Grote buik bij 27 weken zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Margha, 17 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    volgens iedereen schijn ik een flinke buik te hebben of ze denken dat ik op het einde loop. Vind dit zelf ook wel en moet zeggen dat het nu ook wel zwaarder word allemaal. Verder ben ik niet echt gegroeid behalve mijn buik dan. Gisteren een suikertest gehad omdat mijn moeder diabeet is. Morgen naar de vk en ben benieuwd wat die vind. Bij mijn eerste 2 kindjes had ik trouwens ook een aardige buik. Oudste was bijna 8 pond en de 2e 7 pond bij geboorte.
    Wie herkent dit nog meer?
     
  2. Isayez

    Isayez Actief lid

    29 apr 2017
    311
    447
    63
    Vrouw
    Ik herken dit niet, heb zelf een kleine bescheiden buik volgens mijn omgeving.
    Ben nu wel erg nieuwsgierig naar je buik!
    Hoop dat de uitslag van de suikertest goed is
     
  3. Mammie87

    Mammie87 Fanatiek lid

    17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Heel herkenbaar. Bij de eerste had ik een grote buik (4 kilo baby) en nu al helemaal. Maarja, zoveel redenen waarom dat zo kan zijn. Ik ben zelf nogal klein dus het kan ook weinig kanten op, draag erg naar voren. Heb ook nooit zo’n behoefte aan verantwoording afleggen over mijn buik. ‘Weet je zeker dat het er maar 1 is’ en meer van dat soort opmerkingen kan ik weinig mee ;)

    Ik heb er vanuit de vk niks over gehoord, dus volgens mij is er niks geks aan. Als ik kijk naar mijn moeder en zus hadden die ook altijd flinke buiken. Het is wat het is. Zolang je zelf weet dat het niet komt van teveel ongezond eten is er niks aan de hand. Qua kilo’s ben ik ook nog best weinig aangekomen, tussen de 3 en 4. Vind ik niet schokkend in elk geval.

    Ik denk dat mensen vaak niet zo goed weten wat ze moeten zeggen en dan maar een mening over je buik gaan geven.
     
  4. Niqi86

    Niqi86 Bekend lid

    24 aug 2014
    663
    291
    63
    Ik heb ook een hele grote buik. Schoenen aantrekken, bukken, opstaan... het is echt al zwaar. Mensen hebben hier ook veel commentaar, ach ja.
    Heb ook de suikertest moeten doen ivm veel aankomen en grote buik. De uitslag was prima.
    Ik hoop dat mijn huid de groei aan kan. Tot nu toe nog geen strepen ofzo
     
  5. JG1986

    JG1986 Bekend lid

    10 apr 2017
    652
    243
    43
    Hier ook een enorme buik, had ik bij de eerste ook. Ik heb nu wel zw. diabetes, maar baby groeit goed en heb ook niet extreem veel vruchtwater. Ben ook nog maar 5 kg aangekomen, dus waar het dan vandaan komt, geen idee.
    Wel vervelend altijd die opmerkingen of t er wel 1 is, of ik me niet verrekend heb etc.
     
  6. Leo78

    Leo78 Bekend lid

    10 feb 2012
    910
    394
    63
    Ik ben nu al dikker dan twee collega's die allebei acht weken verder zijn. Het is de tweede voor mij. Geen suiker ofzo. Zal wel bij mij horen. Bij de eerste was ik volgens mij niet heel groot, alleen ik draag wel altijd heel erg naar voren. Mijn buik hangt/steekt als het ware uit mijn lijf.
     
  7. annick1984

    annick1984 Bekend lid

    18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ik herken het. Ben vandaag precies ook 27 weken, en heb, in vergelijking met mijn eerste zwangerschap ook een veel grotere buik. Iemand bij de peuteropvang vroeg vandaag ook heel voorzichtig of ik zeker weet of het er maar 1 is (niet dat ik me druk maak om dat soort vragen).

    @Mammie87 weet niet wat jij "klein van stuk" noemt, maar ikzelf ben 1.52, dus bij mij kan de baby ook niet veel kanten op. En laat hij nou net steeds met zijn kont/rug tegen mijn buikwand aanliggen....

    Moet wel zeggen dat ik op sommige fronten (soms) wel last heb van mijn buik (bandenpijn, beurse plekken, etc.)
     
  8. annick1984

    annick1984 Bekend lid

    18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Gossie, klinkt me erg bekend...
     
  9. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hier ook een grote buik. Is al vaak aan me gevraagd of ik al op het laatst liep.
    Ik draag naar voren en heb in verhouding een kort bovenlijf. Ze heeft ook niet heel veel ruimte.

    Ik trek me niet zoveel van die opmerkingen aan.
    Maar ik vind het wel zwaar om een grote buik te hebben. Het maakt het leven best een beetje moeilijker:D

    Bij de tweede had ik het ook. Ik was ook echt enorm op het einde.
     
  10. Mammie87

    Mammie87 Fanatiek lid

    17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ik ben 1.59, dus ook een stuk onder het gemiddelde ;)
     
  11. annick1984

    annick1984 Bekend lid

    18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Da's inderdaad ook niet erg groot. En tot zover heeft onze zoon al de groei van zijn papa (die ongeveer 40 cm boven mij uitsteekt), dus die zal mij nog flink gaan inhalen ;).
     
