Haaruitval aan het begin van de zwangerschap

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Melian, 19 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Haaruitval na de zwangerschap of na het stoppen met borstvoeding ken ik wel, maar nu dus aan het begin van de zwangerschap! Bij het haren wassen en borstelen heb ik hele plukken (oké misschien overdrijf ik licht) in mijn handen en ze liggen door het hele huis. Gelukkig heb ik een flinke bos, anders hield ik niks over!

    Meer vrouwen die dit hebben gehad juist tijdens (het begin van) hun zwangerschap? Waren jullie in verwachting van een jongen of een meisje? Ik vraag me af of het deze keer een jongen zal zijn waardoor het zo anders is dan bij de twee meiden. :rolleyes::D:p
     
  2. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Is dat niet gewoon uitval wat vaker in her najaar is? Hoeft natuurlijk niet per se zwangerschapsgerelateerd te zijn.

    Ennehhhh gefeliciteerd hé!:D
     
    Melian vindt dit leuk.
  3. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.586
    1.402
    113
    Yep, ik heb het ook. Vreselijk :cry:! Helaas heb ik van mezelf al erg dun haar. Inmiddels ziet het er niet meer uit als ik het los draag, dus heb ik continue een staart in. Kan alleen maar hopen dat het niet nog erger wordt en het weer hersteld na de bevalling.

    Nog geen idee of het een jongen of meisje is. Maar dat is ook wel door mijn hoofd geschoten :p.
     
  4. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik had het inderdaad ook in het begin van deze zwangerschap, maar daarna stopte het ineens ook weer. Kan ook echt wel de wisseling van de seizoenen zijn hoor. Ben zwanger van een knul inderdaad ;)
     
    Melian vindt dit leuk.
  5. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Die seizoenen had ik nog niet bij stilgestaan, maar dat kan natuurlijk ook nog :thumup: Hoewel ik van mijn tweede rond dezelfde periode (maandje later) zwanger was en ik het toen niet had...

    Had je het bij de zwangerschap van je dochter ook niet @Inge1984?

    Lijkt me heel fijn als het straks weer stopt @Roos32 Die haren zijn overal! Zelfs op mijn bord af en toe :confused: Doucheputje en borstel... oké, maar in ons eten? Misschien maar zo'n papieren mutsje gaan dragen tijdens het koken :D
     
  6. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb het ook ja!
    Toen ik zwanger was van mijn dochter (1.5 maand later) hield ik net al mijn haar vast, nu met haren wassen blijf ik er maar losse haren uittrekken...
    Gedachte of het dan nu misschien een jongen wordt schoot ook al door mijn hoofd.
    Mijn borsten blijven deze zwangerschap ook klein, vorige keer sprongen ze bij deze termijn al helemaal uit mijn bh...
    Misselijkheid is dan wel weer erger, bah...
    Laten jullie weten wat het uiteindelijk wordt? Ben wel benieuwd :p
     
  7. Mutsefruts88

    Mutsefruts88 Niet meer actief

    Ik had het ook heel erg in m'n laatste zwangerschap! Had het gevoel dat ik hele plukken meenam als ik door m'n haar heen ging. Het waren gelukkig alleen de eerste weken. Geen idee meer hoelang het geduurd heeft, maar het stopte vanzelf. Er was volgens mij weinig van te zien (heb een redelijk volle bos haar), behalve dat de grond en m'n kleding onder de lange haren bezaaid lagen :rolleyes:
    Bij mij was het in januari, dus had niks met seizoenen te maken.
     
  8. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.916
    1.170
    113
    O ja, hier ook! Verschrikkelijk! Gelukkig heb ik een volle bos. Ik heb wel het idee dat het nu weer ietsje minder wordt.
    Bij mijn dochter hield ik juist mijn haren vast. Nu weten we nog niet wat het wordt. Ben benieuwd! Nog twee weekjes dan weten we het.
     
  9. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.586
    1.402
    113
    Nee bij mijn dochter hield ik juist al mijn haren vast. Heb nog nooit zo'n mooie bos gehad als toen. Wie weet is het inderdaad wel een jongen dit keer. Als ik het weet zal ik het hier nog wel even posten.
     
