Advies gevraagd

Discussie in 'Voeding' gestart door manonenemma, 5 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manonenemma

    manonenemma Actief lid

    8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraagje. Mijn dochterje is nu 4 maanden, en we mogen nu, in overleg met het CB, van 5 naar 4 flesjes. We merkte nl de laatste dagen dat ze gewoon genoeg had van de flesjes,en steeds vaker er mee ging tutten en spelen en niet meer leeg dronk.
    Nou is dat overdag geen probleem, maar het laatste flesje was altijd om 24.00, daarvoor maakte we haar wakker, en die mag nu dus om ongeveer 20.30. Dus dan zou haar schema worden:
    7.00/7.30, 12.00/12.30, 17.00/17.30, 20.30
    en dan flesjes van 180+6 of 210+7 (even aankijken hoeveel ze nu nog laat staan)
    Maar gisteravond was het om 20.30 dus een drama. Dochter oververmoeid, huilen en niet willen drinken, dus zonder flesje op bed gelegd, waar ze als een blok in slaap viel,en alsnog om 24.00 wakker gemaakt (met huilen natuurlijk) maar wel flesje leeg en weer verder geslapen.
    Hoe kan ik nu het beste afbouwen qua tijd 24.00 naar 20.30? Normaal lag ze om 20.30 op bed,nu moet ze nog wakker blijven voor dat flesje...
     
  2. manonenemma

    manonenemma Actief lid

    8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohja, vergeet nog, we beginnen nu ook voorzichtig aan met tussendoor hapjes te introduceren,maar dat zijn echt alleen nog maar nipjes van de lepel,dus nog geen maagvullingen...
     
  3. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Als je kijkt naar de tijd tussen die andere flessen, is dat steeds ongeveer 5 uur. Die laatste zou je ineens na 3 uur (of minder) al geven. M.i. logisch dus, dat ze daar dan nog niet aan toe is.
    Ik zou haar gewoon lekker naar bed brengen na die fles van 17.00 uur (niet meteen, natuurlijk, maar als ze moe is) en dan kijken of ze er zelf voor wakker wordt. Gewoon even zien wat er gebeurt. Hier regelde het zich in een paar dagen vanzelf.
     
  4. manonenemma

    manonenemma Actief lid

    8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mmm, ja klinkt logisch eigenlijk...We gaan dat vanavond maar gewoon eens proberen...
    Maar wat nou als ze zich savonds niet zelf meldt (zoals gisteravond)? Want dan komt ze dadelijk ineens midden in de nacht...Of dan toch alsnog wakker maken rond 23.00 voor alle zekerheid??
     
  5. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Daar zou ik ff je gevoel in volgen. Je kunt het een paar dagen uittesten hoe het gaat als je haar wakker maakt voordat je zelf gaat slapen. Als dat niet bevalt (huilen, dus) dan kun je altijd nog kijken wat er gebeurt als je haar zelf laat komen...

    Succes! :D
     
  6. manonenemma

    manonenemma Actief lid

    8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    :$ Oh wat een vals icoontje zeg haha...;)

    Maar ik denk dat we dat uitproberen maar even voor het weekend bewaren dan haha
     
  7. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ah, was niet gemeen bedoeld, hoor! (maar snap dat het zo lijkt: sorry!)

    Nogmaals en echt vanuit mijn hart: succes!


    (beter? :))
     
  8. blackeyedgirl

    blackeyedgirl VIP lid

    12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier mag ik van de KA ook al een tijdje van 5 naar 4 flessen.
    Moet haar ook de laatste tijd wakker maken voor de laatste fles.
    Gisteravond dus niet meer gedaan, begon mevrouwtje om 2 uur vannacht te bleren van de honger. Dan moet je er toch uit om een flesje te maken.

    Maar ja, kwestie van uitproberen he.
     
  9. manonenemma

    manonenemma Actief lid

    8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, geeft niet, weet dat het goed bedoeld was, maar vond het wel grappig...:)
     
  10. manonenemma

    manonenemma Actief lid

    8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, daar ben ik dus ook bang voor...En ik ben juist zo blij met onze nachtrust ;)
     
  11. adi

    adi Niet meer actief

    Wat gebeurt er als je haar de laatste fles aanbiedt als jullie zelf gaan slapen? En dan niet wakker maken maar slapend laten drinken als ze wil?
     
  12. manonenemma

    manonenemma Actief lid

    8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, in het begin was het ook half slapend dat laatste (24.00) flesje, en dan sliep ze daarna gewoon weer verder, maar sinds een weekje ongeveer wordt ze er toch wakker van en gaat huilen. Het flesje gaat er nog steeds wel aardig in,en daarna slaapt ze gelukkig ook weer verder tot de volgende ochtend tot wij haar wakker maken (tussen 6.00 doordeweeks en 8.30 in het weekend)
     

Deel Deze Pagina