Gravitamon!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jenny, 25 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hallo,
    Ik heb even een vraagje. Ik slik nu foliumzuur. Dat mag tot de 8 weken. Ik had van de week een potje gravitamon gekocht. tot wanneer mag je die doorslikken? Hoe ik het gelezen had denk ik de gehele zwangerschap, maar daar zit ook foliumzuur in dus nu weet ik het niet meer. Weet iemand hier iets meer van? Alvast bedankt, Jenny
     
  2. jacqueline

    8 mei 2005
    12
    0
    0
    hoi Jenny

    Mijn arts in het ziekenhuis zei tegen mij dat ik dat moest gaan slikken als ik moest stoppen met de pillen voor folimzuur. dus dat heb ik gedaan en sinds dien voel ik me stukken beter
    veel geluk verder met je zwangerschap
    groetjes Jacqueline
     
  3. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    Hoi Jenny,

    Ik ben direct na de periode dat foliumzuur moet slikken begonnen met Gravitamon. Ik ben er erg van opgeknapt.
    Volgens mij is het beter om geen foliumzuur en Gravitamon te slikken. Dat is een beetje veel.

    Groetjes,
    Lotte
     
  4. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hoi, bedankt voor jullie antwoorden. ik had het dan toch goed gedaan. ben met de 8 weken gestopt met het foliumzuur en begonnen met de gravitamon. Groetjes jenny
     
  5. joyzes

    joyzes Lid

    5 okt 2005
    11
    0
    0
    midden-limburg
    het wordt zelfs aangeraden om al beginnen te slikken als je aan het proberen bent om zwanger te raken, en het is ook niet slecht om gewoon door te slikken voor het potje op te krijgen na de zwangerschap, er zit immers alles in wat je nodig hebt, handig met borstvoeding....;)
     
  6. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    foliumzuur word aangereden wanneer je zwanger wilt worden.
    Gravitamon pas tijdens de zwangerschap naar mijn weten.
    Slik je nu al gravitamon dan Jenny?

    groetjes
     
  7. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Mag nu ook al Jolan hihi. Staat op het potje! ;)
     
  8. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Jullie weten dan ook vast wel tot wanneer je foliumzuur moet slikken. En dan overstappen naar Gravitamon.
     
  9. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    ach hihi ik weet het niet meer hoor Natas!!
    hihi het is alweer drie en half jaar geleden denk ik als ik reken vanaf begin van mijn zwangerschap.
    En ik keek nooit om naar die dingen......krijg ze echt niet door mijn keel, en zon apparaatje waarmee je die dingen kapot kan draaien en het poeder in water mag opdrinken......bleh nee werkt niet.
    Ik hoop dat die tabletten intussen wat kleiner geworden zijn hahaha!!!

    groetjes
     
  10. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    He jolanda, dat was een bericht van mij toen ik nog zwanger was. ik was toen met 8 weken zwangerschap overgestapt van foliumzuur op gravitamon. Nu slik ik weer foliumzuur nu ik weer probeer zwanger te worden.
    Groetjes
     
  11. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Stom van me Jenny
    Ik heb niet naar de datum gekeken en dus ook niet gezien dat het al een tijdje geleden was dat je dit bericht had geplaatst.


    Stom van me sorrie

    Groetjes
     
  12. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Geeft niets hor, je kan je snel vergist hebben.
    Liefs Jenny
     
  13. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    eigenlijk was het mouschy die op het oudere bericht had gereageerd. ;)

    Maar dat is maakt niks uit toch? andere/nieuwe mensen op het forum kunnen weer wat aan deze informatie hebben.
    Of je moet het vervelend vinden om te lezen, dan halen we het natuurlijk voor je weg.
     
  14. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Nee hor, zo is het leven!Het mag er gewoon blijven. Zoals jij al zegt andere kunnen er wat aan hebben. De miskraam die ik heb gehad hoort bij mij en mijn leven!
    Groetjes
     
  15. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    gelukkig dat je er zo overdenkt. ik zou niet willen dat je je er rot bij zou voelen.
     
  16. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Liefs dat je er aan denkt, maar ik voel me er niet rot bij. Ik wil mijn miskraam een plaats geven maar zeker niet vergeten. mijn volgende zwangerschap (hopelijk komt die een keer) zal er zeker anders door zijn.
    Groetjes
     
  17. Syrah

    Syrah Lid

    11 okt 2005
    23
    0
    0
    ff een vraagje over de gravitamon.
    Ik slik nu alleen extra hoge vit.c (om blaasontsteking tegen te gaan) omdat ik niet zo'n groente eter ben,maar verder eet ik netjes de schijf van 5 zeg maar. Moet je dan ook nog die gravitamon slikken?

    xx Syr
     
  18. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
  19. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik slik een multivitamine van Solgar voor vrouwen die zwanger willen worden/zwanger zijn. Dit is een natuurlijke vitamine en geen synthetische zoals gravitamon. Deze vitamine zou - is mij verteld- beter worden opgenomen door je lichaam.

    Wat ik wel handig vind is dat de vitamine voldoende foliumzuur bevat voor als je zwanger wilt worden (zoals ik) en daarna tijdens de zwangerschap ook kan en mag worden gebruikt.

    Pim
     
  20. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Heet het toevallig Prenatal?
    Die werd mij namelijk aanbevolen door de drogist omdat er idd geen synthetische stoffen in zitten

    Ik heb nu een kruidvat merk gekocht.
    Ik heb het vergeleken met gravitamon, en er zit ongeveer hetzelfde in, en van sommige vitamines zelfs een iets hogere dosis. En dat voor maar 4 euro voor 90 tabletten.

    Hebben meer mensen deze vitaminen??
     

Deel Deze Pagina