16 eters, wie helpt met hoeveelheden??

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

    tulip Niet meer actief

    Wij krijgen 16 volwassen eters, ik maak groente en tomatensoep en verder wat bakjes salade, stokbrood, gewone broodjes en wat repen turks brood en kaas en ham/vleeswaren.

    Van de soep maak ik van ieder 1 grote erwtensoeppan, zo'n hoge zeg maar. Maar zit meer met de broodjes hoeveelheden. Hoeveel gewone broodjes, hoeveel stokbrood enz.

    Wie is hier handig in en kan mij helpen. Zitten grote, maar ook kleine eters bij.
     
  2. heleentje80

    heleentje80 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Hier een goede schatter: ik schat op 3 broodjes per persoon, die die er dan 5 opeten combineren dan de kinderen die er maar 1 opeten. dus kom je 48 stuks, maak ik een rond getal van en ik zou er 55 nemen. Ik reken ong 4 broodjes per stokbrood dus 13 stokbroden. Of combineren natuurlijk. O of 6 grote broden.

    Bij familiefeesten zijn het er hier ook 17 en ik heb ook altijd die hoeveelheden.
     
  3. tulip

    tulip Niet meer actief

    bedankt voor je reactie, wil het idd combineren. Dus wat broodjes met beleg en dan nog wat stokbrood/turks brood met salade.
     
  4. mamavan5bengels

    mamavan5bengels Fanatiek lid

    21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik denk dat je met 2 broodjes pp wel uitkomt, je hebt ook nog stokbrood en turks brood, wat vrij machtig is.

    Stokbroden zou ik 1 stokbrood per 2 pers aanhouden. en 1 turks brood per 4 pers.
     
  5. tulip

    tulip Niet meer actief

    Nog iemand een idee??
     
  6. Angellove90

    Angellove90 Bekend lid

    2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Misschien is het een idee om de 55 broodjes aan te houden, wat al eerder gezegd is. En dat je dan een stapel afbak broodjes/stokbroden in huis haalt.. Dan heb je binnen 10 minuten extra brood?

    En ook met soep e.d. heb ik altijd liever wat over, dat kun je altijd nog in de vriezer doen, toch?
     
  7. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.614
    364
    83
    ..
    Ik zou gaan voor 2 a 3 broodjes p.p.
    Dus 40 stuks en dan dus stokbrood en turksbrood..
     
  8. superb

    superb Fanatiek lid

    20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou ook uitgaan van 2 a 3 broodjes per persoon, daarnaast 1 stokbrood per twee personen. In totaal dus ongeveer 40 broodjes en 8 stokbroden.
     
  9. tulip

    tulip Niet meer actief

    komt wel overeen met wat ik nu bedacht had:

    40 broodjes en 4 stokbroden en 2 turkse broden, is dat wat??
     
  10. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.082
    474
    83
    Ik zou nog een zak broodjes extra halen of evt. Afbak stokbroden/broodjes.
     
  11. tulip

    tulip Niet meer actief

    hmm, zal mijn man nog even vragen wat hij denkt, antwoord zal wel zijn: weet ik veel??
     
  12. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.660
    1.827
    113
    Hoeveel liter soep ga je maken? En hoe groot zijn de kommen? Hou ongeveer rekening met 250 cc per persoon.

    13 stokbroden op 16 man is zowat een heel brood p.p, dat is behoorlijk veel. Je hebt er gewone broodje bij. Ik zou rekenen: 1 kop soep per persoon, 2 broodjes, en wat stokbrood. Je hebt namelijk ook salade enzo en nog turks brood. Als je er daar 3 van hebt (die grote) heb je echt genoeg aan 40 broodjes, 6 stokbroden en twee turkse broden.

    Ps; laat je uiteindelijk wel weten hoeveel je had en wat je nodig had? Ben zo nieuwsgierig naar de inschatting! :D
     
  13. tulip

    tulip Niet meer actief

    hoi, ja doe ik:)

    Ik maak groenten en tomatensoep en van elk 3 liter, dus de soep zal meer dan voldoende zijn. Maar de rest vries ik lekker in, wij eten wekelijks soep, dus dat komt goed.
     

Deel Deze Pagina