Groeiachterstand baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door spotlight, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spotlight

    spotlight Actief lid

    18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Lieve veroskundigen,

    Ik heb net de pretecho gehad. Ik ben nu 28 weken. Het hoofdje van de baby lag op 27 weken, het buikje op 26 weken en 1 dag (13 dagen achter) en het bovenbeen op 25 weken en 6 dagen (15 dagen achter). De baby woog 903 gram.

    Nu gaat de echoscopiste dit aan mijn vk doorgeven omdat het onder de ondergrens zat.

    Ik moet erbij zeggen dat ikzelf op de uitgerekende datum geboren ben en 4,5 pond woog. Mijn man woog bij de geboorte 4 pond en we zijn beide klein (ik 1.60 en mijn man 1.70)

    1. Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken? (dacht zelf van niet, maar ben benieuwd of jullie een groeiecho zouden adviseren)

    2. Is het misschien verstandiger om dan toch 6 weken vantevoren met verlof te gaan ipv 4 weken van te voren? Zodat de kleine nog een groeispurtje kan maken?



    Alvast bedankt voor jullie antwoord!
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Spotlight,

    het is goed dat de echoscopiste het doorgeeft aan de vk, want zij mag geen medische conclusies trekken. Als jullie allebei klein zijn, is het niet logisch dat je een 8 ponder krijgt inderdaad. Toch is het goed om de groei goed in de gaten te houden. Sommige kindjes zijn gewoon klein, maar we willen dan wel weten of het wel zijn eigen lijn groeit of af gaat buigen en dus minder snel groeit dna voorheen. Ik zou me dus zeker nog niet druk maken, maar ik denk wel dat het verstandig is om 6 wkn van tevoren te stoppen, want met rust geef je je kleintje wel alle mogelijkheid om maximaal te groeien, want de groei loopt wel aardig onder het gemiddelde als er goed gemeten is. (niet té klein, maar wel klein)

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina