Groeiachterstand? 20 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Juun012, 25 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dominique00

    30 nov 2017
    94
    93
    18
    Vrouw
    Trouwens Juun, je bent nu al 27 weken zwanger zie ik. Op hoeveel gram schatten ze jouw kindje al? Want hij is wel levensvatbaar al denk ik?
     
  2. Dominique00

    30 nov 2017
    94
    93
    18
    Vrouw
    Vanmorgen weer een afspraak gehad in het zkh. Een doppler en een groei meting gehad. Beiden waren goed. Placenta werkt nog prima, en baby heeft het goed naar zijn zin. En de baby was heel goed gegroeid! Hij wordt nu geschat op 471 gram (blijft klein, maar hartstikke goed gegroeid al) en we zien zelfs dat hij de groei een beetje aan het inhalen is! Nu is het weer hopen dat hij over 2 weken dit vol heeft gehouden. We wachten af op het moment dat hij gaat afbuigen/stagneren, maar wellicht duurt dit langer dan we dachten! Enige zorgenpunt nu is mijn bloeddruk. Deze was te hoog vandaag, dus eigenlijk tijd voor sterkere medicijnen. Maar omdat mijn eigen metingen thuis en op het werk wel lager zijn, gaf ze het nog een 'kans'. Ik moet wel echt bellen als hij de gestelde limiet bereikt. Want anders heb ik zelfs kans opgenomen te worden als hij daar overheen gaat. Dus: rustig aan blijven doen!
     
  3. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Wauw wat fijn dat de groei goed gaat. Wie weet voldragen je gewoon de zwangerschap mits jouw bloeddruk goed blijft. Bij enige geringste symptomen aan de bel trekken. Liever een keer teveel bellen
     
    Dominique00 vindt dit leuk.
  4. Dominique00

    30 nov 2017
    94
    93
    18
    Vrouw
    Vandaag weer een groeiecho gehad. Placenta werkt nog steeds prima. Baby was weer goed gegroeid zelfs weer wat ingehaald! Hij wordt nu geschat op 664 gram met precies 26 weken. Ook bloeddruk nog steeds binnen de perken. Dus allemaal positief! Enig punt was dat de bovenbeentjes achterlopen op de rest van het lijfje. Dus ze willen nu over 2 weken alle botjes goed meten om eventueel een skeletafwijking uit te sluiten. Want de oorzaak is dus ws niet de placenta, daar werkt hij te goed voor. Dus... wat is de oorzaak dan? We worden eerlijk gezegd wel een beetje moe van al die echo's. Het lijkt wel of ze elke keer weer 'iets' willen vinden. Laat ons gewoon genieten nu...
     
  5. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Heb je niet gewoon een kleinere baby...? Welke P-lijn zit ie?
     
    Dominique00 vindt dit leuk.
  6. Dominique00

    30 nov 2017
    94
    93
    18
    Vrouw
    Dat vroeg ik ook idd. En dat kan het ook gewoon zijn...

    Hij zit steeds ver onder de P3 lijn dus echt wel extreem. Maar nu is hij dus een beetje aan het inhalen. Met buikje zit hij zelfs nu binnen de P3 en met de rest er tegenaan nu
     
  7. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ah ja, da's wel heel laag. Maar als hij nu aan het inhalen is, wie weet waar hij dan nog eindigt! Had hier met 25 nog wat een gemiddelde P40 en 861gr oid.

    Als hij nu maar gestaag blijft groeien <3
     
  8. Dominique00

    30 nov 2017
    94
    93
    18
    Vrouw
    Als hij de hele zwangerschap ongeveer 2 weken achter loopt vind ik het ook prima :thumup:
     
  9. Dominique00

    30 nov 2017
    94
    93
    18
    Vrouw
    maar 25 weken en 861 gram? dat is toch groot??
     
  10. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ja, ik snap dat ook niet zo goed. Ze heeft wel heel lange benen, en ik denk dat dat wat vertekent of zo... Heb eens gelezen dat ze veel naar de benen kijken om gewicht te schatten?! Verder ook geen verstand van, maar zou allicht ook (deels) verklaren waarom jouw baby zoveel lager is met kortere benen?

    Weet het niet hoor.
     
