaasje gedrenkt heb in azijn om m`n teen. Als ik het maar keurig doe zie ik na paar dagen al verschil, maar helaas ben ik erg gemakzuchtig in zulke dingen...:)
     
  17. Pluisje88

    Pluisje88 Niet meer actief

    Stom hé? Ik heb dat dus ook, 1 voet is echt de lelijkerd en de ander is zoals ik ze graag allebei zou hebben. Heb nooit begrepen waarom ik niet gezegend ben met 2 van die voeten ;)
     
  18. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.285
    7.842
    113
    Gelderland
    Azijn is idd een hele goede en ik gebruikte vicks vaporub. Mijn jongste zoontje heeft helaas op beide grote tenen een plekje zitten. Het wordt gelukkig niet erger maar die nageltjes zijn van baby af aan al een dingetje. Ik heb een fles azijn staan met watjes en als ik er aan denk smeer ik ze daarmee in. In de avonden smeer ik er vicks op. Ik denk dat als je een combi van beide doet zonder een dagje over te slaan het al gauw een stuk minder moet zijn.
    Een tijdje minder suiker eten moet ook goed helpen.. Succes!
     
  19. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Dit heb ik dus ook :). Wat doet de pedicure dan? Ik ben nu al een jaar niet geweest, maar ervoor ging ik wel eens om de 6 maanden, maar ik zag niet echt verschil wb de nagels (ik heb nu zo'n 4 jaar last van de schimmel).
     
  20. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Bedankt voor alle tips. Ik ga om te beginnen een afspraak bij de pedicure maken. Daarna ga ik 's ochtends en 's avonds mijn nagels met azijn deppen. Als dit niet helpt ga ik de vicks toevoegen en anders kijk ik verder. Welke azijn moet ik gebruiken?
     

Deel Deze Pagina