Eisprong na curretage

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sas28, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas28

    Sas28 Lid

    23 jul 2007
    86
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal.

    In mei dit jaar heb ik bij de 12 weken echo te horen gekregen dat er alleen een leeg vruchtzakje aanwezig was. Een week hierna ben ik gecurreteerd, want niet alles kwam eruit. Ruim 4 weken erna volgde mijn eerste menstruatie.
    Nu heb ik een vraag.
    Ik heb het idee dat ik sinds de curretage geen eisprong meer heb. Voorheen kon ik de Billingsmethode gebruiken en ik had altijd voldoende slijm zeg maar.
    Maar nu is dit niet meer het geval.
    Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
    En is het dan wel mogelijk om weer zwanger te worden?

    Groetjes Sas.
     
  2. miriam25

    miriam25 Fanatiek lid

    9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    sas na een curatage kun je zeker wel weer zwange worden.
    alleen je lichaam is natuurlijk veranderd je bent namelijk wel echt zwanger geweest en je lichaam moet er weer aan wennen dat het niet meer zwanger is.
    dat duurt bij de een langer dan bij de ander maar je moet wel moet houden.
    hou de komende tijd je lichaam in de gaten en kijk wanneer je weer ongi word dan kun je een beetje berekenen waneer je een eisprong hebt gehad en dan voor de nieuwe maand weer volop klussen
    dikke knuffel en sterkte liefs miriam
     
  3. Sas28

    Sas28 Lid

    23 jul 2007
    86
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Miriam,

    Dank je wel voor je antwoord. Het doet me goed.
    Het zal dan inderdaad wel liggen aan dat mijn lichaam een hoop te verduren heeft gehad en dat het zich moet gaan herstellen.
    Ik probeer er inderdaad niet te veel aan te denken, maar je maakt je onbewust toch zorgen als er iets anders is dan anders.
    Nu maar hopen op een vruchtbare toekomst.
    Groetjes, Sas
     
  4. SheDevil

    SheDevil Fanatiek lid

    13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Lieve Sas,

    aller eerst wil ik jullie heel veel sterkte wensen met dit verlies.
    Ik weet denk ik wel hoe het moet voelen voor je.
    IK heb in de 16e week te horen en te zien (op de echo) gekregen dat mijn zoontje niet meer leefde.
    Een droom valt in duigen en veel verdriet.
    Nu is het bij jou een ander verhaal maar toch heb je verdriet om het verlies.

    Ik heb na de bevalling in het ziekenhuis, ook een (spoed) curretage gehad.
    Na deze curretage heb ik een eerste cyclus van 43 dagen gehad. Hierin wel een eisprong maar pas op de 30e dag.
    Dit weet ik omdat ik mijn temp ben gaan bijhouden.
    Mss ook iets voor jou?
    Zo heb je goed inzicht in wat er in je lichaam gebeurd en weet je ook waar je aan toe bent.
    Maar ook al doe je het niet, je lichaam weet wel wat het moet doen, het komt allemaal gewoon weer op gang hoor..

    Heel veel sterkte en natuurlijk succes gewenst.
     
  5. Sas28

    Sas28 Lid

    23 jul 2007
    86
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo SheDevil,

    Bedankt voor je berichtje.

    Bij jou is het ook erg zeg, dat je er na 16 weken achter komt dat t niet goed is gegaan. Ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn! En heel veel sterkte ermee, het is dan wel al eventjes geleden, maar het blijft moeilijk. Het is wel fijn om er met anderen over te kunnen praten. Ben ik persoonlijk erg blij mee.

    Mijn verloskundige had het toen idd ook al over tempen, ik denk dat ik dat gewoon es moet gaan proberen. Als ik weer ongesteld ben, ga ik gelijk beginnen. Ik zeg veel tegen mezelf dat als mijn lichaam er klaar voor is, ik vast wel weer eens zwanger zal zijn. Dat geldt voor ons allemaal!

    xxx Sas
     

Deel Deze Pagina