Haaruitval , welke vitaminen slikken jullie?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door KellD, 30 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Beste meiden,

    Het is voor mij nu zo'n 7 1/2 weken geleden dat ik bevallen ben. En na de 3e week begon ik ineens heel veel haar te verliezen. ( kan ook stress zijn ivm het rouwproces van mijn engel ) . Ik slik sinds kort Vitamine B complex van kruidvat , en de Multi A-Z kauwtabletten. Nu na wat gelezen te hebben, blijken deze supplementen blijkbaar niet te helpen? Van welk merk slikken jullie vitaminen pillen, en hebben jullie er wel baat bij? Merk je verschil?

    Alvast bedankt!
     
  2. pregnantje

    pregnantje Bekend lid

    17 dec 2012
    788
    656
    93
    Ik ben 15 weken geleden bevallen en heb het ook sinds een week. Gisteren ging ik naar de kapster die mij vroeg mij of ik haaruitval had gehad (zal ze hebben kunnen zien). Ze vertelde toen ook dat je tijdens de zwangerschap al je haren vasthoudt en daardoor naderhand extra veel haar verliest. Ik denk dat je de haaruitval niet tegengaat, maar dat het wel tijdelijk is. Maar wellicht kan iemand mij tegenspreken ;)

    Veel sterkte nog met het verlies.
     
  3. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Helemaal met de vorige post eens. In je zwangerschap verlies je veel minder haren. En na de bevalling lijkt het of je kaal word... ik heb er ook nog steeds last van. Echt verschrikkelijk gewoon. Maar ik weet ook van de vorige keer dat het bij mij met een maand of 9 weer beter werd dus daar hou ik me maar aan vast :)
     
  4. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Een maand of 9 ? Dat vind ik nog uitzonderlijk lang! Maar kwamen er dan nog haren terug, of wordt het uitvallen gewoon minder?
     
  5. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Hm... tis al wel ruim drie jaar terug... ik dacht dat het toen gewoon minder erg werd.
    Maar zo druk met de tweeling dat ik het niet precies meer weet. Maar gezien het nu nog zo erg is, zeker na douchen stel ik me er maar op in
     
  6. didi79

    didi79 Bekend lid

    10 nov 2014
    552
    312
    63
    Vrouw
    West Brabant
    9 maanden is volgens mij vrij normaal, heeft met je hormoonhuishouding te maken, en je kunt er niet veel tegen doen. Je verliest dagelijks volgens mij ruim 100 haren, maar tijdens de zwangerschap veel minder (door de hormonen). Na de bevalling maakt je lichaam een inhaalslag, dus verlies je dan meer haren. Mijn jongste is bijna 6 maanden en ook hier moet elke keer na het douchen het putje leegmaken! Na de eerste bevalling ook na 9 maanden nog veel haarverlies, maar raakte toen weer zwanger en na enkele weken sloeg het weer om... Mijn ervaring is dat vitamines haaruitval niet kunnen voorkomen of verminderen! Hopelijk wordt het snel minder voor je! Daarnaast wil je nog veel sterkte wensen met het grote verlies van jullie engel!
     
  7. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ten eerste gefeliciteerd en tegelijkertijd gecondoleerd met jullie dochtertje.

    Hier is de haaruitval paar weken geleden ook begonnen. Vreselijk hè? Elke keer doucheputje verstopt, haar wassen duurt een half uur omdat ik steeds weergeven handvol haar eruit haal.

    Het gaat vanzelf over. Bij de oudste duurde het van 3 tot 6 maanden. Je zal ineens merken dat het minder wordt.
     
  8. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    bedankt voor het reageren allemaal!
    Ik vroeg me ook echter gewoon af, welke vitaminen pillen jullie slikken om zo vervolgens het haar wat stabiel te houden met uitvallen, als er enige ervaringen in waren. Las namelijk recent dat de kruidvat vitaminen pillen meer kwaad doen dan goed.
     
  9. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik slik zelf extra vitamine b als ik last heb van haaruitval. Dat helpt altijd, en ik koop ze ook bij het Kruidvat. Ik weet alleen niet of de oorzaak van haaruitval na de zwangerschap ligt in een vitamine b gebrek, dus dan Is extra bijslikken misschien niet de oplossing maar moet je gewoon afwachten.
    Ik heb het bericht gemist, wat Is er mis met de vitamines van Kruidvat?
     
