Grote gezinnen topic! (4+)

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Tuttebella, 15 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    @Rian85 Heftig! Heb je al ijzerpillen?

    @Adje Wauw, wat mooi dat jullie een kindje wilden adopteren, jammer dat het niet gelukt is. Wel heel mooi dat jullie nu een pleegdochter hebben, hoe oud is zij? Hoe lang woont ze al bij jullie?
    En heerlijk, Frankrijk! Zijn jullie er al of wanneer gaan jullie? En waar ongeveer?

    @Miss M begint nu echt op te schieten he! Voel je je nog goed? Ben zo benieuwd wanneer de baby komt!!

    @Springboon Leuk, ook vier meiden! Hoe oud zijn ze? Hoe is het om een groter leeftijdsverschil te hebben? Dan maken ze de zwangerschap echt bewust mee he..

    @Madeliefje06 Jaa gezellig! Hoe is het nu met L&I? En de andere kindjes? Al helemaal gewend aan een gezin van vijf?

    @Monique1985 Wauw naar Spanje! Hoe lang moeten jullie rijden? Heel stom maar lang rijden lijkt mij verschrikkelijk, terwijl ik lang vliegen dan weer geen probleem vind haha.
    Gaat je oudste na de zomer naar de middelbare?


    Ik heb recentelijk afscheid genomen van m’n mini cooper, was echt niet meer praktisch haha. Rijd nu in de oude auto van m’n vriend en m’n vriend heeft een nieuwe gekocht. Allebei met ingebouwde multimac. Maar als er een vijfde komt, zullen we één stoel op de achterste rij open moeten klappen, binnenkort maar eens kijken of er dan genoeg kofferbakruimte overblijft.

    Vliegen jullie ook wel eens en hoe zien jullie vakanties eruit? (Hotel/appartement/camping etc?)
     
  2. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    @Tuttebella ja wel ferro gekregen maar wordt daar zo missellijk van.... Echt niet fijn. Maar goed nog ff volhouden.

    @vakantie wij zijn tot op heden met de auto gegaan naar een stacaravan. Zitten eraan te denken om zelf een caravan aan te schaffen tzt. Deze zomer ga ik alleen met de drie naar een park. Man moet ft werken omdat hij belooft opneemt na de bevalling dus is sta straks met 34-36wk zwangerschap alleen op de camping met 3 kinderen. Man komt in de avond wel naar de camping ipv naar huis.
     
  3. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Ik vind ff vliegen echt te duur. Misschien als we echt een mooie eis willen maken en zij onthouden er ook wat van dat weer dan gaan sparen voor een reis naar Amerika.
     
  4. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Ik heb 7 kids.
    18, bijna 17, 15, 13, 10, 6 en 2.
    Wij hebben 2 auto's en gaan dus ook altijd met 2 auto's op stap.
    Eerst reden mijn man en ik allebei in een auto. Maar nu de oudste haar rijbewijs heeft, rijdt zij in mijn auto en zit ik weer bij mijn man in de auto.

    Wij gaan een weekje in een vakantiehuisje in Noord Frankrijk.

    Het is druk, maar erg gezellig. Nu in de vakantie is het een komen en gaan van kinderen. Gisteren een opgehaald van Scouting kamp, vanavond gaat er een op kamp naar Tsjechië. Zaterdag gaat er nog een weg voor een week.
    De oudste drie doen vakantiewerk, maar allemaal op verschillende tijden.
    Wij hebben een app waar ze hun agenda in (moeten) zetten. Dan kunnen we allemaal zien wie wanneer wat heeft.
     
    Lilium vindt dit leuk.
  5. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.118
    15.184
    113
    Auto: wij hebben een peugeot 307 dacht ik. Hadden we gekocht 2 maanden voor ik (onverwachts) zwanger was van nr4. Gelukkig kunnen er 2 stoelen in de kofferruimte. Zitten nu 2/2/2 en dan in het midden buitebste stoel er uit zodat daar de wagen/tassen kunnen. Maar achterin is krap dus moeten wel een x een andere

    Vakanties: meestal aan boord. Afgelopen voorjaar naar Newcastle geweest. Met de auto naar ijmuiden en dan zobder auto met de boot verder. Waarschijnlijk gaan we nu in de herfstvakantie een week richting het zuiden
     