  11. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Als dat gewoon zijn eigen lijn is, is dat toch ook helemaal goed lijkt me?

    Is het eigenlijk een hij?
     
  12. Dominique00

    30 nov 2017
    94
    93
    18
    Vrouw
    Ja, dat zou het dan ook weer verklaren ja, kleinere benen dus lager gewicht.. ik hoor ook zoveel verhalen over korte beentjes en dat het dan uiteindelijk allemaal wel meevalt!

    Ja, het is een HIJ! Vriend = megatrots!
     
  13. Niennientje

    Niennientje Niet meer actief

    Zoontje zou ook korte bovenbenen hebben. Op 4 echo’s een P7, P9, P18 en P11. Op het laatst een echo bij gynaecoloog gehad voor wat anders en daar was het bijgetrokken naar P63. Dus het kan zomaar ineens bijtrekken, of de meting was gewoon anders, tja ik zal het nooit weten haha.
    Heb mij er wel druk om gemaakt, maar mijn zoontje is kerngezond.
    Ik denk wel dat hij in verhouding wat kortere benen heeft en een langere rug. Shirtjes zijn snel kort en broekjes snel lang.
    Die verhoudingen heeft mijn man ook, misschien een van jullie ook wel?

    Hij was trouwens absoluut niet klein. 3920gram en 55cm bij 39 weken.

    Weet je ook op welke P de benen zitten? Hier hadden ze pas vervolg onderzoek gedaan als het onder de P2,3 zou zitten. En zelfs dan is er vaak niets aan de hand is mij verteld.

    Hopelijk helpt mijn bericht.
     
    Dominique00 vindt dit leuk.
  14. Dominique00

    30 nov 2017
    94
    93
    18
    Vrouw
    Bedankt voor je bericht. Dat stelt idd gerust. De beentjes zitten onder de P3, net zoals het hoofdje en buikje. Nu is de rest een beetje aan het bijtrekken, maar de beentjes blijven vooralsnog onder de P3.
     
  15. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Gefeliciteerd!
     
    Dominique00 vindt dit leuk.
  16. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik heb vanaf de ca 21 weken alleen maar op p 3 gezeten en ca 10-14 dagen achterstand
     
  17. Dominique00

    30 nov 2017
    94
    93
    18
    Vrouw
    En hoe is het afgelopen? Geen afwijkingen etc?
     
  18. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Nee tot nu toe niets aan de hand. Geboren met 41 weken. Bevalling is wel ingeleid vanwege de groei achterstand. Had een wat moeilijke start maar tnt gaat het goed. Was 46 cm en 2790 gram. Laatst bij cb was hij 88 cm en 11kg. Geen vetspekkie maar wel en heerlijk kind die het prima doet
     
    flinterke en Dominique00 vinden dit leuk.
  19. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Met de 20 weken echo ook hoofdje en buikje kleiner (1a2 weken) en benen bijna 2 weken vooruit.
    Met 30.1 een groei echo gehad en weer hetzelfde verhaal. Ze zit rond de p5 met buik en hoofdje en benen p90
    Verloskundige maakt zich niet druk want ze blijft zo groeien. Over 4 weken nog een Groeiecho dus ben benieuwd of ze nog steeds d'r eigen lijntje volgt.
     
  20. Dominique00

    30 nov 2017
    94
    93
    18
    Vrouw
    Hoi hoi, dus ze zeggen niks over het buikje rond p5? bij mij zeggen ze juist teveel en dat maakt zo ongerust en onzeker... alsof ons kindje straks helemaal mismaakt eruit komt ofzo... Volgende week gaan ze alle botjes uitgebreid meten. Kijken of ze nog meer afwijkende metingen hebben. Zo ja, dan willen ze misschien testen op skeletdysplasie. Maar de kans dat de baby dat niet heeft is groter, en anders heb je nog wel 1000 vormen dus hoeft helemaal niet ernstig te zijn. Het is sowiezo geen dwerggroei oid dat kunnen ze al uitsluiten. Ben wel een beetje klaar eerlijk gezegd met al die echo's en onderzoeken! Het wordt gewoon ons mooie gezonde misschien beetje kleine ventje! ;)
     

Deel Deze Pagina