Hardlopen met 2kindjes: buggy of fietskar

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door MamaBeertje123, 30 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaBeertje123

    MamaBeertje123 Nieuw lid

    30 okt 2017
    1
    0
    1
    Hallo,
    Ik kom wat advies inwinnen over het hardlopen met 2kindjes. Momenteel lopen mijn man en ik met ons zoontje van 2jaar, met loopbuggy. Onze parcours zijn vrij heuvelachtig en we fietsen ook regelmatig.
    Wij verwachten ons 2de kindje en stellen ons de vraag: wat is best geschikt om samen te lopen met de 2kindjes (met heuvels en kilos 2 kindjes in het achterhoofd):
    - een dubbele loopbuggy
    - een fietskar
    - twee loopbuggys (elk met 1 kind - we lopen altijd samen).
    Graag ervaring van collega lopers :)
     
  2. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Poeh... ik zou denk ik voor 2 losse buggies gaan. Dubbele zal echt zwaarder zijn denk ik. Fietskar lijkt me niet fijn lopen. Of bedoel je dat je dan gaat fietsen samen? Of de optie 1 lopen, ander fietsen en terugweg wisselen.

    Zelf loop ik eigenlijk altijd alleen. Vind het niet prettig om iets vast te moeten houden. Maarja.... dan beperk je je wel meteen in momenten datje kunt gaan
     
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.930
    7.851
    113
    Vrouw
    Ik heb helemaal geen ervaring met hardlopen. Maar een fietskar is niet erg wendbaar. Ik zou voor de losse karretjes gaan.

    Bij het fietsen met een fietskar gaat deze een beetje heen en weer (haperig) dat lijkt mij niet heel fijn op wat pittiger terrein.

    Misschien dat het goed kan met de neusjes van de zalm. Maar met wat goedkopere karren zou ik er niet aan beginnen.
     
  4. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.495
    6.197
    113
    zuid-holland zuid
    Wij gingen samen met de bakfiets.. kinderen in de bakfiets en omstebeurt rennen. Dat kun je vanaf ongeveer 3 mnd doen.

    Helaas weigerde mijn oudste vanaf dat hij 4,5 was ongeveer nog langer mee te gaan, hij vindt het te saai en het duurt te lang. Nu rennen we gewoon savonds als ze slapen om beurten en op zondagochtend.
     
  5. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.445
    2.260
    113
    @cowgirl80
    Mijn oudste die ook 4.5is gaat wel eens mee op haar fiets als ik ga rennen
    Mosschien een optie?
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.405
    8.239
    113
    Mij lijkt juist een fietskar heel prettig. Wij hadden een Kidcar en die vond ik juist heel fijn lopen (ik gebruikte hem meer als wandelwagen dan als daadwerkelijke fietskar). Ik loop alleen niet hard, dus daar tegen ervaring mee.
     
  7. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.002
    282
    83
    Ik heb ervaring met hardlopen achter een fietskar met twee kinderen. Mijn conditie is goed maar met twee kids erg zwaar. Zou dat afraden.
     

Deel Deze Pagina