  10. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Volgens mij heeft haaruitval na de zwangerschap inderdaad vooral te maken met het feit dat veel vrouwen minder haren verliezen tijdens de zwangerschap. En die haren vallen daarna uit. Maar ik denk dat het nooit kwaad kan wat extra vitaminen te slikken. Gezond eten en sporten helpt ook om de hormoonhuishouding op orde te krijgen.
     
  11. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Ik las laatst, dat de vitaminen van het kruidvat te veel worden afgestoten door de nieren. kan je snel merken aan geel fluoriserend plas. En dus zo de vitaminen die je eigenlijk dus nodig zou moeten hebben ook verloren gaan. Meestal behoren je nieren dat ook te doen, maar de hoeveelheden waren incorrect geloof ik. Hang me er niet aan op, dus was erg benieuwd of meer mensen die ervaring hadden/hebben met de kruidvat pillen.
     
  12. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Geen idee of dat zo is. Ik heb niks geslikt en slik nu ook niks om haaruitval tegen te gaan. Het is echt een hormonendingetje en hoort bij het ontzwangeren. Ik ga er maar vanuit dat het deze keer weer 3 maanden duurt.
     
  13. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Ik heb toevallig mijn bloed moeten laten testen wat betreft de haaruitval, Het kan namelijk aan mijn schildklier liggen, ( blijkbaar hebben dat meer vrouwen na de bevalling ) een schommelende waarde van de schildklier. En dat kan de extreme haaruitval ook veroorzaken.
     
  14. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje is nu 6 maanden... haaruitval begon zo ongeveer toen hij 3 maanden was en ik heb er nog steeds last van... ik heb het de kapper gevraagd, maar ze zei dat ik nog ff aan moest kijken en dat het niet zeker is dat vitaminen daarvoor zullen helpen....
    Ik baal er enorm van, heb al niet zo veel haar en nu is het nóg minder...
     
  15. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Balen meid, Ik ben nog maar kort bevallen ( zo'n 9 weken ) Maar vorige week echt handen vol met haar uit mijn haren gehaald, het borstelen met haren erin hield maar niet op, en het doucheputje moest gelijk geleegd worden, Ik schrok hier heel erg van. Ik krijg morgen de uitslag van de bloedtest van mijn schildklier waardes. 'T kan zomaar zijn dat het aan mijn schildklier ligt. ( gebeurt dus blijkbaar vaak zo'n schommeling in je schildklier waardes na een bevalling )
     
  16. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Oké ik wacht nog ff af, bij m'n schoonzusje duurde het ook heel lang.. maar als het dan nog niet verbeterd, wil ik ook een test
     
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Hier ook hele plukken die ik eruit kan trekken, vooral na het douchen. Vind het vreselijk, heb nu bijna altijd een staart in m'n haar omdat ik er een hekel aan heb dat er overal haren aan plakken... als m'n zoontje m'n haar tte pakken heeft, zit hij er ook onder
     
  18. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik had rond de 3 maanden ineens happen uit mijn haar...
    Bij de zijkant van mijn haargrens had ik inhammen...echt verschrikkelijk!
    Ben extra fruit en groenten gaan eten (ben niet zo van de pilletjes en supplementen) en heb mijn haar een goede knipbeurt gegeven (ben op een blauwe maandag kapster geweest :p )
    Nu 7 maanden na de bevalling is alles weer goed en lijkt mijn haar voller dan voor de zwangerschap.
     
  19. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Wauw! wat fijn zeg, ik heb mijn haar ook inderdaad een goede knipbeurt gegeven.Het is nu wel makkelijker in de gaten te houden met wat ik verlies. Het lijkt voor mij nu minder, maar dat komt omdat er 50% van de lengte is afgeknipt. En het scheelt wel , want dan raak ik er niet meer zo van in paniek en in de stress. en dat bevorderde de haargroei ook niet.
    Maar fijn dat het bij jou goed is gekomen!
     
  20. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Zojuist de uitslag van mijn schildklier gehad. De waardes waren uitstekend , dus gelukkig ligt het niet aan mijn schildklier ( nu wel weer een beetje verder zoeken ) Alleen kreeg wel te horen dat de Vitaminen D te weinig waren in mijn bloed, dat dat wel belangrijk is voor de winter om mijn lichaam nog wel even bij te peppen met wat extra vitaminen.
     

Deel Deze Pagina