vreemde bloeddruk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bizzy, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

    Bizzy Fanatiek lid

    30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hallo iedereen,

    Zoals het onderwerp al luid heb ik last van een vreemde bloeddruk telkens.
    Tot aan een paar weken terug bleef het netjes telkens hangen tussen de 120/70 tot aan 140/80 :D
    Nou is het aanduidend zwaar hoger met gister (gelijk doorgestuurd naar zh) bij de ha 160/90 en na een kwartiertje 166/110 (klachten duizelig en barstende hoofdpijn!) :confused: In het ziekenhuis werd het weer gemeten zeg na een uurtje en was het 144/85 en uit bloed en urine bleek dat gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging de oorzaak was en ook de kleine deed het prima volgens de ctg en mocht om die reden naar huis. :D Moest wel een afspraak maken voor as donderdag om een ochtendje te meten.
    Vandaag moest ik naar me eigen vk en daar was me bloeddruk 115/95 en weer voelde ik me niet goed. :cry: Terug naar ziekenhuis en weer testen en was hij 140/85 . Hebben meer meiden dit of meegemaakt dat binnen een aantal uurtjes of zelfs minuten hun bloeddruk zo extreem wisseld? :(: :rolleyes:
    Ben sinds vandaag wel helemaal over naar gyno dus geen vk meer :( om deze redenen...

    liefs Bizzy
     
  2. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    heb het zelf niet meegemaakt, maar op zich is het niet raar dat je bloeddruk sterk kan wisselen op verschillende momenten van de dag. het kan duiden op zwangerschapsvergiftiging, maar hoeft niet.
    ik zou zeggen: ze controleren er nu goed op, dus relax, want stress heeft alleen maar een negatieve werkin. gewoon bellen naar je VK zodra je weer onwel wordt: als er dan toch wel wa aan de hand is, zijn ze er snel bij... (En over het algemeen gaat het prima hoor, in het ergste geval gaan ze je baby haen, wat in jouw geval niet zo erg is, je zit al aan de 39 weken).
    Hopelijk blijft het een beetje stabiel en kun je normaal bevallen, ;)
     
  3. Knoelie

    Knoelie Lid

    26 nov 2007
    60
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi,

    Ik heb ook iedere keer zo'n rare, sterk schommelende bloeddruk.
    Ook naar het ziekenhuis gestuurd. Moest daar de 1e keer een nacht ter observatie blijven. S'morgens was de bloeddruk weer gezakt naar normale waarde en mocht ik weer naar huis. Gelukkig geen zw. vergiftiging.
    Ik moest toen elke week naar de gyn. (daar was ik al).
    Verder werd mij geadviseerd om helemaal te stoppen met werken.
    Dus ik geniet nu al van mijn verlof, terwijl ik eigenlijk nog 2,5 week moet werken.
    Mijn gyn. vertelde dat er vrouwen zijn die dit gewoon hebben. Zo lang het kindje niet laat blijken dat hij/zij er last van heeft is het in orde. Maar ik wordt nog wel in de gaten gehouden.
     
  4. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    het hoedt niet perse zwangerschapsvergiftiging te zijn hoor; ik had dan niet een schommelende maar wel echt een hele hoge bloeddruk (begon bij 31 weken) van 190/120 , gelukkig ook geen zwangerschapsvergiftiging, maar onverklaarbare reden...en dat schijnt wel vaker te gebeuren; een vriendinnetje van mij had precies t zelfde....
     
  5. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Had je misschien wat inspannende dingen gedaan voordat de bloeddruk steeg?
     
  6. Bizzy

    Bizzy Fanatiek lid

    30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hoi meiden,

    Toch wel heel geruststellend om te weten ook bij mij zijn de andere waarden gelukkig nog goed!
    Ja me hele zwangerschap is behoorlijk stressend ik sta er ineens alleen voor ....
    Wel spannend vandaag wat verlies bloed (beetje ) en me slijmprob is nu ook weg en dat in combi met krampen in rug en buik gaat het misschien toch gebeuren vandaag!


    Ik hou jullie op de hoogte



    liefs Bizzy
     

Deel Deze Pagina