  6. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.472
    24.329
    113
    @Adje Wauw, wat mooi dat jullie een kindje wilden adopteren, jammer dat het niet gelukt is. Wel heel mooi dat jullie nu een pleegdochter hebben, hoe oud is zij? Hoe lang woont ze al bij jullie?
    En heerlijk, Frankrijk! Zijn jullie er al of wanneer gaan jullie? En waar ongeveer?
    Haha boel vragen :D
    Onze pleegdochter is 9 en woont bij ons sinds ze 2 jaar was. Begonnen als een crisisplaatsing, die kortdurend en daarna langdurend werd (oftewel ze gaat bij ons opgroeien en ik heb de voogdij).
    We gaan maandag naar Bretagne in zo’n chalet/stacaravan. Staan dan op een camping, maar wel met twee douches en wc’s, vaatwasser en nespresso, haha. En voor het eerst lange autorit met zoon. Dochters kunnen dat al prima, maar we gaan toch een hotelovernachting doen en lekker relaxed rijden. Enige uitdaging wordt nu alles meekrijgen in de auto :roflmao: maar die uitdaging zal jou niet vreemd zijn.
     
  7. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wij doen allerlei verschillende vakanties. Wintersport in een hotel wat helemaal kindproof is.

    In de zomer kamperen we 4 tot 6 weken. Wij zijn echte surfers dus met planken op het dak en vooral veel zeelucht. Altijd Atlantische Oceaan, maar die heeft een lange kuststrook dus telkens andere regio.

    Deze winter hebben we nog een Caraïbische break met het vliegtuig.

    Verder wonen er wat broers in het buitenland, wel Europa waar we naar toe vliegen. Meestal regelen we dan een appartement.

    Wij gaan straks een aardschok krijgen als het schoolleven begint, ik ben zeker 12 weken per jaar weg met de kinderen.
     
    Lilium vindt dit leuk.
  8. Prj

    Prj Niet meer actief

    Wij gaan als vakantie vaak naar CenterParcs. We vinden het vooral belangrijk te zwemmen met de kids en dat is op zo'n park wel heel praktisch.

    Vliegen is voor ons echt te duur en een lange autorit gaat niet ivm bagage.

    We wilden dit jaar op zo'n 20 a 30 km gaan kamperen en dan 1 met de 2 jongsten met de fiets en de ander met de auto met spullen. Nu toch zwanger van de 5e dus slaan we over. Maar waarschijnlijk wel het plan voor volgend jaar.
     
  9. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Wij vliegen nooit, gaan altijd met de auto.
    Gelukkig hebben de kinderen veel ruinte, opgepropt op een achterbankje zou echt problemen geven. Nu hebben ze alle 6 hun eigen stoel en genoeg ruimte.

    We huren altijd vrijstaande huizen met zwembad in t zuiden (Frankrijk, Italië, Spanje)
    We rijden altijd in 2x.
    Eerste dag 2/3 van de reis, volgende dag de rest.

    In de voorjaarsvakantie gaan we altijd op wintersport naar Zwitserland. We huren altijd een vrijstaand chalet aan de piste. 5 van de 6 kinderen skiën.
     
  10. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    @Tuttebella mijn 3 oudsten zijn 11, 8 en 6 als hun zusje geboren gaat worden.
    Ze maken het inderdaad bewust mee, en mogen van ons evt. ook bij de bevallig zijn als deze thuis plaats vind, gezien ze alle 3 echt aangeven dat ze graag hun zusje geboren zien worden ipv even kort weg en mama bevalt binnen paar uurtjes en weer terug naar huis
     
  11. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ja, gaat echt hard nu! Echt aftellen ;)
    Ben ook heel benieuwd wanneer hij komt! Ik voel me nog heel goed gelukkig! Al is mijn activiteit wel minimaal met de warmte. Niet zo'n goede combinatie met de zomervakantie van de kinderen :cool: Maar dat komt wel goed!!

    @vakantie. De laatste keer dat we een vliegvakantie hadden was 2 jaar terug, met 3 kinderen en zwanger. We willen over een paar jaar heel graag voor een week of 6 naar Azië, maar dat wordt eerst even sparen.

    Vorig jaar hebben we aan huizenruil gedaan, dat beviel ook supergoed! En soms tussendoor in vakantiehuisjes (bungalow, strandhuisje oid).
    Kamperen is niet echt mijn ding, alhoewel ik niet uitsluit dat we dat ooit nog eens gaan doen :confused:
     

Deel Deze Pagina