In hoeveel tijd kan een baby indalen...?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mowtom, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ja de titel zegt t eigenlijk al maar weet iemand in hoeveel tijd een baby kan indalen? Kan dat in een paar uur of is dat echt in dagen? Want ik heb ook wel eens gelezen dat t pas tijdens de bevalling gebeurd en dan is het toch in een aantal uren? Ik vroeg het me af want de kleine heeft de hik nu en ik voel het erg laag...alsof ie echt van onderen al zit zeg maar :)
    Ik hoop het toch eigenlijk wel heel erg, wie weet hoef ik dan niet meer naar de gyn woensdag?! Ga ik misschien wel aan de gang eerdaags...
     
  2. Kan idd binnen een uur gebeuren. Zelfs tijdens de bevalling nog. Dus als de baby nu nog hoog zit zegt dat niets.
     
  3. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Aha ja dat dacht ik ook al. Nou hopelijk gaat dat dan snel gebeuren...
     
  4. RedRose

    RedRose Actief lid

    14 sep 2006
    235
    0
    0
    Mag ik vragen waarom je naar de gyn moet? Mijn baby is ook niet ingedaald en dat is geen probleem volgens de vk. Mijn eerste daalde ook niet in. Ik ken verhalen van mensen waarbij de baby ook niet ingedaald was en dat maakte qua bevalling niet uit. Als je vliezen breken daalt het vaak gelijk in. Mijn eerste daalde op de dag van bevallen pas in. Ik voel mun baby nu al weken heel erg laag maar afgelopen donderdag lag ze nog steeds voort bekken! T zegt nix is mij verteld.

    Succes
     
  5. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Schijnbaar was dat hier een standaard afspraak met de gyn hier in t ziekenhuis. Ik krijg dan waarschijnlijk een echo en evt een inwendig onderzoek om te bekijken of er een reden is dat de baby niet kan indalen. Vaak is hier geen reden voor zei de vk. Ook omdat de baby nu al 6 pond is en ze de baby niet tot 42 weken willen laten zitten omdat t anders zo'n pond of 8 wordt. Tenminste dat heb ik zo begrepen. Maar het is dus eigenlijk alleen uit voorzorg. Verder zei de vk ook dat de bevalling alsnog gewoon zo op gang zou kunnen komen. Wel moet ik als de vliezen breken gaan liggen voor het geval dat de navelstreng onder t koppie kan komen te liggen en dat t afgekneld wordt dan.
    Hopelijk is het zo een beetje duidelijk?
     
  6. Dsny

    Dsny Actief lid

    20 feb 2007
    101
    0
    0
    Bij mij is ze nog steeds niet ingedaald ... :( dus hoop dat het snel gaat gebeuren want k ben het echt zat aan het worden .., k wil gewoon mn kleine meid beethouden ...
     
  7. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    nog eventjes geduld dames :D ;)
    het komt van zelf wel ;)
     
  8. RedRose

    RedRose Actief lid

    14 sep 2006
    235
    0
    0
    Oke Mowtom. Ik begrijp t. Die echo maken ze hier gewoon zelf, de vk dan. En idd ze kijken dan of er een reden is oid. Verder vind ik het knap van je vk om te zeggen dat je baby nu 6 pond is. Dat kunnen ze naar mijn idee alleen zeggen wanneer de echo is gweest. (bij mun eerste zei de vk ook zonder echo, ohhhh, valt allemaal mee klein babietje bla bla bla, toen ze werd geboren bleek ze 8 pond!) Ik heb met 36.4 weken een echo gehad en mijn baby is ook GROOT! Ze was toen al 6.5 pond naar meeting. Mij laten ze gewoon lopen hoor. En acht pond is tegenwoordig toch ook niet echt een grote baby meer (zei mun vk!)?! Als mijn baby gestaag zou groeien zou ik zo rond de 7.5 pond uit komen met 40 weken (nu dus!). Ik heb ook aangegeven dat ik niet langer wilde door lopen, dat ik bang ben dat ik net als bij de eerste 2 weken ga overlopen en dat ik dan een kind van 10 pond krijg. Dat wil ik niet. Niet voor t kind en niet voor mezelf. Maar jah, mijn ervaring bij de vorige is dat wanneer de baby het goed maakt, ze je gewoon laten lopen (in het zh). Ik ben t ook erg zat nu. Wil ook graag mun meisje in mun armen houden... weet soms niet hoe ik de dag moet doorkomen omdat ik echt nix meer kan (heb echt zo'n mega buik! BAH!).... maar goed, afwachten maar he!

    Succes he!
     
  9. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hoi redrose, ik heb idd met 36 weken een echo gehad en toen zagen ze dat ons kindje al 6 pond was en dat ie dan idd rond de 40 weken tussen de 7 en 8 pond uit zou komen. Ik weet niet waarom ze de een wel en de ander niet door zouden laten lopen. Van mij mag het in ieder geval wel gaan komen. Kijk er iedere dag meer naar uit...raar he dat je naar pijn uit gaat kijken hahaha...succes ermee jij ook! We moeten gewoon nog ff geduld hebben...
     
  10. RedRose

    RedRose Actief lid

    14 sep 2006
    235
    0
    0
    goh is dus echt een beetje een gelijk verhaal he! Ik hoop dat ik morgen de kleine in mun armen heb, maar weet uiteraard wel beter! SNIK! Die uitgerekende datum zegt ook nix. Ik hoop wel dat het nu snel gebeurt...

    Succes.
     
  11. Mima

    Mima Actief lid

    10 okt 2006
    227
    0
    0
    Bij gebeurde dat ook tijdens de bevalling...k moest een uur wachten met persen, totdat het hoofdje volledig was ingedaald....zat ik daar met mn volledige ontsluiting persweeen weg te puffen.....
     
  12. RedRose

    RedRose Actief lid

    14 sep 2006
    235
    0
    0
    Ow das ook nix natuurlijk... Ik moet as woensdag weer naar de vk. Maar denk dat ze echt niet meer indaald. Ze ligt er ewl helemaal voor. en zelfs 1x lag ze er een stuk in maar ze wipt er gewoon makkelijk weer uit. De vk denkt dat wanneer bij mij de vliezen breken ze er gelijk in "valt". We shall see......
     

Deel Deze Pagina