  12. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Hier wel zwangerschapsdiabetes.

    Mijn waardes zijn perfect, alleen na het drinken van het glucose drankje niet.

    Ik heb ook een grote buik, maar ook "weinig" ruimte in mijn buik.
    Dus daardoor lijkt mijn buik ook groter.
    (Ik heb dus een korte/kleine buik, maar wel een grote babybuik) snap je het nog? :roflmao:
     
  13. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    Suikerwaardes waren goed bij mij. Verloskundige vond mijn buik wel meevallen al leek ik qua groei van de baarmoeder wel iets voorop te lopen.
     
  14. diem

    diem Actief lid

    26 okt 2008
    203
    2
    18
    Vrouw
    Ik herken het helemaal en word gek van het commentaar dat ik krijg. Het is de vierde, al tijdens de zwangerschap van mijn oudste kreeg ik commentaar dus het hoort echt bij mij. Ik had me voorgenomen om me er niet meer druk om te maken en me niet te storen aan domme opmerkingen, maar dat lukt maar matig . Ik ben ook al ruim 10 kilo aangekomen, ook dat heb ik elke zwangerschap (kom altijd tussen de 18 en 20 kilo aan, ben nu 23 wk). Ben van mezelf vrij tenger dus vind t altijd erg wennen al die extra kilo's, maar ik weet ook dat ze er weer af gaan. Wat ik het vervelendste vind is dat ik nu dus net over de helft ben, maar me al voel alsof ik elk moment kan gaan bevallen; bekkenklachten, moeite met tillen, aankleden etc ik zie er echt tegenop hoe dat over 10 of 15 weken is .
    Tot slot van mijn zeikpost; opmerkingen of je wel zeker weet of het er 1 is vond ik altijd al heel dom, maar nadat mijn 3e zwangerschap daadwerkelijk een tweelingzwangerschap bleek te zijn, maar we met 10 weken 1 kindje verloren zijn is zo'n vraag ook gewoon ronduit pijnlijk, ben er daardoor extra klaar mee, al die domme lui (sorry, hormonen!!)
     
  15. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Weet je het is nooit goed! Of te groot of te klein.... zolang de baby maar gezond is en goed groeit kunnen ze van mij het zeepokken lazarus krijgen :p

    Mijn buik is deze keer ook veel groter... laatst vroeg een oproepkracht of ik al bijna met verlof ga.... nou nee niet bepaald haha
     
    diem en Marielle1993 vinden dit leuk.
  16. krullebol81

    krullebol81 Actief lid

    9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik herken het wel. Bij de eerste moest ik nog 10 weken, iedereen dacht dat ik nog 10 dagen moest. Ik had ook zo'n dikke grote buik. Heb twee keer de suikertest moeten doen en kreeg de laatste weken diverse groeiecho's. Uiteindelijk bleek er niks aan de hand te zijn. Had gewoon heel veel vruchtwater en de baby was 'normaal' qua lengte en gewicht.
     
  17. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    B8j mn zoontje was ik werkelijk gigantisch. Ik ben 1,60m. En dan ook nog kort bovenlijf dus t kon geen kant op. Hij woog aan t eind 4160 gram, de placenta een kilo, een heel HEEEEEL veel vruchtwater. Ik was echt mismaakt haha. En ook al rond de 25 weken een heeele flinke buik. Dusja, ik herken t!! Ik draag de gevolgen elke dag mee, striae en no way dat t nog ooit strak trekt.

    Maarja, nr. 2 is desondanks onderweg, straks vergeet je alles :D
     
  18. cinniz

    cinniz Actief lid

    19 jul 2011
    365
    45
    28
    Vind het altijd lastig om er iets over te zeggen...
    Begin ging ik heel hard en nu denk ik valt wel mee maar ik krijg regelmatig te horen of ik al bijna uitgerekend ben.
    Terwijl in mijn beleving ik minder groot ben als bij de vorige 2.
    Kwa omvang was ik met 6 weken 78cm en laatste keer 105cm dus ja ben gegroeid en was 106cm bij de 2de met 39 wkn maar t lijkt allemaal minder vind ik zelf.
    Miss de manier waarop je draagt?
     
  19. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Bij m'n dochter was ik ook gigantisch. Ook klein van stuk. Het moet ergens heen he. Mijn dochter was overigens net een dikke 3kg, maar dat zag je aan m'n buik niet af. De opmerkingen heb ik altijd m'n schouders over opgehaald. Mijn moeder had trouwens precies hetzelfde en is ook klein.

    Ben benieuwd waar ik nu naar toe ga. Heb nu met 16 weken al de buik die ik toen rond de 20 weken had.
     
  20. cinniz

    cinniz Actief lid

    19 jul 2011
    365
    45
    28
    Kan trouwens ook aan je vruchtwater liggen.
    Bij de eerste riep iedereen je draagt een groot kindje bij je tot de vk van het zh mn vliezen brak en zich gelijk kon gaan verkleden en ze konden dweilen :D
     
    diem vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina