grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanshawn, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Afraders:

    Flessenwarmer! Leek me heel handig in het begin, maar heb het 1 maal gebruikt, vind de magnetron stukken beter en sneller.
    Teveel babyproducten. Shampoo ja, maar al die cremes gebruik je bijna niet en heb je eigenlijk ook niet echt nodig, zoveel.
    Zo'n badliggertje (of hoe het ook heet). Ik gebruik het nu soms wel in het grote bad, maar vind het toch onpraktisch.

    Aanraders:
    Flessensterilisator. Superding, zo handig en tijdsbesparend!
    Slaapzakjes Zou niet zonder kunnen!
    Flesjes en speentjes van Avent
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind de dekens sowieso altijd vrij groot uitvallen, ik vouw ze meestal dubbel. We gebruiken nu trouwens nog alleen de wieg.
    Slaapzak zal hier ook binnenkort aangaan, want Eva schopt steeds vaker de dekens van zich af.

    Steriliseren doe ik hier altijd in een pan, vind het helemaal niet zo onhandig. Het water gebruiken we dan weer voor de kruik, Eva heeft de luxe dat ze 's avonds in een voorverwarmd bedje terecht komt ;).

    De babyproducten gebruik ik zelf ook, maar ook wel veel voor Eva. Voor Eva gebruik ik zinkolie, Sudocrem, babyshampoo, babyolie, vernix creme (zo'n proeftube), zachte creme en haarlotion. Die cremes heb ik juist wel nodig omdat Eva een nogal droog huidje heeft, ook al gaat ze maar 2x per week in bad/onder de douche.
     
  3. lizzie84

    lizzie84 Niet meer actief

    Afraders:

    - mobiel die je op moet draaien, je blijft aan het heen en weer lopen.
    - verzorgingsproducten ( shampoo enz.) Ik gebruik alleen natusan bad en bodymassage voor het slapen gaan en de haarlotion.
    - goedkope luiers ( heb 2 pak gekope staan maar gebruik ze niet)

    Aanraders:

    - meerdere boxkleden ( ivm spugen en plassen tijdens de verschoning die ik af en toe in de box doe ( ben altijd net te laat wanneer ik de luier verwissel)
    - hydrofielluiers, gebruik er zo'n 10 perdag.
    - doomooseat
    - avent handkolf ( is echt mijn maatje ;) ) een erg fijne kolf!
    - aankleedkussenhoezen( heb er een stuk of 6 ook handig voor in de kinderwagen.
     
  4. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Miskoop:
    Kruikzakken!

    De kraamhulp was langs op intake gesprek en volgens haar mogen ze deze niet meer gebruiken, maar moeten ze er voortaan een hydrofielluier omheen doen. :(
     
  5. amalia1

    amalia1 Actief lid

    17 jun 2007
    129
    0
    0
    Brabant
     
  6. mamameike

    mamameike Bekend lid

    miskoop:

    Draagzak, wel geteld 1 keer gebruikt


    aanraders:
    - difrax flessen met een bochtje er in
    - bibi spenen
    - hydrofiel doeken, heb ik echt 3 jaar overal voor gebruikt
    - paco inbakerdoeken
    - boek regelmaat en inbakeren (heeft me heel wat slapeloze nachten bespaard)
    - MaM tuitbekers (heb er wel 5 verschillende gebprobeerd en deze lekten als enige niet
     
  7. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn aanraders;
    - doomoo seat
    - difrax flessen (S fles)
    - difrax combi fopspeen (voor als je BV geeft)

    Afraders;
    - magnetronsterilisator (gebruik gewoon een pan)
    - navelbandjes (niet gebruikt?)
     
