Hakken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bo20, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Nou, ik ben een veelvuldig hakkendraagster (ja, heb zo'n 50 paar hakken in alle kleuren en soorten) :) 8) en ik krijg van écht iedereen het commentaar (behalve van m'n mams en m'n vriend) dat ik maar beter geen hakken meer kan dragen.

    Waarvoor is dit? Spataderen kan ik nog wel inkomen.. maar verder? Als ik geen pijn heb of wat dan ook..
     
  2. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goede vraag. Ik geloof dat het wat te maken had met je botten omdat alle botten in je lichaam weker worden. Maar ik had ook lak aan die opmerkingen geen last gehad behalve de laatste 3 dagen (maar toen had ik overal last van ;) ) Lekker blijven dragen zal ik dus zeggen!
     
  3. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Idd, omdat alle botten verweken, inclusief je bekken en je rug kun je er last van krijgen. Maar ach, dat merk je toch vanzelf :)
     
  4. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Misschien zijn ze in eerste instantie bang dat je valt ofzo?
    Verder wordt je steeds zwaarder, alles wordt weker en de kans dat je voorvoeten doorzakken is dus nog wat groter geworden met hakken dan normaal.
     
  5. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik heb gehoord omdat je baarmoeder dan scheef staat :( weet t ook nie precies haha
     
  6. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Hihi, dan mag je dus ook niiet liggen, of lekekr onderuit hangen of weet ikt !
     
  7. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Haha.. een mysterie rond de hakken. Het zal dus hoogstwaarschijnlijk iets te maken hebben met het weker worden van je botten.. Nou, zolang ik geen last heb, blijf ik dus gewoon dragen! :)
     
  8. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tis meer om rugklachten te voorkomen, door een verkeerde houding kan je je lichaam te veel belasten (je sleept al meer mee dan normaal) waardoor je straks dus rugpijn gaat krijgen....een bevalling met rugweeën wens ik niemand toe...

    doordat jij op hakken loopt komt je gewicht meer aan de voorkant te liggen...

    dus tja al loop jij er lekker op houd er rekening mee dat de "rekening" later gepresenteerd kan worden....

    succes
     
  9. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik heb ze laatst weer eens aangehad.
    Nou..ik noemde die krengen al zitschoenen en aangezien dit een zitfeestje was.....
    Gelukkig ook maar ;)

    Ik denk dat het voor je lichaam sowieso beter is om goede platte schoenen te dragen.
    Vraag je vk anders om advies. Misschien valt het reuze mee of kan je de boel een beetje verdelen.
    Je zal het vanzelf wel voelen denk ik ;)

    Elmo
     
  10. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Het is omdat doordat je botten weker worden je losser in je gewrichten gaat zitten. Waardoor de kans dat je enkel verzwikt een stuk groter wordt. En voor je houding is het ook niet goed. Maar ja dat is ook al niet goed als je niet zwanger bent. Ik zou zeggen zolang je nergens last van hebt gewoon lekker blijven dragen.
     
  11. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    nou ik heb net zitten lezen in mijn boekje van de verloskundige over hakken, dus zal het eens overschrijven

    Rugpijnnen: in de zwngerschap worden met name veroorzaakt door toenemende druk van de baarmoeder op de onderste rugwervels en door veranderingen in uw houding. Let erop dat u de rug recht houdt en dat u geen schoenen met hoge hakken draagt. Sta niet te lang achter elkaar en neem regelmatig pauzes. vaak brengt een warme kruik op de pijnelijk plek verlichting.
     
  12. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Dank je Ikke...heel duidelijk!
     
  13. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Oké, thnx! Nu heb ik gelukkig een zittend beroep en loop ik alleen naar de printer, de fax en ga ik mét de auto op bedrijfsbezoek. Maar zal er igg op letten.. als het me pijntjes kan besparen! Maar moet eerlijk zeggen dat ik enorme pijn in m'n benen, voeten en onderrug krijg als ik dus platte schoenen aan heb, omdat mijn spieren in de kuiten korter zijn geworden.
     
  14. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Goed gedaan meid...op je 20e hihihi
    Maarre...ga maar wennen aan platte schoenen hoor! Die dikke varkenspootjes krijg je straks niet eens meer in je pumps gefrutseld!
    Tenzij ze niet opzwellen natuurlijk....
     
  15. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Tja... als ik een tijdje op platte schoenen loop (zoals in de zomer op slippers ofzo.. ) dan gaat het ook wel weer.. Maarre.. tja, normaal gesproken toch hakken :oops:
     
  16. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Afgelopen zondag feestje gehad, dan doe ik ook wel de hakjes aan, maar 'normaal' loop ik nu toch echt op platjes. Kan niet eens goed meer zien waar ik loop en ben zo uit mijn evenwicht gebracht.

    Dus alles met mate zou ik zeggen ;)
     
  17. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb speciaal voor mijn werk stevige platte stappers gekocht, maar als ik hakken draag heb ik minder last van mijn rug. mijn rug staat dan beter in model dan met platte schoenen. mijn tante heeft het ook, dus het zal wel een bouwfoutje van de familie zijn haha. gewoon goed opletten dat je geen last van je heupen, bekken of rug krijgt en anders toch op platte stappers ;)
     
  18. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Ik zie hier een paar keer staan dat je botten verweken, maar dat is toch echt niet zo.... je banden worden weker, maar je botten niet. Stel je voor... dan breek je nogal wat als zwangere in die laatste weken! :p
     
  19. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Is ook zo ja, de banden etc. rondom je gewrichten worden weker. Daardoor kan je wel last krijgen van gewrichten etc.
     
  20. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Ik ben eergisteren door mijn rug gegaan. Moest de volgende dag bij de verloskundige zijn. Ze vertelde dat het goed mogelijk was dat dit kwam doordat er iets in mijn bekken aan het verweken was. Loop nu zo krom als een oma en heb erg veel pijn. Paracetamol helpt hier niet (tenminste niet in de hoeveelheid die je op een dag mag), dus iedereen: wees gewaarschuwd! Een ongeluk zit in een klein hoekje!
     

Deel Deze Pagina