Zwangerschapsketting.. (Bolo??)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Diamaria, 1 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diamaria

    Diamaria Bekend lid

    10 mrt 2009
    586
    0
    16
    Ik heb even een vraagje over de zwangerschapsketting..;)
    Heb ergens gelezen dat als je deze ketting draagt,dat je kindje dan in een stuit kan gaan liggen..omdat het naar het geluid van het gerinkel in het balletje trekt :(

    Ben dus benieuwd of er ook meiden zijn waar dit is gebeurd..
    En of dat er uberhaubt wel iets van waar is,of dat het gewoon onzin is??

    Wat zijn jullie ervaring met de zwangerschapsketting?? :)

    Liefs,Diamaria xxx ;)
     
  2. navlis

    navlis Actief lid

    5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Ik weet niet of het waar is maar ik heb toen der tijd ook de bola omgehad en die van mij lag gewoon goed hoor!
     
  3. Es09

    Es09 VIP lid

    10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Volgens mij is het zo dat je dat ding niet te hoog mag dragen, heb ik ergens ook gelezen.. maar geen idee, ik draag ze niet, heb er wel één maar vind het veels te vervelend zo'n lang ding om me nek:p
     
  4. jonibra

    jonibra Niet meer actief

    Ik heb er toen ik zwanger was altijd 1 gedragen, zowel bij mn zoon als bij mn dochtertje.
    Lagen allebei gewoon helemaal goed hoor.
    Ik heb ook weleens gelezen dat het er idd mee te maken hebt hoe je m draagd (hoog-laag)
    Ik had m altijd laag hangen dus als ze met dr hoofdje naar het geluid zouden zijn gegaan zijn ze juist goed gaan liggen hihi.
    Ik ga er deze zwangerschap zeker weer 1 kopen.

    Liefs mij
     
  5. mamaTL

    mamaTL Fanatiek lid

    1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    Mijn collega had dit bij haar 1e kindje niet, maar het tweede kindje lag wel in een stuit, toen werd haar geadviseerd de ketting af te doen. (en het kindje heeft zich hierna nog gedraaid)
    Ik had er een met een heeeel lange ketting, in het begin vond ik het leuk om er mee te showen dat ik zwanger was (en niet gewoon te veel gegeten had hihi), maar op den duur vond ik het als maar irritanter worden en heb ik hem eigenlijk niet meer om gehad...
     
  6. loopy

    loopy Fanatiek lid

    23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    volgens mij is het een bakerpraatje hoor! het belletje klinkt zo zacht!
     
  7. Shyness

    Shyness Bekend lid

    17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Het belletje is gemaakt om je kindje een rustig gevoel te geven. En het word soms aangeraden om te dragen TEGEN stuitligging, als je een stuitligging zou hebben kan je kindje nog draaien door dat het belletje zo laag hangt en met zn oortje er heel wil.
     
  8. Cindy84

    Cindy84 Bekend lid

    15 aug 2008
    914
    1
    16
    dat belletje moet minimaal onder je navel hangen, want het kindje gaat naar het geluid toe liggen en als het belletje dan heel hoog hang, heb je kans op een stuit!

    bij mij hing ie erg laag en mijn kindje was met week 32 al mooi ingedaald
    maarja, of het er iets mee te maken heeft, zul je nooit weten!
     
  9. cherryl

    cherryl Fanatiek lid

    27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    mijn kindje lag in een stuit en daar gaven ze zo een ketting de schuld van, maar ik heb maar 1x 1 dag zo een ketting gedragen!! en toevallig net een dag dat ik naar de vk ging!
    het lijkt mij in mijn geval dus onmogelijk, maar ze zullen niet voor niets adviseren om dat balletje minimaal onder je navel te laten hangen..
     
  10. Mahicary

    Mahicary Actief lid

    23 feb 2007
    171
    1
    0
    Belgisch Limburg
    ik heb hem bij mijn dochter ook gedragen en ze lag goed hoor... nu draag ik gene, vond dat maar een vervelend ding :D
     
  11. tihany

    tihany Fanatiek lid

    25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    bij mijn dochter had ik ook zo'n ketting. en geen stuitligger hier.
    Nu heb ik em nie om.
     
  12. 894hi

    894hi Niet meer actief

    ik heb er alleen maar slechte verhalen over gehoord... en zou zelf waarschijnlijk helemaal gek worden van steeds zo een belletje haha
     
  13. narcissus

    narcissus Actief lid

    29 jul 2009
    134
    0
    0
    Ik werk met kinderen
    Ergens in Nederland.
    Een collega van mij had idd ook zo'n ketting. Bij haar was het idd zo dat haar kleine jongetje in een stuit lag en bleef liggen!
    Ze had het ongeveer net iets boven haar navel hangen, dus vk had haar geadviseerd om het af te doen. Heeft ze pas met 34 weken gedaan...jochie is hierna niet meer gaan draaien.
    VK heeft ook nog geprobeerd jochie te draaien, maar dat lukte niet meer.
    Ze is toen met een keizersnede bevallen met iets meer als 38 weken.
    Toen ik dus zelf zwanger werd heb ik er bewust voor gekozen om zo'n kettinkje niet te gaan dragen. Tja...bakerpraatje of niet. Als het zo dichtbij je gebeurt ga je er toch wel aan twijfelen of het echt niet de reden was van haar stuitligging.
     
  14. wonderbaby1

    wonderbaby1 VIP lid

    9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    je hoort dat belletje niet eens.. heb er geen om maar weet dat je niks hoort. heb er wel 1 liggen
     

Deel Deze Pagina