  8. miekiemiek

    11 feb 2008
    97
    0
    0
    Aanrader:
    magnetronsterilisator
    draagzak

    Afrader:
    Maxi Cosi systeem
    Veiligheidsspeldjes
    zelf kruiken kopen (die ga ik nu gewoon lenen voor die twee weekjes)
     
  9. Esk

    Esk Actief lid

    16 jul 2006
    197
    0
    0
    Erg leuk om te zien dat aan- en afraders ook voor een deel gewoon persoonlijke voorkeur is. Ik ben het dan ook met Babyplezier eens: Kijk goed naar hoe je eigen situatie is, en wat je zelf wel/niet prettig vind om te gebruiken.

    Mijn persoonlijke voorkeur :p:
    Aanraders:
    - Bepanthen crème
    (die vind ik prettig omdat ie zo multitoepasbaar is: te gebruiken voor pijnlijke tepels, rode plekjes, wondjes - bijv. in het gezichtje van je baby als die geneigd is zijn/haar gezichtje open te krabben- , etc.)
    - Magnetronsterilisator
    (ik ben te lui om alles uit te koken in een pannetje, dus vind zo'n sterilisator ideaal)
    - Hydrofielluiers
    - Babyolie
    (deze zit in mijn voorkeurlijstje omdat Famke een droog huidje heeft, en het dus heerlijk is om haar na was- of badbeurt daarmee in te smeren)
    - Voedingskussen

    Afraders:
    - teveel verzorgingsproducten
    (omdat ik nog geen idee had welke verzorgingsproducten prettig waren voor Famke's huidje, en ook niet wist welke producten ik überhaupt veel/weinig zou gaan gebruiken, gebruik ik nu veel van die kleine proefverpakkingen; ideaal!)
     
  10. bo2008

    bo2008 Niet meer actief

    o ben nog net op tijd zo tezien pff echt heel handig deze site
     
  11. inge1983

    inge1983 Bekend lid

    27 jul 2006
    675
    0
    0
    Aanraders:
    - doomooseat
    - triptrap stoel
    - tiny love mobile
    - mutsy leightweight
    - shoesme schoentjes (vanaf ongeveer een 1/2 jaar)
    - flessensteralisator van avent
    - duplo!
    - daiper champ luieremmer (zou alleen de grote nemen, wij nu de middelste) en dan gewoon kleine vuilniszakken kopen en niet die speciale zakken voor erin.
    - als ze een lievelingsknuffel hebben, meteen een hoop inslaan!
    - babywalker (soort rollator voor als ze beginnen te stappen, iedereen die hier komt met een kleine gaat hem halen)



    Miskopen:
    - badzitje van bébéjou ( vond het zielig voor z'n balletjes)
    - huggies (te stijf en Nils lekt er altijd doorheen)
    - kruikzakken idd (6 van die dingen en nog nooit gebruikt)


    Poeh meer schiet me ff niet te binnen.

    Groetjes Inge
     
  12. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    aanraders:
    - luieremmer van Tommee Tippee (ideaal echt geen geurtje te bekennen, handig in gebruik en de kosten voor vullingen valt best wel mee!)
    - veel hydrofielluiers
    - heel veel spuugdoekjes (op alle uitzetlijsten staan 6, maar die gaan er in 1 dag doorheen bij mij)
    - cosibag (soort kruikje voor in de magnetron, tegen krampjes en als je baby onrustig is)! Ik gebruik hem heeel vaak en het werkt echt!
    - babybjorn draagzak
    - magnetronsterilisator

    miskopen:
    - zo'n drijfkussentje voor in bad (veel te koud, gewoon lekker goed vasthouden)
    - slangetje om badje leeg te laten lopen: kijk goed wat er nog verder in de handel is, want het badje vullen en leeg laten lopen wordt vaak een waterballet...

    ben er nog niet over uit hoe handig ik het wipstoeltje vind....
     
