Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rachel1984, 27 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachel1984

    Rachel1984 Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.341
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik zit al een tijdje met een dilemma. In 2004 zijn we in Cuijk komen wonen voor mijn man zijn werk (militair). Ik heb toen de opleiding SPW gedaan en diploma gehaald. Ondertussen getrouwd en kinderen gekregen en werk nu in de thuiszorg. Alleen nu (vooral nu we kinderen hebben) mis ik toch mijn familie wel heel erg. Ze wonen allemaal vlakbij Rotterdam. Mijn man is nu natuurlijk erg veel weg, veel avonddiensten, oefeningen en binnenkort ook een uitzending van 4,5 maanden.
    Hij moet in januari/februari weer 6 weken weg voor een cursus. Nou zie ik dus eingelijk verder niemand als hij er niet is behalve de kinderen en mijn clienten op het werk (ouderen) zo nu en dan een keertje een vriendin maar dat is zeker niet wekelijks. Ik wil heel graag terug verhuizen naar Rotterdam. Mijn man wil dit niet, omdat hij dan zoveel op en neer moet reizen. Heb al voorgesteld dat hij anders 1 nachtje in de week daar te slapen anders.

    Maar goed, ik wil graag die keuze rond maken voordat Lindsey naar school gaat omdat ik uit ervaring weet dat het niet leuk is om te verhuizen als je naar school gaat. Wat zouden jullie doen? Hier blijven en proberen of terug gaan?
    Ik moet zeggen vind het gewoon moeilijk, als we een keer oppas nodig hebben is er eingelijk niemand die kan en vind het ook wel fijn als ik gewoon een keer even op de koffie kan bij m,n moeder, zussen of nichtje (hai wonders2;))

    Ik vind het gewoon erg moeilijk allemaal, heb wel een super leuke baan (maar volgens mij kan ik mijn werk overal uitvoeren met mijn opleiding) en zal mijn man dan iets minder zien maar zie hem nu eingelijk ook al heel weinig. Hele klaagzang weer, maar hoor graag jullie meningen:)
     
  2. augurkjes

    augurkjes Niet meer actief

    verhuizen :D lekker hier komen wonen. is veeeeel leuker.
     
  3. MissMom

    MissMom Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je het bij elkaar optelt hoeveel jullie elkaar nu zien ivm zijn werk en straks zal het weinig schelen toch.
    Waar ligt Cuijk eigenlijk haha.
    Maar afijn, voor jezelf is het ook een stuk prettiger -als je het mist- om bij je familie te gaan wonen.
    Zou toch nog eens met je man rond om de tafel gaan zitten.
    Succes.
     
  4. Anne1985

    Anne1985 Fanatiek lid

    17 okt 2007
    1.363
    6
    38
    Ik zou toch uitleggen waarom je wil verhuizen. Ik begrijp dat je man liever niet zo ver op en neer reist maar hij is vaak weg. Als hij op uitzending is zal het voor hem toch ook een prettiger gevoel zijn als je dicht bij je familie woont? En anders ergens in het midden, is dat een idee?

    Sterkte!
     
  5. Rachel1984

    Rachel1984 Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.341
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Cuijk ligt bij Nijmegen. Het is ongeveer 1,5 uur reizen voor hem dan (enkele reis)
    ergens in het midden wil ik niet, ken ik nog niemand en blijf ik net zo goed hier:) Moeilijk allemaal. Maar wil gewoon die keuze maken voor Lindsey naar school gaat daarna niet meer.
     
  6. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man is ook militair, en hij is door de week op de kazerne.
    Wij wonen in Noord Groningen en hij werkt in Wezep (bij zwolle).
    Mijn man is opgegroeid in Brabant en is voor mij verhuisd naar Noord Groningen.
    Ik heb er ook wel eens aan gedacht om in de buurt van zwolle te gaan wonen. Helemaal nu we een dochter hebben zou het heel erg fijn zijn dat hij gewoon elke avond thuis kan komen.
    Maar aan de andere kant zie ik het niet zitten om een heel nieuw sociaal leven op te moeten bouwen, dit is namelijk niet zo makkelijk.
    Daarnaast zou ik mijn familie gewoon niet willen missen.
    Mijn man zijn familie woont op 3 uur rijden en ik merk gewoon dat je daar niet zomaar ff heen gaat met een kleine.

    Dus vandaar dat wij hebben gekozen om in de buurt van mijn familie te blijven wonen.
    Hoe jammer het ook is dat mijn man hierdoor niet de hele week thuis kan zijn.
    Maar daar in tegen is het weekend ook echt van ons als gezin. Daarin zijn we altijd samen en spenderen zoveel mogenlijk tijd met elkaar. Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn man ook nog 1 dag in het weekend zou op offeren aan een sport.

    We hopen dat hij in de toekomst ooit in Assen of Havelte kan gaan werken, helaas vind hij hier niet de leukste afdelingen van het leger.
     
  7. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Voor mijn man is het ook anderhalf uur rijden naar Wezep, alleen als hij dan elke dag naar huis zou komen, staat hij geheid vast in de file. Waardoor hij er 2 of 2 en half uur over zou doen.
    Dit vinden wij niet ideaal, en kost daarnaast ontzettend veel aan benzine. Vandaar dat hij een kamer op de kazerne heeft.

