Chamydia en buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Satyra, 21 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Satyra

    Satyra Lid

    19 sep 2005
    35
    0
    0
    Alkmaar
    Doordat ik in dit prille begin van mijn zwangerschap het hele internet afstruin naar informatie zit ik mezelf misschien alleen maar op stang te jagen maar goed....
    Niet heel lang geleden (in het voorjaar) ben ik behandeld voor de SOA Chlamydia. Mijn vriend en ik zijn nu ruim een jaar samen, en ik kan het alleen van hem gekregen hebben; het sluimerde dus al een tijd.
    Nu heb ik op meerdere websites gelezen dat chlamydia de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap aanzienlijk verhoogd!

    Ik weet dat dit wel heel persoonlijk is... maar zijn er onder jullie mensen die gewoon zwanger zijn (geweest) ondanks de chlamydia... kweet nu al dat ik slapeloze nachten ga krijgen tot de 12 weken grens bereikt is!!

    Liefs,

    Satyra
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik weet er verder niks over dit onderwerp
    maar zou je niet om een vroege echo kunnen vragen aan de gyn met het oog op dit? dan kunnen ze gelijk zien of het buiten je baarmoeder is.

    groetjes
     
  3. Satyra

    Satyra Lid

    19 sep 2005
    35
    0
    0
    Alkmaar
    Dat is dus één van de lastige bijkomstigheden; dit is mijn eerste zwangerschap en ik heb geen idee hoe het allemaal werkt. Ben bijvoorbeeld nog nooit bij een gynacoloog geweest! Kun je dat zomaar vragen?
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik zou de huisarts even bellen en je verhaal voorleggen. Hij/zij zou je door kunnen verwijzen naar een Gyn.

    Geeft toch niks, we zijn er om elkaar te helpen :D

    succes!
     
  5. Satyra

    Satyra Lid

    19 sep 2005
    35
    0
    0
    Alkmaar
  6. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik zou het ook gewoon even vragen. Zij kunnen je meer duidelijkheid geven. Succes ermee, groetjes
     

Deel Deze Pagina