  13. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Aanrader:
    zo'n klein voedingskussen (hoef je niet zo te hannessen met zo'n groot lomp ding)
    Alecto 88 babyfoon, kun je een muziekje aanzetten zonder naar boven te lopen.
    Weet niet hoe t heet maar zo'n ding dat ze in badje kunnen liggen, in t begin zijn ze er te klein voor maar na een maand of 2 ist ideaal, geen last van mn rug.
    Alecto babyprojector, als ze wakker wordt of neit wil slapen dan springt dat ding aan (als je m zo instelt) en komen er leuke kleurtjes op de muur/plafond (+eventueel n muziekje) voorbij, vindt ze erg leuk.
    babybjorn active draagzak (alleen deze ivm extra steun voor je rug)
    babygym, knisperdoekjes,
    Swing (Graco heeft er 1 die tot 13 kilo kan, meeste gaan maar tot 9 kilo)
    Tis ook n aanrader om geen of heel weinig kleren te kopen als je nog moet bevallen, je krijgt zoveel kleding in de maatjes 62 t/m 74
    hydrofielluiers + washandjes
    slabbers die je alleen over t hoofd hoeft te trekken
    slaapzak (behalve midden in de zomer)


    Afrader:
    Zwitsal produkten (veel te heftig voor een babyhuidje)
    babybag (alleen handig de 1e 2 maanden)
    Handkolf (electrische gaat echt veel beter)
    Jasje als ze klein zijn (een heel gedoe om aan te krijgen, een deken of zo'n zak is makkelijker)
    kruik (lenen is beter)
    navelbandjes
    omslagtruitjes
     
  14. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Dat wordt nog wel handig.
    Ik gebruik m nu veel als ons meisje hapjes krijgt, voor een kinderstoeltje is ze nog te klein.
     
  15. kruimel78

    kruimel78 Lid

    7 aug 2007
    48
    0
    0
    Als je je baby wil laten slapen, ga je haar toch niet actief maken door een muziekje aan te zetten en kleurtjes op het plafond te projecteren?
     
  16. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Kruimel, hier gaat standaard een muziekje aan als ik Sam op bed leg. En haar mobiel (is nu weg) had zowel muziekje als projectie op plafond, en dat was wel erg geruststellend, soort van hypnotiserend.
     
  17. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    hier dus ook zo, en als ze eens wakker wordt terwijl ze eigenlijk nog zou moeten slapen dan werkt dit ook weer gerustellend om in slaap te vallen, want als ze mij ziet wil ze zeker niet meer slapen maar wel spelen en knuffelen of even lekker aan de borst getroost worden.
     
  18. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    het zal inderdaad wel geruststellend en ontspannend werken.. ik moet ineens denken aan de 'snoezel-kamers' voor verstandelijk gehandicapten. Die worden ook rustig en heel ontspannen in zo'n ruimte met zachte materialen, zacht licht, sterretjes, kleuren, ontspannen muziek... eigenlijk hetzelfde idee.
    Hoewel ik me kan voorstellen dat je denkt; werkt dat? Ik kan me ook een stukje herinneren van
    eerst hulp bij opvoeden ofzo, waar ze juist zeiden wat jij ook zei; uit die dingen en rust... maarja, het zal vast wel uitmaken, wat voor muziek, wat voor licht, hoe snelle bewegingen etc.... als het allemaal rustgevend is tenslotte?
     
  19. 4catsandagirl

    4catsandagirl Fanatiek lid

    27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    afraders:

    -Kleding met (druk)knoopjes op de rug ( onhandig met aan en uit kleden)
    -boxpakjes met voetjes, vreselijk....
    -tummytub ( kleine emmer heb nu een grote brede)
    -zwitsal producten

    aanraders:

    - natusan producten
    - borstcompressen van de hema
    - kleine baby hangmat
     
  20. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Thomas is nog zo klein (8,5 week te vroeg geboren); hij zit nu pas net rond een normaal geboorte gewicht, dus die wipstoel verdwijnt ie nog bijna in... ;)
    en door zijn prematuriteit kan hij nog niet heel lang op z'n achterhoofdje liggen (kiest vaak een kant om op de zijkant te liggen), waardoor hij tegen die saaie zwarte stoel zit te kijken ipv naar voren de wereld in! ;)

    Maar dat komt nog wel!
     

Deel Deze Pagina