Lengte/gewicht dreumes 1,5 jaar..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjors82, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjors82

    Sjors82 Niet meer actief

    Ik ben vandaag naar het CB geweest. Ik was heel benieuwd hoe hard mijn zoontje gegroeid zou zijn. Soms (vaak) lees ik negatieve dingen over het CB en die had ik tot nu toe nog niet ondervonden, maar vandaag had ik toch een beetje een rare nasmaak.
    Mijn kind is namelijk 'te dik'. Hij is nu 18 maanden, 84,5 cm en 13,8 kg. Lekker stevig, ik weet het. Maar de manier hoe zij de stempel 'te dik' op hem drukte, vond ik gewoon een beetje naar. Hij zou 1,8 kg te zwaar zijn, en dus 12 kg 'moeten' wegen. Nu weet ik dat ik me niet teveel van hun moet aantrekken, maar toch wou ik dit even kwijt.
    Hij loopt inmiddels, ik geef hem alleen vrij verantwoorde tussendoortjes (volkorenbiscuitjes, soepstengels, rijstewafels), dus ik maak me eerlijk gezegd geen zorgen. Waarom weten zij je dan toch weer onzeker te maken?? Ervaring, iemand?

    p.s. vorige keer met 14 maanden was hij 79 cm en 12,2 kg. Hij heeft naar mijn mening dus gewoon een behoorlijke groeispurt gemaakt!
     
  2. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier een 'kleintje'

    met 14 maanden: 9150 gram en 78 cm
    met 19 maanden: 10450 gram en 83 cm

    dus ook wel 5 cm gegroeid en 1300 gram aangekomen

    met 2 jaar woog ze 11400 gram en was ze 88 cm
     
  3. wendelaa

    wendelaa VIP lid

    30 nov 2008
    8.641
    0
    0
    Noord Brabant
    Wat vervelend zeg, dat je zon rotgevoel hebt na t bezoek.
    Als hij mooi zijn eigen lijn blijft behouden en je m niks teveel te eten geeft, zou ik m er niks van aan trekken.
    T ene kind is nu eenmaal t andere niet!

    Zelf geen ervaring mee, maar mijn schoonzus heeft dit ook vanaf t begin gehoord over haar oudste.
    Zou zelfs op dieet gezet worden! Nu is hij 3 jaar en sinds een half jaar krijgt hij geen melkfles meer voor het naar bed gaan. En dit hielp voldoende, nu is ze eindelijk van het gezeur af;)
     
  4. Sjors82

    Sjors82 Niet meer actief

    Ja die van jou heeft toen ook wel een groeispurt gemaakt! Maar meisjes zijn vaak kleiner natuurlijk.
     
  5. Sjors82

    Sjors82 Niet meer actief

    Wendelaa, dat krijgt mijn zoontje al vanaf 11 maanden niet meer dus dat kan ook het 'probleem' niet zijn ;)
     
  6. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Daarom, maar als je bekijkt - ze maken dus beiden dat lijntje alleen jouw kindje zit altijd al hoger.

    Ik vind altijd - als ze zeggen dat je kind te licht of te zwaar is, dan moeten ze óók vertellen, hoe ik dat dan kan veranderen, als ze menen dat ik het niet goed doe?
     
  7. wendelaa

    wendelaa VIP lid

    30 nov 2008
    8.641
    0
    0
    Noord Brabant
    O maar dat bedoelde ik ook niet naar jou toe, maar zij kreeg steeds te horen dat hij op dieet moest. Maar uiteindelijk loste het vanzelf op zeg maar;)
     
  8. Storm

    Storm Niet meer actief

    Mijn zoontje is ook een buffeltje. Ik heb geen idee hoe lang en zwaar hij momenteel is. Ik vermoed iets langer dan jouw zoontje, maar qua gewicht zal hij er niet veel voor onder doen.
    Maandag moeten we weer heen.
    Met 14 maanden was hij: 83.5 cm en 12,1 kg.
    Ik kan me er echt niet druk om maken. Als ik hem op de crèche zie staan naast leeftijdsgenootjes die over het algemeen allemaal wat kleiner zijn en waarschijnlijk ook wat lichter, zien ze er verhoudingsgewijs toch ongeveer hetzelfde uit.
    Ennuh, ik was als kind ook een dikkertje (mijn zoontje is slank vergeleken bij mij) en ik heb nu een heel normaal tot slank figuur. Nou ja, normaal gesproken dan... :p

    Moet ik wel zeggen dat ik van het CB nog nooit enig commentaar heb gehad over het gewicht van mijn zoontje.
     
  9. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Mijn dochter is 19 mnd en weegt 10 kg. Dan vind ik bijna 14 kilo idd wel zwaar. Maar dat ligt aan mijn referentiekader. Als je zoon gezond eet is er niets aan de hand. Lekker van je mannetje genieten.

    Hou het wel in de gaten, een mollige peuter is schattig, maar een mollig schoolkind heeft er vaak last van.
     
  10. LindaCR

    LindaCR Lid

    18 jan 2010
    36
    0
    0
    NULL
    Costa Rica
    Nou dan ben ik blij dat ik niet in Nederland woon zeg. Het CB zou helemaal uit z'n pan gaan van mijn kereltje. Hij is nu iets ouder dan 9 maanden en hij weg 11,6 kilo en is 78 cm lang. Volgens de dokter hier is hij gewoon gezond en krijgt hij ook helemaal niet te veel te eten.

