Angelsound!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Moontje80, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moontje80

    Moontje80 Lid

    26 mei 2008
    91
    0
    0
    Ik heb een angelsound geleend van een vriendin, nou ben ik eigelijk benieuwd of je het elke dag mag gebruiken of maar beperkt?

    Groetjes monique
     
  2. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik doe het gewoon wanneer ik er zin in heb! :D
    Er zitten geen bepaalde stoffen in die schadelijk zouden zijn, is gewoon een versterker.
     
  3. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    de meningen zijn hierover nogal verdeeld
    zoals ik hoor is het gewoon niet schadelijk
    overal heb je stralingen van kijk maar na zon ,tv ,telefoon enzovoort.
     
  4. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    helemaal eens met bamjolan!
     
  5. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik gebruik m regelmatig hoor haha sowieso om de dag, ff genieten!
    Maar nopoit langer dan een paar minuten hoor.

    verder niet schadelijk voor je kindje hoor!
     
  6. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    mee eens zo denk ik dus ook en het word dus ook gezegt niet schadelijk
    zie deze site
    http://www.babydoppler.nl/pag%202.html
    Veilig.

    De Angelsounds werken allen volgens het Doppler principe, net als de apparatuur die uw verloskundige of gynaecoloog gebruikt om uw zwangerschap te controleren. De doppler techniek maakt gebruik van onschadelijke geluidsgolven. Deze techniek wordt al sinds 1965 toegepast om de zwangerschap te controleren, Deze methode is bewezen volkomen veilig. De Angelsounds maakt gebruik van geluidsgolven met een zeer laag vermogen, ongeveer 50% van de apparatuur die uw verloskundige gebruikt. De Angelsounds is een gecertificeerd, veilig, europees toegelaten apparaat.
     
  7. Mickey06

    Mickey06 Actief lid

    2 aug 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Het werkt met geluidsgolven die weerkaatsen op je ingewanden en op de baby (het echo-effect)
    Ze weten zoiezo de gevolgen op de lange termijn niet m.b.t. het gehoor van je baby het schijnt erg hard te klinken. Natuurlijk zegt de fabrikant dat het onschadelijk is, zij willen graag geld verdienen. Ik zou het niet elke dag doen hoor.

    Zelf luisterde ik 1 keer per week vanaf 13 weken maar de laatste 2 keer kon ik het hartje met geen mogelijkheid vinden. Dit gaf erg veel stress en bezorgdheid. Uiteindelijk mocht ik het hartje bij de verloskundige komen luisteren en die legde uit dat het gewoon een 'goedkoop' apparaatje is en lang niet zo sterk/goed als die van de VK. Dus het hartje is moeilijker te vinden zeker als het nog zo klein is en lekker rond zwemt. Ik ga het niet meer gebruiken om onnodig gestress te voorkomen.

    Liefs Mickey
     
  8. mootjen

    mootjen Bekend lid

    10 mrt 2008
    575
    0
    0
    heb hem gewoon gebruikt, bijna elke avond wel eventjes.... tot ik Uk heel goed ben gaan voelen in de buik, schoppen, draaien, salto's noem maar op, vanaf toen heb ik hem dus niet meer gebruikt omdat ik weet dat ie springlevend nu is
     
  9. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    mickey wat je zegt klopt niet helemaal de geluidsgolven die jij bedoeld zitten niet in de doppler.ik zal mijn specifikatielijst even op zoeken
     
  10. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    Technische specificaties angelsound:
    Ultrasound frequency: 0.8MHz-2.2MHz ±3%
    Ultrasound intensity: <5mW/cm2

    Technische gegevens gewone microfoon:
    technologie: groot-diafragma condensator microfoon
    karakteristiek: frequentie-onafhankelijke cardioide
    frequentiebereik: 20 Hz - 18 kHz
    gevoeligheid: 16 mV/Pa (-36 dBV)
    maximale geluidsdruk voor 0,5 % vervorming: 128 dB
    equivalent ruisniveau: 14 dB (A-gemiddeld)
    uitgangsimpedantie: 200 ohm
    belastingsimpedantie: 1 kohm min.
    voorversterker: klasse A instelling
    voeding: +48 V fantoom
    connector: driepens XLR, mannelijk
    afmetingen: 52 mm x 185 mm
    gewicht: 650 g

    als je dit al zo ziet en als je dan gaat nadenken een mobiele telefoon geeft mischien wel 10x zoveel straling af.een pc/laptop ook.een magnetron nou dat is dat helemaal funest.als een van de buren draadloos internet heeft dan heb je al een bult straling in huis.een tv geeft straling een radio is dan helemaal uit den boze.en daarbij een huis met electra zonder ookmaar iets erin geeft al straling af vanwege de electra.
     

Deel Deze Pagina