Grote/zware baby

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door PetiteBelge, 27 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PetiteBelge

    PetiteBelge Actief lid

    27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    @Cindy2015 , dit wordt waarschijnlijk nog niet uitgevoerd? Zou toch heel wat problemen kunnen voorkomen! :thumup: Bedankt voor het delen.
     
  2. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
  3. PetiteBelge

    PetiteBelge Actief lid

    27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    Ik denk dat het geen echo op de buik is, want ze spreken van het echotoestel op de schaamlippen te plaatsen om zo de hoek van het schaambeen te zien...
    Volgens mij wordt het ook nog niet uitgevoerd.
     
  4. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Ik weet helaas ook niet meer dan dat er in het bericht staat, maar ik vind het wel een goede ontwikkeling.
     
  5. capturethemoment

    capturethemoment Bekend lid

    30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    @mamameer ik lees dit bericht en wilde even iets vragen. Wij hebben vandaag 20 weken echo gehad van ons derde kindje. Alles zag er goed uit , behalve het buikje die was >p97 nu waren mijn andere 2 kids ook groot en deze ziet er ook al groter dan gemiddeld uit, maar moet nu dus een extra echo bij de gynaecoloog voor de buikomvang en ben hier best van geschrokken! Kan dit ernstig zijn? Ze hadden ook een kalkspatje gezien bij het hartje maar dat was geen afwijking komt vaker voor .
     
  6. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    Snap dat je daar van schrikt. Ik kan je niet vertellen of het erg kan zijn, maar mij lijkt het altijd goed dat ze in het ziekenhuis even checken of het allemaal oke is. Beter een extra onderzoek dan uiteindelijk tegen een probleem aanlopen met de bevalling.
    Mijn kindjes waren beide “gewoon groot”, lange benen grote buik en groter hoofd. Ik heb geen extra onderzoeken hoeven krijgen destijds.

    Als je extra info wil zou ik als ik jouw was morgen even je verloskundige bellen, en vragen of ze er wat extra uitleg bij kan geven.
     
  7. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Ik heb 31 maart gereageerd toen ik nog zwanger was. P98 kwam bij de meting eruit.

    Uiteindelijk woog mijn zoon bij 39.2 4312 gram en lengte van 55 cm.
    Ik ben blij dat ik voor een geplande keizersnede heb gekozen. Gaf zoveel rust.

    Mooiste was nog dat ik hem uit mijn buik zag komen en riep: ooh wat is hij klein.
    Maar de arts zei gelijk: nou..zo klein is hij niet hoor...
     
    PetiteBelge vindt dit leuk.
  8. Flowers86

    Flowers86 Bekend lid

    6 apr 2015
    784
    457
    63
    Hier een vergelijkbaar verhaal gehad bij mijn zoontje. Ik ben 1.58 en weeg 53 kilo (in niet zwangere toestand) kind liep voor en maakte me zorgen, verloskundige niet want het ging slechts om iets zwaarder kindje dan gemiddeld. Ik dacht alleen steeds: maar ik dan? Ik ben onder gemiddeld met lengte en gewicht maar dat zou niet uit moeten maken. Lange bevalling gehad maar kindje lag scheef met nekje bleek achteraf dus het paste niet... daarom spoedkeizersnede. Hij woog 3780. Nu ken ik zat verhalen van kleine meiden die het er wel uit hebben gekregen, maar het ligt ook aan de grote van je romp denk ik. Blijkbaar had de kleine bij mij geen ruimte en kwam daardoor ook wat eerder.

    Al met al: ik was er heel relaxed onder. Als het bevallen niet gaat is spoedkeizersnede altijd een optie, zoals in mijn geval. Heb de keizersnede echt als prima ervaren!!

    Nu weer zwanger en kies voor een geplande keizersnede, puur omdat mijn bovenlijf blijkbaar kort is en het mezelf en de baby wil besparen.
    Hier ook de genen van de vader: breed gebouwd.
     
  9. PetiteBelge

    PetiteBelge Actief lid

    27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    @Flowers86 , ik ben ook niet tegen keizersnede, wat moet, moet... Bekijk dit ook wel zo nuchter mogelijk. Maar was er inderdaad in eerste instantie ook van geschrokken dat een klein ukje als ik een 'zware' of 'grote' baby zou krijgen.
    Inmiddels alweer een controle verder en ons mannetje is zelfs wat gezakt op de groeicurve. Hij zit nu tussen P50 en P75 :thumup:
     
    Love1987 vindt dit leuk.
  10. Dodo29

    Dodo29 Actief lid

    24 sep 2013
    442
    229
    43
    Eigen gewicht inderdaad loslaten... ik ben geen enkele kilo aangekomen tijdens de zwangerschap (omdat ik dus eigenlijk afviel) en heb 2 extra groeiechos gehad. Kindje werd geschat op 3700 gram met 40 weken. Op 39+2 dagen ben ik bevallen van ons zoontje die 4120 gram woog! Mijn man en ik moesten heel hard lachen om het gewicht maar ik ben binnen 6 uurtjes bevallen en kleine 20 minuutjes geperst. Laat het gewoon op je af komen, als ze zien of denken dat iets niet gaat grijpen ze echt wel in!
     
  11. Flowers86

    Flowers86 Bekend lid

    6 apr 2015
    784
    457
    63
    Oh kijk eens aan! Zo zie je maar weer dat het enorm kan verschillen per echo!
     
  12. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Ik heb alleen de groeiecho gehad bij 30 weken en nog een liggingsecho met 36 weken. Onze 3e werd geschat op 3800 gram, hoofdje lag bij de vk 4 weken voor op groei, bij de gyn niet.

    Bij de geboorte was ze 4666 gram en 54 cm, met een hoofdomtrek van 37,5.

    Ik ben zelf niet klein en slank trouwens, heb alleen bloed moeten prikken voor suiker, maar dat kwam door een bmi boven de 30.

    Alleen mijn oudste is met ks geboren, maar dat kwam niet door haar gewicht (2840 gram en 49 cm bij 35+5).
     
  13. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Onze jongste is het 36.5 weken geboren met een gewicht van 3990 gr. Bijna 8 pond dus. Ik had een zwangerschaps aandoening waardoor ik veel te veel vruchtwater aan maakte en daardoor kwam de baby eerder.

    Had ik de baby dan uitgedragen dan was het gewicht wel vele malen hoger geweest. Ben ook vrij smal maar alles is gelukkig goed gegaan.
     
    PetiteBelge vindt dit leuk.
  14. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Dat zei ik ook bij mijn tweede! Ik was zo gewend aan zijn broer van ruim 3,5 jaar op schoot, dat ik die baby gewoon Ieniemieni vond. De verpleegkundige zei later dat ze ontzettend veel moeite moest doen om niet in lachen uit te barsten om mijn opmerking. Hij was namelijk 4140 en 53cm.
     

Deel Deze Pagina