help... kleur tegeltjes keuken

Discussie in 'De lounge' gestart door anniek, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wie kan me helpen misschien?

    we hebben een houten vloer, een witte keuken {mat} en een houten blad. keuken heeft een grote raam waar een rolgordijn komt, zwart met barok style.

    Nu mijn vraag;

    welke kleur tegels moet ik bij de keuken doen?
    mijn vriend denkt dat zwart wel mooi is...
    ik denk dat dit te donker is....
    maar wit is ook zo wit......

    wat hebben jullie? of wat zouden jullie doen?
     
  2. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hihi, wij hebben hetzelfde probleem.. Houten vloer, witte keuken, houten blad en nog geen tegeltjes. Ook een groot raam maar geen zwart rolgordijn, maar een muur donker geverfd achter het gasfornuis.
    Wij neigen toch naar wit, de kans is aanwezig dat je flauw raakt van donker en dan dus ook zwarte tegels hebt. Rolgordijn kan je makkelijk vervangen, tegels niet :)
     
  3. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    nee idd

    ik neig ook wat meer naar het wit
    en dan van die mega grote
    ik zei al tegen me vriend dan doen we er maa een leuk ranje in ofzo....
     
  4. Bkoenen

    Bkoenen Niet meer actief

    Wat wij hebben gedaan zijn grote (matte) tegels...gebroken wit. Ze zijn niet helemaal glad, maar hebben een beetje horizontale lijntjes erin, qua structuur alleen, en we hebben een natuurstenen zwart/antraciet sierrandje erbij gedaan..

    Wacht, ik zal een foto opzoeken en in mijn album plaatsen.
     
  5. Bkoenen

    Bkoenen Niet meer actief

    staan 2 foto's in mijn album....
     
  6. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Wij hebben gekozen voor terra tegeljes en dan niet strak maar wat ruw ( moeilijk uit te leggen)

    Het staat mooi in combinatie met de houten vloer, mooi warm en de keuke springt er uit!

    Hier geen zwart/barok gordijntje.

    Je zou ook witte tegels kunnen doen en dan een dunnen zwarte rand op 2/3 hoogte vanaf het werkblad. Zo komt toch zwart terug en geeft een mooit effect. Zal kijken of ik een plaatje kan vinden.
     
  7. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Kon zo snel niets vinden.

    Tegen woordig kun je ook rvs en houtkleurig materiaal als achterwand krijgen, ook erg leuk!
     
  8. hanna1974

    hanna1974 VIP lid

    9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zwarte tegels lijken mij wel wat donker. Misschien zwart/wit gecombineerd?
     
  9. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Je keuken klinkt wel mooi, zoiets wordt ons nieuwe huis ook denk ik

    Wij hebben in onze huidige keuken een heel donker blad, en donkere vloertegels met witte tegels en zwarte tegels achter het fornuis.

    Op deze foto lijkt het donker, maar het was ook 's avonds en het rolluik naar beneden. Vind het zelf wel meevallen kwa donker... Helemaal zwart lijkt me wel te donker maar das persoonlijk :D

    http://img507.imageshack.us/my.php?imag ... 002wg6.jpg
     
  10. kims

    kims Actief lid

    7 jan 2007
    352
    1
    0
    Heb je geen kleur in je huis die iedere keer terug komt? Bijvoorbeeld (ik zeg maar wat) een limegroene lamp. Dan kan je ervoor kiezen om de tegeltjes ook in limegroen te doen. Dit is wel heftig, en het moet echt je smaak wezen natuurlijk. Ik heb dit wel eens in een huis gezien en ik vond het toch wel heel erg mooi!

    Ikzelf heb in mijn keuken (dezelfde opstelling als jou) antraciet grijze tegels geplaatst. Het ziet er niet te donker uit. Maar dit is ook weer een kwestie van smaken verschillen.
     
  11. BeertjeY

    BeertjeY Bekend lid

    9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    witte tegels.....met af en toe hier een daar een zwarte of bruine (kleur van je aanrechtblad) tussen doen....breekt het een beetje.....
     
  12. BeertjeY

    BeertjeY Bekend lid

    9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
  13. BeertjeY

    BeertjeY Bekend lid

    9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
  14. Krisstel

    Krisstel Niet meer actief

    Dat 'probleem' hadden wij ook toen de keuken eenmaal geplaatst was. We hebben verschillende tegels mee gehad naar huis maar vonden niets mooi..uiteindelijk gekozen voor spachtelputz.

    Misschien tegeltjes meenemen uit een winkel om te kijken wat mooi is. Succes!
     
  15. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik heb een keuken uitgezocht met houten kastjes en terracotta, wit en blauw mozaiek als betegeling. Ik heb wel geen houten blad.
     
  16. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Wat misschien ook leuk kan zijn maar wel erg prijzig denk ik is een grote glasplaat. Je hebt het gemak dat je alles mooi kan afwassen zonder dat er vuiligheid in de voegen komt. Maarja het is een dure variant, en als extratje kan je er lichtjes achter plaatsen (ledlichtjes in verschillende kleurtjes). Persoonlijk vind ik het idee van female 81 niet slecht. Dan kies je voor wit met een extraatje.

    Groetjes stephanie
     
  17. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    dit vind ik ook wel mooi en jou keuken lijkt op die van mij? {ikea?}

    zin dat trouwens de tegels van de praxis?
     
  18. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl

    heb jij toevallig een foto van je keuken? ben namelijk erg benieuwd
    wij hadden limegroen en krijgen nu paars maar dat durf ik niet aan, ben namelijk nogal veranderlijk
     
  19. Bkoenen

    Bkoenen Niet meer actief

    nee, zeker geen ikea keuken! Wat wij wilde hebben kon niet bij ikea, dus we hebben gekozen voor een échte keuken :) (geintje hoor!)

    En de tegels hebben we bij de bouwhof gekocht. Zaak in zoetermeer. Geloof iets van 30 euro de vierkante meter...misschien iets meer.
     
  20. Bkoenen

    Bkoenen Niet meer actief

    sierstripje was trouwens iets van 7 euro per stuk (30 centimeter lang)
     

Deel Deze Pagina