Groeiecho ivm hoge baarmoeder

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Anniek88, 12 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.541
    113
    Vrouw
    gisteravond controle gehad bij de verloskundige. Alles goed maar ze vond mijn baarmoederhoogte aan de hoge kant. Advies dus een groeiecho.
    Die heb ik voor vrijdag gepland.
    Bij de 20 weken echo lag het buikje van de baby als iets voor op groei. Hoofdje juist wat slank en benen normaal.
    Weet niet zo goed of ik me er echt druk om moet maken. De baby beweegt prachtig, ik heb aangepast werk gekregen sinds de controles dus veel meer rust. Kan gewoon mijn bouw zijn toch?
    Iemand ervaring mee?
     
  2. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Je bent nu rond de 26 , 27 weken zwanger? Volgens mij is het dan toch heel normaal dat je bm erg hoog zit?

    Tijdens de 20 weken echo zat ze bij mij ook rond de navel en daarna met 24 weken er boven. Nu drukt ze zelfs op mn maag maar volgens mij hoef jij je niet zo een zorgen te maken hoor. Ik denk inderdaad je bouw.
     
  3. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Mijn baarmoeder is ook aan de hoge kant en dat is inderdaad gewoon de manier waarop ik draag. Ook deze zwangerschap zit de kleine nog steeds tegen mijn ribben aan terwijl hij al is ingedaald.

    Maar ik heb ook een kindje wat voor ligt op groei met hoofdje en buikje en heb daar ook een stuk of 4 groeiecho's voor gehad waar niets is uitgekomen. Als je 20 weken echo gewoon normaal was, heb je echt niets om je druk over te maken. Misschien dat ze je nog een glucosetest willen laten doen om zwangerschapsdiabetes uit te sluiten. Maar sommige baby's lopen nu eenmaal iets voor qua groei.
     
  4. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.541
    113
    Vrouw
    Ik ben vandaag inderdaad 27+2 weken zwanger.
    Bedankt voor de reacties :). Ik denk dat voorlopen wellicht ook een minder probleem is dan achterlopen.
     
  5. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ik heb rond hetzelfde termijn ook een groeiecho gehad omdat ze dachten dat de kleine erg groot was aan de hand van de ligging van mijn baarmoeder op dat moment. Ons mannetje was zelfs iets kleiner dat gemiddeld, 2 weken later weer een groei echo gehad om te vergelijken en meneer is gewoon gemiddeld. Niets aan het handje dus.
    Ik zou me als ik jou was ook niet druk maken, je kan er toch niets aan veranderen. ;)
     
  6. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Mijn baarmoeder kwam volgens mijn verloskundige juist te laag uit, uit de groeiecho bleek dat zoonlief licht voorliep... Het kan dus beide :roflmao: Zolang het niet nodig is, zou ik me geen zorgen maken en lekker genieten van de extra echo :)
     
  7. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Mijn baarmoeder was met 24 weken al ver boven mijn navel te vinden.:roflmao:
    Vandaag toevallig een echo gehad, de echoscopist voelde tot waar mijn baarmoeder zat ( kindje is nogal aan de grote kant maar de buik - ik draag naar binnen- ziet er daardoor best klein uit, naja nogal klein)Buiten dat kan de baarmoeder niet meer hoger ( die zit al minimaal 3 weken tegen mijn maag aan) ze stond er zelf van te kijken maar het was helemaal prima!:D
     
  8. mams1

    mams1 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Bij ons kijken ze daar niet meer naar. Ik ben heel klein dus dan is je buik oppervlakte ook kleiner waardoor het logisch is dat de baarmoeder hoog is
     
  9. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.541
    113
    Vrouw
    Onze groeiecho was goed, baby wordt nu geschat op 1200 gram. Qua formaat gemiddeld 28+1 dus 3 dagen voor. Vruchtwater ook volkomen normaal. Dus opgelucht :).
     
    Ocean83 vindt dit leuk.
  10. gemini020

    gemini020 Actief lid

    28 sep 2014
    444
    57
    28
    Ik ben ook klein maar mijn baarmoeder was juist altijd te laag, aan het eind liep mn buik 6 weken achter terwijl baby groter dan gemiddeld is (en ook op de extra groeiecho's was). Moet zeggen dat ik dat ook nog steeds niet snap, jouw versie klinkt logischer.
     
  11. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.070
    113
    Bij mijn eerste ook gehad, baarmoeder paste bij zwangerschap die 4 wkn langer was dan ik daadwerkelijk was. Bleek veroorzaakt door een groot kind ;). Ze hebben daarna groei in gaten gehouden met echo's en bij geboorte was hij idd p95. Groot dus. Maar bevalling ging heel snel en soepel.

    Bij tweede en derde kreeg ik automatisch groeiecho's vanwege de eerste, dus hebben ze nooit zoveel bijzonders meer over de hoogte van baarmoeder gezegd, behalve dan dat er duidelijke groei waarneembaar moest zijn. De andere 2 waren ook 'gewoon' grote kindjes.
     

Deel Deze Pagina