Graag nog een 3de of 4de kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lusie, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tezzz

    Tezzz VIP lid

    9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Bij ons vind iedereen het juist heel leuk dat we nou een derde verwachten. De enige opmerking die we meteen van iedereen krijgen is: past dat nog wel in jullie huis? :confused:
    :) komt gewoon omdat we er om bekend staan er nogal een rommeltje van te maken ;)

    Iedereen was blij verrast toen we het vertelden. Ze waren echt sprakeloos! Hadden het TOTAAL niet meer verwacht aangezien we een meid en een jongen hebben en de jongste alweer 4,5 is. Mijn ouders vinden het heel leuk, mijn schoonouders fantastisch! Mijn man is enig kind, dus dat ze 3 keer opa en oma worden hadden ze nooit durven dromen! Mijn ouders zijn wat gematigder, maar dat komt omdat mijn zwangerschappen lichamelijk zwaar zijn geweest en veel hebben gevergd van mijn lichaam (met name mijn rug). Die zullen pas opgelucht en blij zijn als de beeb geboren is. Maar ze vinden het wel heel leuk hoor. De hoop dat mijn broer ooit nog kinderen zal krijgen heeft m'n moeder een beetje opgegeven (mijn broer is hartstikke leuk, maar kan gewoon geen leuke vriendin vinden :( ), dus ze vond deze verrassing wel erg leuk!

    We krijgen dus eigenlijk alleen maar hele leuke dingen te horen! Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat mensen niet meer zo 'speciaal' reageren als bij de eerste en de tweede. De eerste was al speciaal omdat het onze eerste was. De tweede omdat het een jongetje bleek te zijn (en die hadden we tot dan toe nog niet in de familie). Wij hebben voor deze derde heel wat meer moeite moeten doen dan voor de eerste 2, dus voor ons is deze derde net zo speciaal als de eerste en de tweede. Maar voor buitenstaanders is het gewoon 'nog een kind'. Dat vind ik wel jammer :(
     
  2. Sabbe

    Sabbe Fanatiek lid

    7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    Ja wij hadden ook een meisje en dan een jongen (bij de tweede lieten veel mensen zich al niet meer zien). De derde (jongen) was van 'is het een ongelukje?' Zelfs mijn gyn zei dat. Niet dus, hij is SUPER gepland en gewenst. Net als de evt. vierde.
    Iedereen zei na de derde 'nu ga je toch stoppen?'
    Maar ach, wij zijn dol op kinderen, hebben plaats genoeg en ze hebben alles wat ze moeten dus...
     
  3. Tezzz

    Tezzz VIP lid

    9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Sabbe: :) wij noemen ons eerste wonder altijd 'onbewust gepland'. Sommigen noemen dat een ongelukje, maar als je al 9 jaar samen bent is het toch echt geen ongelukje meer als je opeens zwanger bent, toch? ;)
    Misschien dat mensen vinden dat de kids te snel op elkaar zijn? Dat had ik zelf wel heel sterk. Onze zoon is een behoorlijke druktemaker, dus wij hebben bewust wat langer gewacht voor we aan een derde wilden beginnen. Ook om de financiën wat beter te spreiden trouwens. Ik moet zeggen dat ik iemand ken die nu ook 4 kids heeft en dat ik bij de derde ook al zei: gut, nou ALWEER zwanger? Maar dat had echt te maken met dat ze de kids zo kort op elkaar kreeg. Jij hebt ze ook wel kort op elkaar geloof ik he? Dat zag ik dus echt niet zitten. Tussen mijn oudste 2 zit 2 jaar verschil en ik heb het een bult werk gevonden toen ze kleiner waren hoor! Ik baalde er ook van dat ik voor mijn idee niet zo veel heb kunnen genieten van de baby-tijd van de jongste. En die ideëen projecteer je dan natuurlijk op anderen. Dus misschien dat die opmerkingen daar vandaan komen?
     
  4. Sabbe

    Sabbe Fanatiek lid

    7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    JA en wss ook, langs mannetjes kant zijn ze allemaal klaar met kids en zo en met heel andere dingen bezig.

    Mijn schatjes zijn 3,5 - bijna 2 en 6 maand. We hebben verschillende redenen om ze zo kort op elkaar te hebben. En ik moet zeggen, het is druk, maar zaaaaaaaalig!
     
  5. Tezzz

    Tezzz VIP lid

    9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Sabbe: nadeel is wel, dat je ze ook binnen een hele korte periode allemaal kwijt bent aan de basisschool :(
    (Ik weet waar ik het over heb...'t is hier errug rustig nou! :( )
     
  6. Sabbe

    Sabbe Fanatiek lid

    7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    ja is waar. Laura zit nu het tweede jaar in de eerste kleuterklas en ik mis haar nu al :)

    Maar wij hebben ze snel op elkaar vanwege medische probleempjes en leeftijd van m'n mannetje.
     
  7. Tezzz

    Tezzz VIP lid

    9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    was bij die vrouw waar ik het net over had ook het geval. Haar man was al een stuk ouder. (haar 2 jongste kids blijken nu trouwens ook een lichte vorm van autisme te hebben)
     
  8. Sabbe

    Sabbe Fanatiek lid

    7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    komen hier eigenlijk nog meer mensen?
    Het is erg jammer dat je niet eens kan 'kletsen' met 'gelijkgestemde zielen' ;)
    Niet erg veel mensen met een grote kinderwens?

    Fijne dag allemaal!

    Grts
     
  9. mickey12

    mickey12 Lid

    29 sep 2008
    56
    0
    0
    Horecamedewerkster
    Sittard
    Hallo,

    Ik wil me hier ook even bijvoegen,lijkt me wel leuk om met mensen te kletsen die hetzelfde denken als wij!

    Wij hebben 2 zoons van 17 en 13 jaar oud,na lang dubben over het wel of niet een derde kindje zijn we er augustus dit jaar eindelijk uitgekomen,en zitten we nu in de tweede ronde voor een derde beebje. We verwachten héél veel negatieve reactie's,vooral gezien de leeftijd van onze andere 2 kids....ik zie daar wel een beetje tegenop hoor,lijkt me niet echt bevordelijk voor ons eigen geluk als het zover is,we proberen ons er niets van aan te trekken want het is uiteindelijk onze keus....maar toch....

    Maar goed,we gaan ervoor,en zien wel wat de toekomst ons brengt...hopelijk valt het allemaal mee...

    Liefs Mickey.
     
  10. nanny

    nanny Fanatiek lid

    24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    Welkom Mickey,

    Nou heerlijk toch een kleine erbij, Plus je hebt alle tijd voor de derde want de eerste twee doen praktisch d'r eigen. Vind het ook altijd vervelend die reacties maar ach. Laten wij maar de wijste zijn ;).

    Je zit weer vol in de spanning van het testen das erg he. Is bij de derde net zo erg als bij de eerste vind ik.

    grtjs Nanny.
     
  11. cate

    cate Actief lid

    25 aug 2006
    133
    0
    0
    de haan belgie
    ahha, ik wil er ook wel bij hoor! Heb al 2 fantastische kinderen (meisje en een jongen) en gaan in januari beginnen voor een 3de! Kan echt niet meer wachten! Het begint echt weer te kriebelen! Het is nog maar 13 weken en die lijken wel heel erg traag te gaan, maar enfin .... Mickey, vindt het eigenlijk wel super dat je voor een 3de gaat! 2 grote kinderen, kunnen al hun plan trekken(maar kan je ook een goed gesprek mee aangaan) en dan een baby om te knuffelen! Je zult je echt geen moment vervelen, lijkt me geweldig!

    Cate
     
  12. Sabbe

    Sabbe Fanatiek lid

    7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    leuk :) toch nog wat mensen erbij :)

    en laat je niet gek maken ;) 3 kids is fantastisch!

    grts
     
  13. mickey12

    mickey12 Lid

    29 sep 2008
    56
    0
    0
    Horecamedewerkster
    Sittard
    Dankjewel voor jullie welkom!

    Erg leuk om te lezen hoe jullie erover denken.
    Het is inderdaad de derde,maar qua gevoel toch wel een beetje de eerste,dat komt door het grote leeftijdsverschil,de twee andere gaan toch zo'n beetje hun eigen gangetje hoor,hebben veel vriendjes,en zijn veel met hun eigen bezig,wat ook normaal is op die leeftijd,dus tijd om te knuffelen heb ik in overvloed hahaha....jammer is alleen dat de kids geen baby erbij willen,ze vinden het vreselijk :(

    Wat de spanning om het testen betreft,dat valt bij mij wel mee hoor,ik begin echt pas een beetje zenuwachtig te worden als ik een dag of 2 te laat ben,eerder heb ik ook geen behoefte om te testen. Ik las dat veel mensen dat hier wel hebben,ik heb bij de eerste 2 pas een week na mijn nod dag een test gedaan...hahahaha.....dus wat spanning betreft valt het hier gelukkig reuze mee ;)

    Liefs Mickey.
     
  14. Sabbe

    Sabbe Fanatiek lid

    7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen allemaal!

    alles kits hier

    Meiden, ik heb JESSEboy voor de laatste keer opgegeven voor 'n wedstrijdje Dus willen jullie allemaal stemmen op http://www.babyenkind.nl/bvdm/index.php op JESSE. Wel effe zoeken waar hij staat. Gewoon stemmen en daarna bevestiging via e-mail. Enneuh... Je mag elke dag stemmen

    Fijne dag allemaal!
     
  15. mickey12

    mickey12 Lid

    29 sep 2008
    56
    0
    0
    Horecamedewerkster
    Sittard
    Done! ;)

    Wat een mooie ogen heeft ie trouwens! Waauuwwwww!

    Liefs Mickey
     
  16. Sabbe

    Sabbe Fanatiek lid

    7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    bedankt ze. En ja mooi hè :) :oops:
     
  17. diaantje17

    diaantje17 VIP lid

    21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Ook hier gestemd ! ;) ..prachtig mannetje hoor!
     
  18. diaantje17

    diaantje17 VIP lid

    21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Hey wat leuk nog iemand met kids die wat ouder zijn..die van mij zijn 11 en 13 ...lekker laten lullen hoor...komt allemaal goed..
    En Wat de reacties van de kids betreft...onze oudste liep eerst niet over van enthousiasme...meer om het feit dat wij " HET " deden ieuwwwwww ihihiih..(had meer zoiets van ..ja als jullie dat graag willen....best..).toen dat eenmaal bezonken was vond hij het wel gaaf, maar nog niet op school...vertelde er alleen maar over als er daadwerkelijk naar gevraagd werd..naarmate de zwangerschap vorderde werd hij steeds meer enthousiaster en toen Meagan eenmaal geboren was was hij en nog er niet vanaf teslaan...het is heerlijk om tezien..maakt foto's van haar op zijn telefoon en ook op zijn hyves staat hij tepronken met z'n kleine zusje..

    Komt allemaal goed meis!, hoop dat je gauw een vette roze test hebt!
     
  19. diaantje17

    diaantje17 VIP lid

    21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Ja vond ik nou ook eigenlijk -zei ze iets wat schuldig - ...de jongens kwamen vrij snel achter elkaar en ik was toen ook best jong ..bijna 21 ...
    Merk dat ik met deze zwangerschap er intenser van genoten heb (de leeftijd wellicht?)..alle kwaaltjes vond ik heerlijk..nouja...soms niet ....maar over het algemeen was dit de mooiste zwangerschap die ik gehad heb....en nu alle tijd om nog eens extra tegenieten van onze meid...als iedereen thuis is is het dringen voor de box hoor wie haar het eerste op schoot heeft..dat beloofd nog wat hahahah
     
  20. mickey12

    mickey12 Lid

    29 sep 2008
    56
    0
    0
    Horecamedewerkster
    Sittard
    Hoi Diaantje,

    Inderdaad heel leuk om te lezen dat er bij jullie ook wel een aardig leeftijdsverschil in zit,doordat het zo lang geleden is lijkt alles weer zo nieuw he....hihi....het heeft wel wat vind ik hoor.
    Fijn dat jou kids de kleine zo goed accepteren en er blij mee zijn,dat zal hier niet gebeuren hoor,die illusie maak ik me dus echt niet,de kids zijn er gewoon radicaal tegen,zo erg dat we zelfs getwijfeld hebben of we nog wel voor een derde moesten gaan......we gaan er wel voor,gewoon omdat we zoiets hebben van, dit beslissen de kinderen toch zeker niet voor ons....za gaan hun eigen gangetje en zullen dat ook blijven doen,met of zonder baby....of ben ik nu egoistisch?

    Ik denk dat ik ook veel meer kan genieten nu hoor,en dat heeft zeer zeker met de leeftijd te maken daar ben ik van overtuigd. Maarja eerst maar eens zwanger worden nog hier,want als je ouder bent kan dat nog wel eens heel lang gaan duren,ivm veminderde vruchtbaarheid....hoelang heb jij erover gedaan?

    En nu ga ik naar mijn bedje toe,want ik ben hondsberoerd,ben bang dat ik een gripe onder de leden heb....hoop het niet,want ik kan het me niet permiteren op mijn werk eigenlijk....

    Wel jammer dat het hier zo stil is,hopelijk gaan weer wat meer meiden schrijven!

    Liefs Mickey.
     

Deel Deze Pagina