    Over je dochter zou ik me niet zoveel zorgen maken.
    Ze passen zich vaak erg snel aan in een nieuwe situatie.
    Denk dat het erger zou zijn als ze 12 of 13 jaar is.
    Maar ik zou hier, met haar leeftijd, echt geen probleem in zien.
     
  8. Rachel1984

    Rachel1984 Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.341
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Mijn man zegt dat als we gaan verhuizen hij geen recht op een kamer heeft, omdat de afstand tekort is. Het is ongeveer 125 km maar ze rekenen in een straal van 75 km (hemelsbreed)
    Vind ik echt onzin, maar ga wel even kijken hoe of wat. Ik vind het gewoon moeilijk, en denk dat ik me een stuk gelukkiger zal voelen dichterbij iedereen.
    We hebben een koophuis, dat we dus ook dan wel moeten zien te kunnen verkopen etc. Maar hoef ook niet morgen weg, dat scheelt;)
     
  9. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    je man is bijna altijd weg dus wat maakt het dan uit of je in rotterdam woont of waar je nu woont.. die paar keer dat hij moet reizen kan niet op tegen wat jij nu moet doorstaan...
    ik zou het er eens over hebben met je man en hem uitleggen dat als hij er niet is jij je aan huis gekluisterd voelt en je familie mist en je uitjes... ik zou lekker terug gaan verhuizen als ik jou was!
     
  10. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ha meis..

    Ik zou het doen..
    Je hebt ondertussen al zoveel moeten inleveren voor zijn werk , nu word het eens tijd dat er voor jou eens iets gaat gebeuren.
    Als je toch niet lekker zit waar je nu zit , zonder mensen/famillie om je heen dan zou die keus voor mij snel gemaakt zijn (als het financieel en practisch allemaal goed te regelen is).

    Daarbij herinner ik me nog dat Jasper heel veel heeft moeten reizen in het begin , ik dacht dat je het over 2 uur heen en 2 uur terug had een tijdje terug?
    Dan zou dit geen probleem moeten zijn.

    Ik hoop dat je er samen met Jasper uitkomt.
    En trouwens , deze baan heb je ook nog niet onwijs lang , je zal daar vast aan de bak komen.
    Succes meis!
     
  11. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    572
    113
    Ik zou denk ik ook gaan verhuizen. Ik weet hoe vreselijk het is om ergens te wonen waar je je niet thuis voelt en waar je geen echt sociaal leven hebt.
    Vooral als je man zoveel weg is en jij je dan alles alleen moet doen en je vaak eenzaam voelt lijkt het mij heel belangrijk dat je wel een breed sociaal netwerk hebt om op terug te kunnen vallen. Mij lijkt dat hij dat ook wel zou moeten kunnen begrijpen.
    Ik denk dat je vooral in de omgeving van Rotterdam makkelijk een baan moet kunnen vinden met jouw opleiding. Makkelijker dan in Cuijk.
    Je zegt niet in het midden te willen gaan wonen, dat kan ik me wel voorstellen. Maar je moet je wel bedenken dat Cuijk echt een dorp is en het in zo'n dorp vaak lastiger is om te aarden dan in een wat grotere plaats. Vooral als je niet echt een dorpsmens bent.
     
  12. liane

    liane Fanatiek lid

    12 nov 2008
    3.348
    0
    0
    ik zou ook verhuizen, wij zouden bijna verhuizen naar een dorp, maar heb dat toch niet gedaan omdat ik dan te ver weg bij me familie en vrienden zou wonen.
    ik zou lekker terug gaan ik denk dat je dan veeeeel gelukkiger bent!
    succes! :)
     
  13. Rachel1984

    Rachel1984 Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.341
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Nu moet ik het hem nog wijsmaken;) zal jullie antwoorden wel laten lezen wie weet:p
     
  14. moes

    moes Fanatiek lid

    20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    je man heeft makkelijk praten, hij is bijna nooit thuis!

    ik zou terug verhuizen.
    werkt je man in volkel? of heel ergens anders?
     
  15. Rachel1984

    Rachel1984 Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.341
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Op Volkel ja:)
    Ik wil het nu ook weer niet gaan overdrijven, hij is nu vaak thuis, elke avond wel en op maandag ouderschapsverlof. Maar het zijn periode's natuurlijk, en juist tegen die periode's zie ik zo op.
     
  16. minidwerg

    minidwerg Lid

    6 nov 2009
    60
    0
    0
    verzorgende
    grave noord brabant
    he meid!

    ik zou doen wat je hart je ingeeft. Dat is denk ik het belangrijkste!
    Als je je hier niet echt thuis voelt moet je verhuizen. Is het voor jasper mogelijk om in de buurt van rotterdam gestationeerd te worden?
     
  17. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Verhuizen, juist omdat jij het meeste thuis bent.

    Voor hem is het inderdaad wel verder maar hij is zo vaak weg.

    Mijn man sliep als hij de wacht had ook gewoon op de boot ( Marine).

    Ik denk juist dat het voor het thuisfront beter is om lekker dicht bij je familie en vrienden te wonen. Dan kun je ook eerder oppas regelen.
     
  18. Rachel1984

    Rachel1984 Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.341
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik heb alles eens overwogen en ik denk dat ik het toch wil gaan doorzetten. Mijn man denkt hier nog steeds anders over, maar ik vind dat ik toch ook wel een redelijke grote inbreng heb:)
     
  19. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.258
    113
    Ik zou eens goed met hem praten hem uitleggen hoe jij je voelt misschien dat hij het dan beter begrijpt?
     

Deel Deze Pagina