  10. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.957
    1.229
    113
    Hier ook veel haaruitval; vorige zwangerschap ook. Toen een jongen, en nu geen jongen o_O

    Het word nu (25 weken) wel steeds minder gelukkig.
     
  11. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Het is wel een opluchting om te lezen dat het vaker voorkomt en dat het vaak na een tijdje ook weer minder wordt.

    Zowel bij jongens- als bij meisjeszwangerschappen dus.... Daar gaat mijn theorie ;)
     
  12. proudmommy13

    27 aug 2017
    27
    13
    3
    Vrouw
    Ik heb er (helaas) ook last van. Bij mijn eerste zwangerschap (een jongetje ;)) had ik dit helemaal niet. Terwijl ik altijd wel last heb van haaruitval, hield ik ze toen allemaal vast. Een x aantal weken na de bevalling kwamen er hele plukken mee :eek: Daar ging mijn volle bos weer.
    Tevens bewijst dit maar weer dat elke zwangerschap anders is. Bij mijn eerste had ik ook onwijs last van mijn borsten rond deze termijn. Nu helemaal niks, ook geen andere kwaaltjes en dat maakt me nog weleens onzeker... Ondanks dat ik deze week al een echo heb gehad waarop een mooi kloppend hartje te zien was :)
     
  13. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Hier ook haaruitval. Het kan natuurlijk ook de herfst zijn...
     
  14. Suuuss

    Suuuss Lid

    22 apr 2014
    50
    9
    8
    Vrouw
    Hoi, ik had heel veel haaruitval tijdens de zwangerschap van mijn zoontje. Net als wat jij zegt, plukken haar onder de douche en tijdens het borstelen. Terwijl andere vrouwen rondliepen met een volle bos, glanzend haar, werd mijn haar juist dun en futloos. Het stopte toen ik bevallen was. Dus ja, ik herken het heel goed.
     
  15. Hannah1989

    Hannah1989 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Hier ook precies het zelfde! Bij mijn dochters hield ik de haren juist vast en had ik een mooie bos en voelde ik me stralend!
    Deze keer lijkt me toch weer anders.. ben heel benieuwd
     
  16. Aapje16

    Aapje16 Lid

    24 sep 2017
    49
    19
    8
    Vrouw
    Heel herkenbaar. Dacht dat ik de enige was. Wordt er gek van ben 7 weken. Hele haarborstel vol en na wassen nog plukken eruit in de borstel.
    Vorige zwangerschap had ik er geen last van en is een jongen.
    Ik heb heel dun haar al, draag het nu ook vast. Hoop echt niet dat ik kale plekken krijg ofzo. Maar goed, niets aan te doen anders.
     
  17. Niqi86

    Niqi86 Bekend lid

    24 aug 2014
    663
    291
    63
    Hier ook en nog steeds..... bij de eerste viel er op een gegeven moment niks meer uit. Na het wassen zat er één haar in de borstel, dat weet ik nog goed. Nu valt het uit met bossen tegelijk. En toch voelt mijn haat nog dik aan. Geen idee hoe dat kan.
     
  18. Twinkelbell

    Twinkelbell Actief lid

    31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Hier laatste dagen ook opvallend haar verlies. Ben nu bijna 6 wk zwanger. Dus hopelijk is t maar tijdelijk.
    Bij zwangerschap vanmnzoontje had ik helemaal geen haaruitval tijdens de zwangerschap, wel een half jaar na de bevalling hele plukken. Van een mooie dikke bos naar een zielig dun kapsel...
     
  19. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier nu echt hele plukken. De rek is er ook volledig uit en mijn haar is 1 grote klittenbos. Om te janken. Morgen komt de kapster, kijken wat er te redden valt en alle plakaten klitten er proberen zoveel mogelijk uit proberen te krijgen...

    Echt een ramp, vorige keer ook :( het zit nu in een knot om te verbergen dat het zo erg is..
     
  20. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik heb er ook heel erg last van, maar heb het sinds ik gestopt ben met de pil, het blijft maar uitvallen.. al bijna anderhalf jaar. Hopelijk houd het ooit op, ik heb krullen dus het valt niet zo op gelukkig.
     

Deel Deze Pagina