Gynefix en rare menstruatie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door mb90, 14 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mb90

    mb90 Bekend lid

    17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Hallo iedereen!

    Al even geleden dat ik hier kwam, maar nu toch weer een vraagje.

    In oktober bevallen van 2de kindje. Omdat we 2 kindjes wel voldoende vinden en ik met de pil niet altijd even stipt was heb ik besloten om een koperspiraal te plaatsen. De gynefix, die er sinds januari inzit. Plaatsen deed geen pijn en ook achterna geen last gehad. om de 4 weken kreeg ik dan mijn menstruatie, wel heviger en langer dan ik gewoon was met de pil.

    Alleen is deze menstruatie anders... plots had ik na 3 weken wat roze verlies dus ik dacht dat ik mijn menstruatie al kreeg. Maar het bleef bij die ene keer wat verlies. Een week niets en plots weer wat bruinverlies. Nu dacht ik dat ik ze wel ging doorkrijgen maar niet.

    Heb nu al meer dan een week af en toe wat bruin bij het afvegen, meer niet.

    Kan dit plots veranderen zo? Vind het namelijk heel erg vervelend omdat ik dan denk dat het gedaan is en plots dan weer een beetje verlies.. en het geen echte menstruatie is precies maar echt gewoon wat bruinverlies met soms kleine stukjes bloed...

    xxx mb90
     
  2. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.070
    113
    Een gynefix is een koperspiraal toch? Volgens mij hoort dit niet wat je beschrijft. Ik ken het in ieder geval niet (al jaren ervaring met koperspiraal).

    Ik zou een zwangerschapstestje doen voor de zekerheid en als die negatief is overleggen met je huisarts. Misschien heb je wel een wondje ergens binnen of een poliepje of...? Of is de gynefix toch verschoven oid.
     
  3. mb90

    mb90 Bekend lid

    17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Is inderdaad een koperspiraal.
    Had er ook al aan gedacht eens testje te doen, maar nog niet gedaan omdat ik denk: de kans is toch wel heel klein dat je ondanks spiraal zwanger word...

    Verschoven lijkt me niet, aangezien de gynefix vastgezet word met een knoopje in de wand.

    Ook al paar keer gedroomd dat ik zwanger was! :rolleyes: vast omdat ik schrik heb om weer zwanger te zijn!?
     
  4. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.070
    113
    Heel klein ja... maar niet nul.
    Weet het helaas uit eigen ervaring... heb toen ook pas later een test gedaan omdat ik ook dacht: heb toch een spiraal!? Ik ging spontaan hyperventileren toen er meteen 2 streepjes kwamen :oops:... Dat verklaarde wel al die kwaaltjes die ik had en al een week te laat was...

    Veel succes!
     
  5. mb90

    mb90 Bekend lid

    17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    pff nog steeds regelmatig bruin/bloedverlies... kom er stillaan wel een beetje gek van nu!!! Is nu al bijna 2 weken!

    Morgen maar eens bellen naar de gyn en een afspraak maken.
     

Deel Deze Pagina