    Dus als jij weet dat je knulletje geen rotzooi te eten krijgt en gezond is dan zou ik me niet te gek laten maken. :)
     
  11. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Hier is Lucas momenteel: 82 cm en 11,3 kilo. Hij had meer gewogen ware het niet dat hij in de week vóór de afspraak een fikse buikgriep heeft gehad waardoor hij 6 dagen aan het spugen en de diarree is geweest.

    Tja... gewoon een verantwoord eetpatroon en veel beweging aanbieden, verder ontwikkeld elk kind zich gewoon anders hoor!
    Lekker proberen naast je neer te leggen, al kan dat erg moeilijk zijn...
     
  12. kylain

    kylain Bekend lid

    7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi hoi ,

    Mijn zoontje is 2 jaar 92 cm en 12,8 kilo dus wel wat langer...maar hoor in mijn omgeving ook kindjes die met 1,5 al 13,5 kilo wegen hoor!
    Misschien zit hij alweer in een groeispurt. Ik weet dat mijn zoontje met 1,5 12 kilo woog en een half jaar later 800gram meer dus waarschijnlijk is jouw zoontje als hij 2 is gewoon goed in verhouding.

    Dus niet druk om maken hoor
     
  13. Opening

    Opening Niet meer actief

    ben toevallig pas geweest en hij was met 1,5 jaar 11.1 kg en 84 cm.
    Hij zit net onder het gemiddelde maar volgt zijn eigen lijntje als die van jou doet zou ik me geen zorgen maken hoor en hun lekker laten praten.
     
  14. Fransa

    Fransa Niet meer actief

    Zou me er niet zo druk over maken. Dat trekt echt nog wel bij. Heb het niet zo op het stempel 'te dik' bij kleine kindjes.

    Zoonlief hier was 84cm en 12kg vorige week (bij ruim 18 maanden dus), even voor je referentie...
     
  15. Pasja83

    Pasja83 Fanatiek lid

    12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Het is inderdaad erg vervelend als je kind dik genoemd wordt.

    Ik heb ook een groot kereltje. Met 14 maanden was hij 80 cm en 11,8 kilo. Ik denk dat hij nu rond de 82 cm is en wel 12,5 kilo is. En een behoorlijk babybuikje. ;)

    Gewoon niks van aantrekken. Bij mij op het CB zeiden ze dat ze bij kleine kinderen niet over overgewicht spreken. Pas bij een jaar of 4 kijken ze daar naar.

    Ieder kind volgt zijn eigen lijn en de jouwe heeft gewoon een groeispurt gemaakt. Komt vast wel goed!
     
  16. september08

    september08 Fanatiek lid

    20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ze vinden mijn zoontje altijd aan de lichte kant.
    Met 14 maanden 81 cm en 9,9 kg.
    Nu denk ik met 17 maanden 83 en 11 kg?!
    Ppff.. als hij gezond is, vrolijk is enz. vind ik het wel prima!
    Lekker niets van aantrekken dus inderdaad! Kinderen spelen het er straks wel af hoor. Met 2 jaar en een zomer voor de boeg!
     
  17. joycje

    joycje Fanatiek lid

    21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Hier is mijn kleine man 83 cm en weegt een kleine 11 kg. En volgens cb gemiddeld...
     
  18. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ach ja, je hebt grote kindjes en kleine kindjes. Mijn dochter: 9,3 kilo en 77,5 cm bij 1,5 jaar. Daar beginnen ze inmiddels ook moeilijk over te doen, maar dan de andere kant op. Door het slechte eten was ze maar 150 gram aangekomen vanaf de 14 maandencheck en ze groeit ook in de lengte een beetje te weinig.

    Zoals al gezegd, prima als ze er iets op aan te merken hebben, maar dan moeten ze ook zeggen wat je dan moet veranderen. Ik geef Julia bijvoorbeeld volle melk, maar dat weegt nog niet op tegen al die keren dat ze niet wil eten. Tsja, dan komen ze maar op huisbezoek, mogen ze het zelf proberen ;)

    Maak je niet te druk hoor. Ook het vergelijken hier, er zijn kleintjes en groten, maar zolang ze niet echt duidelijk zeggen of er echt iets aan de hand is of nuttige tips geven, dan laat je het maar gewoon van je af glijden. Iedereen heeft een mening, ook de mensen van het CB. Die behandel ik min of meer als de mening van ieder ander. Alleen goed advies en evt. doorsturen, daar heb je wat aan!
     
  19. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    jeetje zeg, nou je weet zelf wel wat je hem te eten geeft en of hij juiste hoeveelheden eet.

    voor het vergelijk, ik heb een tweeling die praktisch exact hetzelfde eet en ze zijn beide 77 cm en 9,7 en 11,0 kg. de kleine meid eet soms wel wat minder maar over het algemeen precies hetzelfde als haar broer, ze heeft gewoon de bouw van haar vader. zo zie je maar twee kinderen en hetzelfde eten en zo'n verschil.

    mijn nichtje moest met haar zoontje extra naar het cb vanwege zijn gewicht, hij is ook stevig, zelf is ze ook behoorlijk aan de stevige kant, ze denkt nu dat ze gewoon vanwege haarzelf hem laten komen, zo van, o een dik gezin ofzo, nou en hij krijgt echt normaal eten, het is wel een snoeperd, maar ze houdt hem in de gaten
     
  20. tanjax11

    tanjax11 Niet meer actief

    Hier ook een groot mannetje..Finn woog met 18 maanden 13,9 kg en was 87 cm lang. Geen idee wat hij nu weegt en hoelang hij nu is...
     

Deel Deze Pagina