vraagje over de zwangerschapstest...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Dorie, 30 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorie

    Dorie Actief lid

    9 feb 2006
    145
    0
    0
    hoi,

    Beetje rare vraag misschien, maar hoe werkt het precies als een zwangerschapstest de urine opzuigt? Zitten er soort voorgedrukte streepjes op een test die door het hormoon HCG oplichten zeg maar? Bedoel hihi ik weet wel hoe zo´n test eruit ziet, maar gaat mij erom of er een met het blote oog niet te zien streepje al staat op de test die oplicht als er hcg opgespoord wordt....

    groetjes, Brigitta
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Brigitta,

    dat is geen rare vraag hoor!
    Eigenlijk geef je zelf het antwoord al, er zit een controlestreepje op dat reageert als het nat wordt en een teststreepje dat reageert als het in aanraking komt met hCG.

    Mirjam
     
  3. Dorie

    Dorie Actief lid

    9 feb 2006
    145
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord Mirjam! Nou heb ik nog een vraagje...Heb net getest 2x met testen van de apotheek, maar vreemd genoeg deden ze het beiden niet.Was niets te zien, zelfs geen controlestreek, terwijl ik zeker weet dat ik het correct heb uitgevoerd.....
    Nou wil ik morgen mijn urine opvangen en s´middags na mijn werk als ik thuis kom gaan testen........ Is het goed als ik mijn urine in een plastic potje opvang? En dan op kamertemperatuur bewaren? En haha moet ik nog roeren voordat ik 8 uur later test?

    groetjes, Brigitta
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Brigitta,

    je kunt de urine beter in de koelkast bewaren met een dekseltje erop. Glazen of plastic potje maakt niet uit, als het maar goed schoon is. Roeren hoeft niet.
    Raar dat die testen het niet deden, zijn ze niet over datum ofzo? Anders zou ik ermee teruggaan en eventueel geld terugvragen.
    Succes morgen!

    Mirjam
     
  5. Dorie

    Dorie Actief lid

    9 feb 2006
    145
    0
    0
    bedankt voor je antwoord Mirjam!

    Ja idd vreemd dat ze het gewoon allebei niet deden :( Ik heb ze ondertussen weggegooid, dus er mee terug gaan doe ik maar niet..... Heb gekeken, maar zijn niet over de datum.....

    xxx
     
  6. Dorie

    Dorie Actief lid

    9 feb 2006
    145
    0
    0
    Heej Mirjam,

    Vanmorgen wederom getest, maar dan met clear blue en tis een vage streep (14 dagen na eisprong) , maar het is er duidelijk 1!

    xxx Brigitta
     
  7. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Brigitta,

    gefeliciteerd!

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina